  • 1. Data: 2005-12-29 09:59:22
    Temat: spoznione postepowanie spadkowe
    Od: "John Doe" <g...@W...poczta.interia.pl>

    Witam,
    Meczy mnie nastepujacy problem (bardziej teoretyczny) - powiedzmy ze znajoma
    osoba (nazwijmy ja X) stracila ojca (ktory w chwili smierci byl rozwiedziony
    z matka tej osoby i mial dziecko w innym malezenstwie) - dodajmy bardzo
    bogatego ojca. Aktulna zona tego czlowieka (i jej rodzina) zagarneli caly
    majatek po nim (chyba w ramach jakiegos postepowania spadkowego, albo po
    prostu przypadl aktualnej zonie?). Nie wiem czy byl jakis testament i raczej
    watpie.

    Osoba X nie wystepowala o majatek, bo nie chciala sie klocic. Pytanie, czy
    teraz, po ok. 2 latach od smierci ojca jest mozliwosc wystepowania o
    przekazanie majatku? :)

    Tak z ciekawosci pytam, bo osoba X z tego co wiem, nie jest zainteresowana
    "sprawiedliwoscia" - ale kto wie jak bedzie w przyszlosci.
    Drugie pytanie - jesli jest mozliwosc to ile ma czasu (jeszcze)? :)

    Pozdrawiam

    Daniel

  • 2. Data: 2005-12-29 19:41:28
    Temat: Re: spoznione postepowanie spadkowe
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    John Doe napisał(a):
    > Osoba X nie wystepowala o majatek, bo nie chciala sie klocic. Pytanie, czy
    > teraz, po ok. 2 latach od smierci ojca jest mozliwosc wystepowania o
    > przekazanie majatku? :)

    Jeżeli nie brała udziału w poprzednim postępowaniu spadkowym może wnosić
    o zmianę stwierdzenia nabycia spadku - art.679 kodeksu postępowania
    cywilnego. A potem o dział spadku.

    KG

  • 3. Data: 2005-12-29 22:03:01
    Od: "John Doe" <g...@W...poczta.interia.pl>

    > Jeżeli nie brała udziału w poprzednim postępowaniu spadkowym może wnosić o
    > zmianę stwierdzenia nabycia spadku - art.679 kodeksu postępowania
    > cywilnego. A potem o dział spadku.

    Dzieki - przekaze, ale nie wiem czy skorzysta (ja bym walczyl dla samej
    sprawiedliwosci....).

    Szczesliwego Nowego Roku 4all ;)

    Daniel