  • 21. Data: 2009-10-24 20:37:00
    Temat: Re: sprzedam wierzytelności - gdzie to zgłosić i jakie są konsekwencje
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    news:hbve6s$rvk$1@inews.gazeta.pl...

    > Czy te dwa zdania nie są sprzeczne :) ?

    Do komornika wniosek też może wysłać poleconym. Ale chyba faktycznie
    wychodzi, ze trzeba cztery pisma :-)

  • 22. Data: 2009-10-25 01:38:58
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    black devil wrote:
    > poza tym
    > wolałbym szczerze powiedziawszy zapłacić komuś za tą robotę

    no to zrzuc te papierki na biurko jakiegos prawnika
    ucieszy sie z łatwego zarobku, a jak dluznicy sa wyplacalni to
    sciagniesz sobie z nich twoje koszty.

  • 23. Data: 2009-10-25 12:10:44
    Od: black devil <p...@g...com>

    wiadomościnews:hbv6l4$6j8$1@news.onet.pl...

    > Nie pozyczaj juz kasiory bo zostaniesz w podartych majciochach.

    spokojnie, coś tm w skarpecie zostało na czarną godzinę :))

    poza tym większość płaci , w miarę terminowo

  • 24. Data: 2009-10-25 12:11:31
    Od: black devil <p...@g...com>

    On 25 Paź, 02:38, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > no to zrzuc te papierki na biurko jakiegos prawnika
    > ucieszy sie z łatwego zarobku, a jak dluznicy sa wyplacalni to
    > sciagniesz sobie z nich twoje koszty.

    WŁAŚNIE TAKIE MAM PLANY. choć nadal jestem zdania że bardziej mi się
    opłaci sprzedać komuś to wszysko....

  • 25. Data: 2009-10-25 13:56:30
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    black devil wrote:

    > WŁAŚNIE TAKIE MAM PLANY. choć nadal jestem zdania że bardziej mi się
    > opłaci sprzedać komuś to wszysko....

    dostaniesz za to góra 10%,
    skoro jest szansa na odzyskanie wiekszosci to 10% to prawie nic.

  • 26. Data: 2009-10-25 21:34:35
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    Dnia 24-10-2009 o 17:31:39 black devil <p...@g...com> napisał(a):

    Nie wiem jakimi kwotami operujesz na codzień, ale jeśli poniżej 10mln zł
    to nie chce mi się wierzyć że sprzedasz 350.000 za 20% bo "lubisz szybki
    obieg pieniądza" - bo co z tego że koło się kręci jak ma coraz mniejszy
    promień..

    Gosc show robi zeby jakiegos frajera wykrecic...

    Picasso

  • 27. Data: 2009-10-25 22:04:48
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 25-10-2009 o 22:34:35 P_ablo <o...@o...pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci
    > Dnia 24-10-2009 o 17:31:39 black devil <p...@g...com>
    > napisa?(a):
    >
    > Nie wiem jakimi kwotami operujesz na codzien, ale je?li poni?ej 10mln z?
    > to nie chce mi sie wierzyae ?e sprzedasz 350.000 za 20% bo "lubisz szybki
    > obieg pieni?dza" - bo co z tego ?e ko?o sie kreci jak ma coraz mniejszy
    > promien..
    >

    > Gosc show robi zeby jakiegos frajera wykrecic...

    Pewnie tak. A po zastanowieniu stwierdzam, że osoba któa operuje kwotami
    powyżej 10mln też by nie odpuściła takich kwot, bo inaczej by tych 10mln
    nie miała :)

    --
    Tomek

  • 28. Data: 2009-10-26 01:23:17
    Od: Gen 101 <g...@g...com>

    On 25 Paź, 13:11, black devil <p...@g...com> wrote:

    > WŁAŚNIE TAKIE MAM PLANY. choć nadal jestem zdania że bardziej mi się
    > opłaci sprzedać komuś to wszysko....

    skoro masz takie pojęcie o windykacji to i o zabezpieczeniu może być
    podobne, wątpię by ktos kto ustanowił na swojej nieruchomości hipotekę
    nie spłacał bo ma takie widzimisie

  • 29. Data: 2009-10-26 07:01:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 24 Oct 2009, black devil wrote:

    > czyli mam teraz szukać swoich dłużników, jeździć do nich
    > i przedstawiać weksel do zapłaty?

    Przecież po to przepis wymaga podania na wekslu *gdzie*,
    *kto* i *kiedy* zapłaci - dłużnik ma być osiągalny w tym
    miejscu z pieniędzmi.
    Było napisać, że zapłaci pod Twoim adresem zamieszkania,
    to wtedy wystarczyłoby otworzyć drzwi ;)

    Art.1.5 i odpowiednio art.101.4 (dla "własnego") Prawa Wekslowego
    (BTW: przeczytałeś przynajmniej te przepisy?)
    Część warunków można zastrzec na wekslu - terminy przedstawienia,
    korelację z terminem płatności (np. "płatny w 7 dni po okazaniu"),
    cały stos tego popisali.

    > przecież to w ich
    > interesie powinno być znalezienie mnie i wykupienie weksla...

    A skąd takie domniemanie? :O

    Dłużnik ma mieć przygotowane pieniadze, żeby wierzyciel mógł
    je odebrać jak przyjdzie. No chyba, że dłużnik zobowiazał się
    z tymi pieniędzmi stać przed drzwiami wierzyciela, podpisując
    "miejsce płatności" w jego lokalizacji :D

    Przynajmniej FORMALNIE - tak stanowi przepis.
    Zauważ, że "sprawa weksla" jest niejako odrębna od "sprawy
    długu" - pożyczki, zapłaty czy czego tam, co stanowi zobowiązanie
    dłużnika i *faktycznie* jest "problemem dłużnika".

    Weksel traktowany jako weksel, samoistnie, obwarowany jest
    zapisem "Posiadacz wekslu [...] powinien przedstawić go do zapłaty"
    Nie działa to w drugą stronę: jak wierzyciel wekslowy się nie
    stawia z wekslem, dłużnik może złożyć pieniądze do depozytu.

    BTW:
    Liwiuszu - co będzie, jak dłużnik zignoruje np. "telefoniczne
    wezwanie do zapłaty" albo inny taki wynalazek, i podpuści
    wierzyciela w tej sposób, że "skoro się nie stawił to
    wpłacam do depozytu", zaś wierzyciel złoży "papiery" do
    sądu?
    Konkretnie - kto zapłaci koszty depozytu i komornika?
    Tak z ciekawości pytam :D

    pzdr, Gotfryd

  • 30. Data: 2009-10-26 09:13:55
    Od: pamietnik basi <z...@g...com>

    On 24 Paź, 14:42, black devil <p...@g...com> wrote:
> [...]
    > żadna sprawa nie trafiła do sądu - raz że nie mam czasu, dwa - nie
    > chce mi się chodzić po sądach, trzy - nie znam się kompletnie na
    > pisaniu pozwów. w związku z tym mam pytanie gdzie mogę zgłosić się ze
    > swoimi wierzytelnościami aby je sprzedać (chcę od 10% do 80% nie
    > licząc odsetek w zależności od konkretnego przypadku), lub czy jest
    > ktoś z okolic warszawy lub najlepiej z grodziska mazowieckiego kto się
    > tym zajmie za prowizję, ale w taki sposób bym nie musiał już do tego
    > dokładać.
    >
    > z góry dziękuję za merytoryczne odpowiedzi, ewentualnie może jakieś

    najlepiej pod Sejmem ustań z transparentem może ktos kupi tam wiecej
    takich co mają cos do powiedzenia:)