eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawospółdzielnia nie chce zwrócic nadpłaty za metraż, którego nie ma › spółdzielnia nie chce zwrócic nadpłaty za metraż, którego nie ma
  • Data: 2003-06-26 11:59:38
    Temat: spółdzielnia nie chce zwrócic nadpłaty za metraż, którego nie ma
    Od: i...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

    niespełna 3 lata temu stałam się szczęśliwą (?) nabywczynią mieszkania
    spółdzielczego, kupiłam mieszkanie, które wg przydziału miało miec 58 m2,
    zapłaciłam więc kwotę która wynikała z iloczynu 58 m2 x cena za 1 m2

    przez cały ten okres byłam przeświadczona że mieszkam w mieszkaniu o podanym
    metrażu (przydział jasno to precyzuje), dopiero niedawno w związku z
    uwłaszczeniem spółdzielnia dokonała rękoma rzeczoznawcy (wcześniej przy
    odbiorze mieszkań pomiaru dokonywała osoba nie mająca uprawnień do obmiarów)
    pomiaru mieszkań w bloku i okazało się że moje mieszkanie uszczupliło sie o 3
    m2

    Jakie sa moje szanse w dochodzeniu zwrotu nadpłaconej kwoty za mieszkanie (z
    tytułu zmniejszenia metrażu o 3 m2) oraz nienależnie pobieranego czynszu przez
    okres 3 lat? Próbowałam jakoś polubownie dochodzić swych praw ale prezes
    spółdzielni powiedział, że nie widzi szans na jakiekolwiek rekompensaty. Czy
    realna szansa aby wygrać sprawę w sądzie? Czy w tym przypadku można mówić o
    przedawnieniu?