-
1. Data: 2006-12-12 07:36:43
Temat: sprawa w urzędzie - projekty organizacji ruchu
Od: "H5N1" <h...@n...pl>
Zgodnie z prawem projekty organizacji ruchu muszą być zatwierdzane przez
Zarządcę ruchu na drodze.
W miastach na prawach powiatu jest nim Prezydent miasta. Oczywiście w jego
imieniu sprawą zajmują się "właściwe" organy - np. Wydziały Komunikacji.
Zgodnie z prawem projekt do zatwierdzenia może złożyć m.in. projektant.
Zgodnie z Ustawą Prawo budowlane jest to osoba posiadająca uprawnienia
projektowe do projektowania (nieograniczone i ograniczone).
Powyższe jest jak najbardziej oczywiste. Po drugiej stronie jest już
niestety inaczej.
Nie znam osobiście urzędu, gdzie projekty sprawdzałaby i zatwierdzała osoba
posiadająca uprawnienia.
Zatwierdzenie to wydanie Decyzji administracyjnej. Czy może je wydać w
imieniu Prezydenta dowolna osoba, np. która ukończyła ekonomię?
Jak regulują to przepisy? Czy taką decyzję można zaskarżyć, powołując się na
brak kompetencji urzędnika?
I bardzo ważne - gdzie ewentualnie można złożyć skargę na pracę urzędnika?
Z góry dziękuje i oczekuję (p)odpowiedzi.