  • 11. Data: 2011-02-08 13:16:31
    Temat: Re: smsy
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-02-08 14:14, Henry(k) pisze:

    > To jest opłata za usługę - dostarczenie jakiejś informacji.
    > Skąd ta myśl że przychodzący sms ma nic nie kosztować...

    To je ono:

    http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,9069798,Uzytkown
    icy_oburzeni__UKE_przyjrzy_sie_konkursom_SMS_owym.ht
    ml

    --
    spp

  • 12. Data: 2011-02-08 13:32:18
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 08 Feb 2011 14:16:31 +0100, spp napisał(a):

    > http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,9069798,Uzytkown
    icy_oburzeni__UKE_przyjrzy_sie_konkursom_SMS_owym.ht
    ml

    No właśnie - skoro UKE nie ma zastrzeżeń do tego, że przychodzący sms może
    być płatny to jest ok.

    Henry

  • 13. Data: 2011-02-08 14:03:18
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-02-08 14:32, Henry(k) pisze:

    icy_oburzeni__UKE_przyjrzy_sie_konkursom_SMS_owym.ht
    ml

    > No właśnie - skoro UKE nie ma zastrzeżeń do tego, że przychodzący sms może
    > być płatny to jest ok.

    Proponuję czytać ze zrozumieniem. Ludziom się wydawało że wysyłają
    darmowego smsa a w praktyce gdzieś na www (podanej kropkami na pasku na
    dole reklamy) był regulamin w którym stoi że SMS jest owszem, darmowy,
    ale jego wysłanie jest równoznaczne m. inn. z zamówieniem subskrypcji
    tapet przysyłanych co dzień przez x dni. A ta usługa już kosztuje drobne
    4 +vat. Typowy konkurs dla naiwnych którzy wierzą, że coś można dostać
    ZA DARMO.

    --
    MZ

  • 14. Data: 2011-02-08 16:09:48
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2011-02-08 14:14, Henry(k) pisze:
    > To jest opłata za usługę - dostarczenie jakiejś informacji.
    > Skąd ta myśl że przychodzący sms ma nic nie kosztować...

    Prawda? Za przysyłany spam esemesowy też powinno się płacić.

    Mamy na grupie nowego Geniusza Karpat?

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 15. Data: 2011-02-08 17:27:50
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "TomT" <tom@wywal_to.pl>

    > To jaki jest sens wyrażania takiej zgody?
    > To przecież jest równoznaczne z opłacaniem codziennym abonamentem podatku
    > od naiwności.

    Zależy co jest w tych sms'ach. Mnie bardziej zastanawia ... czy są podstawy
    do odmowy bo sms inicjujący można wysłać zupełnie bez związku z konkretną
    usługą np za czyjąś namową. Jest w cenniku operatorów pozycja odnosząca się
    do takiego inicjijącego i przysyłania dalszych ?

  • 16. Data: 2011-02-08 18:46:39
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 08 Feb 2011 15:03:18 +0100, MZ napisał(a):

    > Proponuję czytać ze zrozumieniem. Ludziom się wydawało że wysyłają
    > darmowego smsa

    No patrz... - a ja wyczytałem że nic nie wysyłali a mimo to uznawano że
    wyrazili zgodę. A UKE kwestionuje tylko wyrażenie zgody.
    Może link prowadzi do dwóch różnych artykułów? W moim było:
    "Ze skarg, jakie do nas dotarły, wynika, że oprócz SMS-ów operator
    wykorzystał automatyczny system obdzwaniający klientów. Połączenie
    inicjowało udział w loterii. Chodzi o to, że na użycie takiego systemu
    należy mieć zgodę abonenta, a od klientów wiemy, że takiej zgody nie było -
    tłumaczy Piotr Dziubak, rzecznik UKE."

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 17. Data: 2011-02-08 18:48:45
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-02-08 19:46, Henry(k) pisze:

    > No patrz... - a ja wyczytałem że nic nie wysyłali a mimo to uznawano że
    > wyrazili zgodę.

    Wiesz, ludzie to różne rzeczy mówią ...

    Wcale nie jestem przekonany, że zawsze prawdę.

    --
    spp

  • 18. Data: 2011-02-08 18:50:04
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 08 Feb 2011 17:09:48 +0100, Arek napisał(a):

    > Prawda? Za przysyłany spam esemesowy też powinno się płacić.

    O.. fajnie by było... tylko że w tym roku dostałem tylko jednego sms'a
    reklamowego, w zeszły ze trzy... majątku by nie było ;-)

    Henry

  • 19. Data: 2011-02-08 18:59:05
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 08 Feb 2011 19:48:45 +0100, spp napisał(a):

    > Wiesz, ludzie to różne rzeczy mówią ...
    >
    > Wcale nie jestem przekonany, że zawsze prawdę.

    Ja też, ale akurat w tym przypadku im wierzę... Im łatwiejsza kasa tym
    większa bezczelność firm... Kary dla UKE już mają wliczone w biznes.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 20. Data: 2011-02-08 19:03:59
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    Dnia 2011-02-08 19:48, Użytkownik spp napisał:

    > Wiesz, ludzie to różne rzeczy mówią ...
    >
    > Wcale nie jestem przekonany, że zawsze prawdę.

    W tym przypadku organizator ma dowód w postaci SMSa od każdego
    idioty który wyraził zgodę. Ale dziennikarzowi można zawsze
    powiedzieć że nie wyraziłem, niekoniecznie uwierzy ale w artykule
    wykorzysta jakby uwierzył.