eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawosprzedaz, reklamacja, problem...Re: sprzedaz, reklamacja, problem...
  • Data: 2004-05-10 17:46:12
    Temat: Re: sprzedaz, reklamacja, problem...
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Darek wrote:
    > Bardzo prosze o opinie i zajecie stanowiska w tej sprawie, czy moja
    > propozycja zalatwienia sprawy poprzez zwrot klientowi 2/3 kosztow,
    > pomimo przekroczenia o 1 dzien terminu gwarancji, byla w porządku? kto
    > ma racje i co mam robic?

    Jeśli monitor był niesprawny w chwili wydania i nie możesz go naprawić
    to kupujący (jeśli jest konsumentem - czyli kupił nie w związku z
    działalnością gospodarczą) ma prawo odstąpić od umowy.

    > Prosze tez o informacje czy:
    > - jezeli sprzedaje uzywany sprzet (bez gwarancji) w komisie, to w
    > przypadku awarii klient moze domagac sie jakichkolwiek swiadczen z
    > tytulu odgornej gwarancji/rekojmi?

    Jeśli sprzedajesz konsumentowi - z tytułu niezgodności z umową, tej
    odpowiedzialności wyłączyć nie możesz.
    W innych przypadkach - rękojmia, chyba że przed zawarciem umowy podałeś
    informacje, że nie odpowiadasz (art.770 kc).

    > jezeli tak, to jaka to podstawa prawna

    art. 770[1] kodeksu cywilnego i ustawa z 27 lipca 2002 r. o szczególnych
    warunkach sprzedaży konsumenckiej

    > i jak dlugo podlegam tym obowiazkom?

    2 lata, w przypadku rzeczy używanych można skrócić do roku

    > - czy w w/w przypadku klient moze zyczyc sobie ekwiwalentu za koszty
    > swojej podrozy do mnie, tudziez rozmowy telefonicze i inne wydatki?

    art.8 ust.2 powyższej ustawy

    KG

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1