  • 1. Data: 2003-10-18 18:11:15
    Temat: sprawy spadkowe
    Od: "Jo" <jole.ro(usuń)@wp.pl>

    Witam
    Mam takie oto pytania:
    1. potrzebny krótki opis - umiera matka, po niej spadek odziedziczył syn (
    jest postanowienie sądu, urząd skarbowy naliczył podatek i rozłożył go na
    raty); syn spłacił część rat i zmarł. Dziedziczą po nim żona i córka - czy
    będą musiały zapłacić nie spłaconą część podatku od spadku naliczoną ojcu?
    Czy ma tu znaczenie przyjęcie spadku wprost lub z dobrodziejstwem
    inwentarza? Jeszcze nie odbyła się sprawa o nabycie praw do spadku.
    2. Czy prawdą jest że darowizna/spadek przypadająca jednemu małżonkowi, po 5
    latach wchodzi w skład wspólnego majątku małżonków? Wydaje mi się, że
    stanowi odrębną własność tego kto otrzymał, ale może jestem w błędzie.

    pozdrawiam JO

  • 2. Data: 2003-10-18 18:59:46
    Temat: Odp: sprawy spadkowe
    Od: "bubu" <j...@p...fm>

    A te 5 lat to z którego palca sobie wyssałeś JO ??????????????

  • 3. Data: 2003-10-19 08:11:50
    Temat: Re: sprawy spadkowe
    Od: "Jo" <jole.ro(usuń)@wp.pl>

    Użytkownik "bubu" <j...@p...fm> napisał w wiadomości
    > A te 5 lat to z którego palca sobie wyssałeś JO ??????????????

    > małżonkowi, po 5
    > błędzie.

    bubu czytaj uważnie - moja wiedza podpowiada mi, że to nie prawda, co
    wyraźnie napisałam. A gdy Ci powiem, że coś takiego usłyszał znajomy od
    prawnika chcąc dokonać darowizny wyłącznie na rzecz swojej córki, bez
    uwzględnienia w tym zięcia, pewnie się zdziwisz tak samo jak ja.
    Ponieważ to był prawnik (w każdym razie za takiego sie podaje) stąd moje
    wątpliwości, a że wśród nich też są ludzie niedouczeni, oszuści i kanalie,
    to również stąd moje pytanie do tych, którzy mają rzetelną wiedzę.
    pozdrawiam
    JO