  • 11. Data: 2010-10-13 08:52:01
    Temat: Re: służebność przejazdu a własciciele działek.
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 13.10.2010 09:57, butterfly pisze:

    > Dzkoda dyskutowac. Zachowujesz się jak wiekszość prawników, którym
    > wydaje się, że wszyskie rozumy pozjadali

    LOL

    > a tak faktycznie to moze własnie ich IQ<80?

    Słuchaj, serdeńko... Sprzedajesz działki na które dojazd jest przez
    twoją? Jakbyś trochę pomyślał, to byś zdawał sobie sprawę, że z dojazdu
    będzie korzystać każdy kto korzysta z tych działek. Mogłeś nie sprzedawać.

    Kupiłeś działkę ze służebnością? Trzeba było przeczytać wpisy w KW. A
    jak ich nie zrozumiałeś - zapłacić prawnikowi.

    > Poza tym wykazujesz wąskie spojrzenie na problem, zakładając że na
    > działkach muszą byc obiekty mieszkalne a nie np inne - służace do
    > działanosci gospodarczej. Przejazd wywrotek, koparek i innego
    > poruszającego się badziewia - moze dla ciebie byłby nie lada atrakcja.
    > Podziekował ci juz pieknie - nie wysilaj sie. Szkoda twojego czasu.

    Wiesz, ja czytam umowy, czytam wpisy w księdze wieczystej, czytam wpisy
    w miejscowym planie zagospodarowania i jestem w stanie logicznie myśleć.
    W odróżnieniu od ciebie.

    I dzięki temu wiedziałem, którędy mogę dostać się do swojej działki i
    jaka działalność jest możliwa w okolicy.

    Jak sobie nie radzisz z czytaniem literek - poproś kogoś zdolniejszego o
    pomoc.

  • 12. Data: 2010-10-13 21:52:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 13 Oct 2010, butterfly wrote:

    > Ok to niby rozumiem ale trudno sie podogdzic, że jako własciell działki mam
    > sie zgodzic na 10 nowych "poruszających" sie po mojej dziłałce.

    Moment.
    A jak właściciel będzie jeden, tylko wzorem szlachty czasów saskich
    będzie codziennie przyjmował 100 gości, to ustanowisz prawo że ci
    goście nie mają prawa przejazdu?
    Albo ciężarówka w węglem - "nie, bo to nie pan jest właścicielem
    tej ciężarówki"? Chyba pomyliłeś podmiot z przedmiotem ;)

    > Dlatego pytam
    > bo nie wiem czy nie nalezałoby tego tłumaczyc włascielowi wszystkich 10
    > działek.
    > Nie zgodził bym sie nigdy na dziesięciokrotnie większy ruch.

    Ale ruch nie zależy od liczby właścicieli.
    Jeden właściciel może toto oddać w najem 20 najemcom, każdy z 4-osobową
    rodziną albo 12-osobowym zakładem (na przykład).

    pzdr, Gotfryd