  • Data: 2005-12-09 16:45:49
    Temat: serwis internetowy, zyski, podatki
    Od: "Kamil" <k...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Załóżmy taką sytuację: posiadam serwis internetowy w domenie COM i hostowany
    na zagranicznym serwerze (w USA). Serwis jest jednak po polsku i skierowany do
    Polaków. Serwis jest płatny (komercyjny), płatności dokonywane są przy pomocy
    przelewu bankowego albo za pomocą kart kredytowych. Konto, na które spływają
    pieniądze z tych opłat znajduje się w Singapurze.

    Chciałbym się teraz dowiedzieć czy przy opisanej sytuacji ja, jako właściciel
    serwisu, cokolwiek jestem winien jakiemukolwiek urzędowi podatkowemu (Polska,
    USA, Singapur), przy założeniu, że miesięcznie wpływa na moje konto około 6
    tysięcy USD? Czy ktoś może się do mnie przyczepić o to? (Oczywiście nie ma
    żadnej firmy, wszystko jest na osobę prywatną, na mnie).

    I dodatkowe pytanie: czy coś zmieniłoby się w tym układzie, gdybym hosting i
    konto bankowe przeniósł do Polski (domena pozostałaby zagraniczna)? A gdybym
    tylko konto bankowe przeniósł do kraju a domena i hosting pozostaje zagranicą?

    Męczy mnie sytuacja, w której poszczególne części tego serwisu są w 3 różnych
    krajach, więc jeśli nie ma przeciwskazań podatkowych, to chciałbym się
    przenieść ze wszystkim (poza domeną) tutaj. Oczywiście nie chcę płacić żadnych
    podatków ;)

    Proszę o opinie ewentualnie polecenie mi jakiegoś dobrego polskiego prawnika
    zajmującego się tą skomplikowaną materią.

    Kamil