  • 51. Data: 2012-06-17 20:33:02
    Temat: Re: skręt w lewo poza skrzyzowaniem- wypadek - kto winien?
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a) :
    > Niedawno np. jakieś ścierwo kota przejechało, mimo że kot był z
    > daleka widoczny, a to gówno w samochodzie nawet hamować nie próbowało.

    Kolega przed liskiem zaczął hamować. 9 miesięcy rehabilitacji.

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]

  • 52. Data: 2012-06-17 20:41:58
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.06.2012 20:33, Zbynek Ltd. pisze:

    > Kolega przed liskiem zaczął hamować. 9 miesięcy rehabilitacji.

    Hamować też trzeba umieć. Jak nie umiesz - jeździć wolniej aż osiągniesz
    prędkość, przy której hamowanie to nie problem.

    Oczywiście wiadomo - czasem coś wyskoczy z krzaków dosłownie pod koła.
    Raz byłem świadkiem sytuacji, kiedy dzieciak coś takiego zrobił
    (wybiegał z pomiędzy zaparkowanych samochodów). Gdyby matka go nie
    dogoniła i go za kaptur nie szarpnęła, kierujący samochodem nie miałby
    szans zahamować, mimo że jechał jakieś 30km/h.

    Wg. ciebie przed dziećmi też nie należy hamować?

    Notabene w tym przypadku kot był z daleka widoczny (wiedziałbyś, jeśli
    byś przeczytał uważniej) i nawet nie trzeba by jakoś drastycznie hamować.

  • 53. Data: 2012-06-17 22:17:46
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Hamować też trzeba umieć. Jak nie umiesz ...

    ... to nie hamuj.

  • 54. Data: 2012-06-18 05:21:58
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Zbynek Ltd. wrote:

    > Kolega przed liskiem zaczął hamować. 9 miesięcy rehabilitacji.

    może trzeba wolnie jeździć? albo sie nauczyć prawidłowych reakcji, hamować
    też trzeba z głową.

  • 55. Data: 2012-06-18 18:36:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.06.2012 22:17, witek pisze:

    > ... to nie hamuj.

    Staram się tego unikać patrząc przed siebie i dostosowując swoją
    prędkość do okoliczności.

    Skutek uboczny: 4,62l/100km przy dojazdach typu "lekkie miasto + kawałek
    trasy".