  • 11. Data: 2009-10-24 15:47:38
    Temat: Re: sprzedam wierzytelności - gdzie to zgłosić i jakie są konsekwencje
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Robert Tomasik pisze:
    > wiadomości news:hbv6l4$6j8$1@news.onet.pl...

    > Bo to dość oczywiste i nie sądzę, by osoba zajmująca się tego typu
    > działanoscią o tym nie wiedziała.

    Gdyby to było dla niej oczywiste, to nie musiałbyś tego algorytmu
    podawać.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2009-10-24 15:56:44
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 24-10-2009 o 17:31:39 black devil <p...@g...com> napisał(a):

    > no właśnie, dla kogoś obytego z tematem to żaden problem... ale dla
    > mnie gdzie nienawidzę wszelkich urzędów, dostaję gęsiej skórki jak mam
    > pójść do skarbowego z czegoś się tłumaczyć to przykra sprawa. poza tym
    > wolałbym szczerze powiedziawszy zapłacić komuś za tą robotę, a
    > najchętniej to sprzedałbym te wierzytelności - ja lubię szybki obieg
    > pieniądza, gotówka którą dostanę natychmiast jest reinwestowana i koło
    > się kręci..

    Nie wiem jakimi kwotami operujesz na codzień, ale jeśli poniżej 10mln zł
    to nie chce mi się wierzyć że sprzedasz 350.000 za 20% bo "lubisz szybki
    obieg pieniądza" - bo co z tego że koło się kręci jak ma coraz mniejszy
    promień..

    --
    Tomek

  • 13. Data: 2009-10-24 15:57:34
    Od: black devil <p...@g...com>

    On 24 Paź, 17:43, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:
    wiadomościnews:hbv6l4$6j8$1@news.onet.pl...

    > Bo to dość oczywiste i nie sądzę, by osoba zajmująca się tego typu
    > działanoscią o tym nie wiedziała.

    no właśnie ja nie wiem. a jak się "przedstawia weksel do zapłaty" ?

    weksle mam proste zupełne. podobno nie trzeba tego przedstawiać do
    zapłaty...

    liwiusz, a może Ty chciałbyś kupić coś takiego? albo się tym zająć? ja
    jestem z grodziska maz...

  • 14. Data: 2009-10-24 16:01:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    black devil pisze:
    wiadomościnews:hbv6l4$6j8$1@news.onet.pl...

    > no właśnie ja nie wiem. a jak się "przedstawia weksel do zapłaty" ?

    Idzie się do dłużnika, okazuje weksel i prosi o zapłatę :)

    > weksle mam proste zupełne. podobno nie trzeba tego przedstawiać do
    > zapłaty...

    Każdy weksel trzeba przedstawić do zapłaty. Przynajmniej w teorii. Bo
    w praktyce zarzut nieprzedstawienia weksla do zapłaty jest zarzutem
    przysługującym dłużnikowi, który otrzymał nakaz zapłaty, czyli sąd przed
    wydaniem nakazu nie bada, czy do przedstawienia doszło.

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2009-10-24 16:05:36
    Od: black devil <p...@g...com>

    On 24 Paź, 18:01, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    wiadomościnews:hbv6l4$6j8$1@news.onet.pl...

    >    Idzie się do dłużnika, okazuje weksel i prosi o zapłatę :)
    >

    > Liwiusz

    czyli mam teraz szukać swoich dłużników, jeździć do nich i
    przedstawiać weksel do zapłaty? przecież to w ich interesie powinno
    być znalezienie mnie i wykupienie weksla...

  • 16. Data: 2009-10-24 16:08:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    black devil pisze:

    wiadomościnews:hbv6l4$6j8$1@news.onet.pl...

    > czyli mam teraz szukać swoich dłużników, jeździć do nich i
    > przedstawiać weksel do zapłaty? przecież to w ich interesie powinno
    > być znalezienie mnie i wykupienie weksla...

    Teoretycznie powinieneś tak robić. Dłużnik pozostaje w zwłoce, jeśli
    odmawia zapłaty za weksel, który mu zostanie przedstawiony do zapłaty.
    Dopiero od tej chwili można naliczać odsetki za zwłokę (chyba że nasz
    weksel płatny za okazaniem, z zastrzeżeniem odsetek, wtedy liczy się je
    od dnia wystawienia weksla).

    W praktyce - możesz iść do sądu bez przedstawienia weksla do zapłaty.
    Prawdopodobieństwo tego, że ktoś podniesie taki zarzut jest niewielkie,
    choć oczywiście niezerowe.

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2009-10-24 16:13:45
    Od: black devil <p...@g...com>

    On 24 Paź, 18:08, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
    >
    >    W praktyce - możesz iść do sądu bez przedstawienia weksla do zapłaty.
    > Prawdopodobieństwo tego, że ktoś podniesie taki zarzut jest niewielkie,

    ok

    dziękuję bardzo

    coś jeszcze ważnego o czym powinienem wiedzieć?

  • 18. Data: 2009-10-24 17:40:45
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > 4) Mając już opatrzony klauzulą nakaz idziesz do komornika i zlecasz
    > windykację z tych dochodów z wynagrodzeń.
    >
    > W sumie trzy pisma, bez konieczności chodzenia gdziekolwiek. Można
    > wysyłać z domu.

    Czy te dwa zdania nie są sprzeczne :) ?

    --
    @2009 Johnson

  • 19. Data: 2009-10-24 18:06:29
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    black devil pisze:

    > z góry dziękuję za merytoryczne odpowiedzi, ewentualnie może jakieś
    > propozycje

    Daj ogłoszenie w prasie, a wcześniej zapoznaj się z art.3 ustawy
    o udostępnianiu informacji gospodarczych.

    DARZ BÓR.

    6008

  • 20. Data: 2009-10-24 19:31:27
    Od: games <g...@g...home.pl>

    black devil pisze:

    wiadomościnews:hbv6l4$6j8$1@news.onet.pl...

    > ok
    >
    > dziękuję bardzo
    >
    > coś jeszcze ważnego o czym powinienem wiedzieć?

    Nie pozyczaj juz kasiory bo zostaniesz w podartych majciochach.