  • 31. Data: 2016-07-07 08:18:01
    Temat: Re: "ściągnięcie" pracownika z urlopu
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-07-06 23:08, witek pisze:

    > Bo nie masz dzieci, które rano budzą ci się z gorączką.

    Pewnie nie rozumie, bo ma podobnie jak ja, rozsądnego pracodawce. Ja
    wiem, że bywa inaczej i po to są te 4 dni urlopu na żądanie, u nas coś
    takiego nie istnieje, jest zasada, że nie nadużywamy, ale nie ma limitu
    (każdy urlop jest wypisywany jako zwykły wypoczynkowy), nawet jak
    powinieneś być już w pracy, a dzwonisz, bo właśnie dzieciak Ci się
    rozchorował i musisz iść do lekarza. Więc to raczej jest problem dla
    osób z kiepskim pracodawcą.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 32. Data: 2016-07-07 09:08:57
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-07-06, Big Jack <a...@b...zz> wrote:

    [...]

    > Ale z czego ten mus zgody pracodwacy wywodzisz?

    Z brzmienia przepisu?
    "Pracodawca jest obowiązany udzielić", i "pracownik zgłasza żądanie", a nie
    "Pracownik może sobie nie przyjść i musi poinformować".

    > Bo ja mus udzielenia (przez pracodawcę) urlopu na żądanie wywodzę
    > z przytoczonego przeze mnie wcześniej artykułu KP.

    > Na marginesie, taka zgoda pracodawcy kładłaby na łopatki ideę
    > urlopu na żądanie. Zgoda jest potrzeba do "trybu zwykłego"
    > - urlop planowany, dzień czy pół roku wcześniej - bez
    > znaczenia.

    Skoro "pracodawca jest obowiązany", to znaczy że to nie jest czynność
    jednostronna. W innym wypadku przepis informowałby o tym, że "pracownik
    jest zobowiązany poinformować o fakcie najpóźniej w dniu rozpoczęcia itd.".

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 33. Data: 2016-07-07 09:09:34
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-07-06, witek <w...@g...pl> wrote:

    [...]

    > Bo nie masz dzieci, które rano budzą ci się z gorączką.

    To wycofali już L4 na dziecko?

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 34. Data: 2016-07-07 10:18:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 07.07.2016 09:09, Wojciech Bancer wrote:

    > To wycofali już L4 na dziecko?

    No bo przecież, kolejek do lekarza nie ma i zawsze możesz dostać się
    tego samego dnia. A nawet jak się nie dostaniesz to ryzykujesz co
    najwyżej dyscyplinarkę.

    Shrek

  • 35. Data: 2016-07-07 10:25:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-07-07 o 10:18, Shrek pisze:

    > No bo przecież, kolejek do lekarza nie ma i zawsze możesz dostać się
    > tego samego dnia. A nawet jak się nie dostaniesz to ryzykujesz co
    > najwyżej dyscyplinarkę.

    Widać, że dziecka nie ma ;)

    --
    Liwiusz

  • 36. Data: 2016-07-07 10:48:58
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    c...@p...org
    *Wojciech Bancer* napisał(-a):

    Rozumiem, że znakiem zapytania stawiasz pod znakiem zapytania, to co
    niżej napisłeś. I przyznam, że się nie dziwię :D

> [...]

    > jednostronna. W innym wypadku przepis informowałby o tym, że
    > "pracownik jest zobowiązany poinformować o fakcie najpóźniej w dniu

    Fakt, zobowiązanie pracodawcy nie jest to czynnością jednostronną.
    Drugą, domyślną, jest ustawodawca, nawet nie pracownik :)

    Dodam, że są rzeczywiście sytuacje kiedy pracodawca może odmówić takiego
    urlopu, ale są to sytuacje szczególne, a nie ogólna norma. Z mojej
    strony EOT

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 37. Data: 2016-07-07 10:54:05
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-07-07, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > No bo przecież, kolejek do lekarza nie ma i zawsze możesz dostać się
    > tego samego dnia.

    Zawsze można poprosić o zwolnienie z faktycznymi dniami choroby.
    Sensowny lekarz nie ma z tym problemu.

    Plus masz dwa dni wolnego na ten cel (opiekuńczy),
    bez konieczności rzucania się na "urlop na żądanie".

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 38. Data: 2016-07-07 10:55:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Zawsze można poprosić o zwolnienie z faktycznymi dniami choroby.
    > Sensowny lekarz nie ma z tym problemu.

    Nie zawsze jest potrzeba chodzenia do lekarza.

    > Plus masz dwa dni wolnego na ten cel (opiekuńczy),
    > bez konieczności rzucania się na "urlop na żądanie".

    A co po 2 dniach?

    --
    Liwiusz

  • 39. Data: 2016-07-07 10:59:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 07.07.2016 10:54, Wojciech Bancer wrote:

    > Zawsze można poprosić o zwolnienie z faktycznymi dniami choroby.
    > Sensowny lekarz nie ma z tym problemu.

    Zwłaszcza ten do którego się nie dostaniesz.

    > Plus masz dwa dni wolnego na ten cel (opiekuńczy),
    > bez konieczności rzucania się na "urlop na żądanie".

    Zawsze mogę też wziąć urlop na żądanie i olać twoje fobie. Po co mam
    kombinować i ryzykować niedostanie się do lekarza, skoro jest ku temu
    stworzone narzędzie?

    Shrek

  • 40. Data: 2016-07-07 11:07:12
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-07-07, Big Jack <a...@b...zz> wrote:

    [...]

    > Dodam, że są rzeczywiście sytuacje kiedy pracodawca może odmówić takiego
    > urlopu, ale są to sytuacje szczególne, a nie ogólna norma. Z mojej
    > strony EOT

    Przecież nigdzie nie twierdziłem inaczej.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com