  • 1. Data: 2006-12-12 01:17:02
    Temat: wypozyczanie sprzetu komputerowego
    Od: e...@v...pl

    czy jako osoba fizyczna moge legalnie wypozyczac (wynajmowac?) sprzet
    komputerowy. czy moge wystawic jakakolwiek umowe czy niezbedne jest
    zalozenie dg?

  • 2. Data: 2006-12-12 02:10:25
    Temat: Re: wypozyczanie sprzetu komputerowego
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    e...@v...pl wrote:
    > czy jako osoba fizyczna moge legalnie wypozyczac (wynajmowac?) sprzet
    > komputerowy. czy moge wystawic jakakolwiek umowe czy niezbedne jest
    > zalozenie dg?

    Zależy, czy jest to Twoje stałe źródło dochodu, które da się
    zakwalifikować jako działalność gospodarczą, czy też nie.

    Jeśli np. raz na jakiś czas użyczysz komuś swoje mienie - nawet
    odpłatnie - to DG zakładać oczywiście nie musisz.

    Ale jeśli masz jakąś siedzibę, konkretne "godziny otwarcia" i regularnie
    wypożyczasz ludziom różne sprzęty... Cóż, to już kwestia interpretacji,
    czy robisz to "w sposób ciągły i zorganizowany" ;) (IMHO znacznie
    sensowniejsze byłoby ograniczenie uzyskiwanego rocznego dochodu)

  • 3. Data: 2006-12-12 02:28:47
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia 11 Dec 2006 17:17:02 -0800, e...@v...pl napisał(a):

    > czy jako osoba fizyczna moge legalnie wypozyczac (wynajmowac?) sprzet
    > komputerowy.

    Raz czy dwa razy owszem, ale jeśli zamierzasz zorganizować taką działalność
    i prowadzić ją ciągle, to musisz założyć firmę.

    > czy moge wystawic jakakolwiek umowe czy niezbedne jest
    > zalozenie dg?

    Umowe wystawić możesz zawsze.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 4. Data: 2006-12-12 08:35:54
    Od: redgrist <r...@n...pl>

    e...@v...pl napisał(a):
    > czy jako osoba fizyczna moge legalnie wypozyczac (wynajmowac?) sprzet
    > komputerowy. czy moge wystawic jakakolwiek umowe czy niezbedne jest
    > zalozenie dg?

    Witam.
    Musisz jeszcze pamiętać, że jeśli wypożyczasz ten sprzęt w raz z
    oprogramowaniem to zależy z jakim bo jedynego słusznego systemu nie
    możesz użyczać, tak przynajmniej jest napisane w licencji systemu.
    Tak mi sie wydaje, chyba że ktoś ma odmienne zdanie.

    redgrist

  • 5. Data: 2006-12-12 09:36:05
    Od: "CiepliX" <c...@g...pl>

> [...]
    > użyczać, tak przynajmniej jest napisane w licencji systemu.
    > Tak mi sie wydaje, chyba że ktoś ma odmienne zdanie.

    Oj chyba nie do konca ... jak pożyczam laptopa z XP preinstalowanym i innym
    softem np office koledze to dlaczego nie. Przecież licencje nie są
    przypisane do osoby a do sprzętu komputerowego (w tej sytuacji np.
    sprzedajac laptopa nie muszę likwidować certyfikatu na syst. operacyjny -
    używa go sobie dalej kolejny użytkownik laptopa i jest to w pełni legalne).

    M.

  • 6. Data: 2006-12-12 10:03:19
    Od: redgrist <r...@n...pl>

    CiepliX napisał(a):

> [...]
    > używa go sobie dalej kolejny użytkownik laptopa i jest to w pełni legalne).

    Witam.
    Ale tu sie wszystko zaczyna rozbijać o DG.
    Czyli nie kolega a firma.

    redgrist

  • 7. Data: 2006-12-12 10:13:37
    Od: "CiepliX" <c...@g...pl>

    > Witam.
    > Ale tu sie wszystko zaczyna rozbijać o DG.
    > Czyli nie kolega a firma.
    >

    > redgrist

    Owszem i w tym wątku popieram Scream'a - dwa, trzy razy można, potem raczej
    DG bo zaczyna to wyglądać na stałe źródło utrzymania.

    M.

  • 8. Data: 2006-12-12 12:16:07
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 12-12-2006 o 11:13:37 CiepliX <c...@g...pl> napisał(a):

    > Owszem i w tym w?tku popieram Scream'a - dwa, trzy razy mo?na, potem
    > raczej DG bo zaczyna to wygl?daae na sta?e 1/4 ród?o utrzymania.

    A jesli taka 'DG' prowadzi organizacja pozytku publicznego dla organizacji
    pozarzadowych? Wypozyczanie laptopa za 1zl dziennie - jesli do dyspozycji
    sa trzy laptopy to, czy dla wielkiej organizacji - to moze byc stale
    zrodlo utrzymania?

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 9. Data: 2006-12-12 16:27:24
    Od: e...@v...pl

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Zależy, czy jest to Twoje stałe źródło dochodu, które da się
    > zakwalifikować jako działalność gospodarczą, czy też nie.

    umowa taka pojawialaby sie okolo 10 razy w roku, wiekszosc moich umow
    to umowy o dzielo, wiec bylby to raczej maly procent dochodu

> [...]
    > czy robisz to "w sposób ciągły i zorganizowany" ;) (IMHO znacznie
    > sensowniejsze byłoby ograniczenie uzyskiwanego rocznego dochodu)

    zadnego lokalu, "godzin otwarcia" itd

    a umowa jak mniej wiecej moglaby wygladac? na zasadzie ja...
    wypozyczam... "cos" za kwote...?
    i jak z podatkiem?