  • Data: 2008-10-18 15:31:30
    Temat: samozatrudnienie z o.o
    Od: Luk <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Planuję przejść na samozatrudnienie. Poza kwestiami takimi jak urlopy,
    chorobowe, itd. ważnym tematem wydaje mi się granica mojej
    odpowiedzialności.
    W przypadku osoby prywatnej prowadzącej działalność gospodarczą ta
    granica jest dość daleko :)

    Polska wersja spółki z o.o. nie jest chyba prostą formą działalności,
    dostępną dla przeciętnego jednoosobowego przedsiębiorcy. Czy nawet
    dwóch jednoosobowych przedsiębiorców (żeby spółka była).
    Z tego co słyszałem, za granicą można założyć firmę Limited już z
    całkiem niedużym kapitałem. Ale wizja otwierania firmy w Anglii czy
    Niemczech wydaje mi się dość odległa.

    Zastanawiam się więc czy mogę zrealizować taką "ograniczoną
    odpowiedzialność" poprzez odpowiedni zapis w umowie. np.
    "W przypadku nienależytego wykonania usługi, zleceniodawcy przysługuje
    prawo do odszkodowania do kwoty 1000zł".

    Czy jest to możliwe? i czy jest to powszechna praktyka w firmach
    jednoosobowych?
    Jak taki zapis powinien być sformułowany, żeby rzeczywiści było to
    Limited? (żeby się nie okazało, że ktoś zrobi 10 roszczeń
    odszkodowawczych po 1000zł każde [odpukać])*

    Pozdrawiam
    Lukasz

    * - paranoja to wrodzona cecha Polaków ... nabywamy ją i rozwijamy
    przez całe życie ;) Niektórzy mówią, że paranoja to po prostu
    obiektywne patrzenie na świat.