  • Data: 2005-12-09 16:52:40
    Temat: Re: serwis internetowy, zyski, podatki
    Od: szyderca <p...@d...net> szukaj wiadomości tego autora

    Kamil wrote:

> [...]
    > Polaków. Serwis jest płatny (komercyjny), płatności dokonywane są przy pomocy
    > przelewu bankowego albo za pomocą kart kredytowych. Konto, na które spływają
    > pieniądze z tych opłat znajduje się w Singapurze.
    >
    > Chciałbym się teraz dowiedzieć czy przy opisanej sytuacji ja, jako właściciel
    > serwisu, cokolwiek jestem winien jakiemukolwiek urzędowi podatkowemu (Polska,
    > USA, Singapur), przy założeniu, że miesięcznie wpływa na moje konto około 6
    > tysięcy USD? Czy ktoś może się do mnie przyczepić o to? (Oczywiście nie ma
    > żadnej firmy, wszystko jest na osobę prywatną, na mnie).

    Przypadku USA nNie ma znaczenia na kogo. To nawet troche gorzej, bo nie
    mozesz zrobic odpisow od dochodow.

    Podatek od dochodow zaplacic musisz federalny i lokalny. Stanowy, a
    jezeli w takim New York City, to i nawet miejski.

    Jest kwestia czasu kiedy wezma sie za biznesy internetowe. eBay jest
    wlasnie na celowniku za niezbieranie podatkow od sprzedazy.

    Mozesz miec dodatkowe problemy z praniem pieniedzy, za to konto w
    Singapurze.

    Wejdz na http://www.irs.gov i poszukaj jak te sprawe uregulowac bez
    wychodzenia dalej niz do skrzynki pocztowej.

    > I dodatkowe pytanie: czy coś zmieniłoby się w tym układzie, gdybym hosting i
    > konto bankowe przeniósł do Polski (domena pozostałaby zagraniczna)? A gdybym
    > tylko konto bankowe przeniósł do kraju a domena i hosting pozostaje zagranicą?
    >
    > Męczy mnie sytuacja, w której poszczególne części tego serwisu są w 3 różnych
    > krajach, więc jeśli nie ma przeciwskazań podatkowych, to chciałbym się
    > przenieść ze wszystkim (poza domeną) tutaj. Oczywiście nie chcę płacić żadnych
    > podatków ;)

    Nikt nie chce, ale czasami trzeba.