  • 61. Data: 2007-10-11 08:30:03
    Temat: Re: sady 24-godzinne - glupota totalna
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 11 Oct 2007 06:29:07 +0200, kam napisał(a):

    > do wydania regulaminu nie jest konieczna ustawa

    Ale do wydania regulaminu który ma mieć skutek prawny to już
    raczej tak.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 62. Data: 2007-10-11 08:41:56
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 10 Oct 2007 22:40:58 +0200, Sanctum Officium napisał(a):

    > Nic nie musisz podpisywać. Co chwilę zawierasz różne umowy. Wsiadasz do
    > autobusu -zawierasz umowę na usługę przewozu Ciebie z miejsca A do B.

    Już kiedyś pisałem o tym że wsiadając do autobusu wcale nie
    zawieram umowy - inaczej musiał bym kasować bilet. Ba - nawet
    zadzwoniłem do swojego MPK i zapytałem - potwierdzili że jak
    tylko wsiądę do autobusu to kanar się nie przyczepi o brak
    biletu - dopiero chęć jazdy, czyli w praktyce poczekanie
    aż autobus ruszy oznacza moją wolę zawarcia umowy.
    I oznacza to tylko tyle że muszę się stosować do przepisów
    porządkowych i cennika przewoźnika. A wcale nie oznacza że
    jak w regulaminie będzie "nie wpuszczamy facetów przebranych
    za białe misie" to mnie to będzie obowiązywać. Ustawa o ochronie
    konsumentów i KC dają narzędzia do ochrony przed takimi próbami
    wykorzystania dominującej pozycji czy to przewoźnika czy właściciela
    centrum handlowego.
    Zresztą słyszałeś o kimś skazanym za fotografowanie w centrach
    handlowych? Pisałem kiedyś pismo do dyrekcji z prośbą o podstawę
    prawną - i jakoś wymijająco zmienili temat na prawo autorskie
    i zabronili mi publikacji niezbyt broniąc prawa do zakazu
    fotografowania. Z tego co wiem Andrzej też nie będzie miał sprawy
    za złamanie tego zakazu.

    Więc póki co (z dyskusji w archiwum i własnych doświadczeń)
    taki zapis w regulaminie nadal jest tylko wyrazem życzenia
    dyrekcji, a nie obowiązującym prawem.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 63. Data: 2007-10-11 08:56:19
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Henry (k) pisze:

    > Fotografowanie w jakiś sposób to ogranicza? Można o tym podyskutować
    > jak coś sfotografuję i zacznę wydawać z tym pocztówki, ale nie gdy
    > fotografuję hobbystycznie.

    Hobby polegające na fotografowaniu centrum handlowego świadczy tylko o
    posiadającym takie hobby.

    Dawaj swój adres, a ja w ramach hobby sfotografuje ci cały dom, a nawet
    ciebie siedzącego na sedesie ;) Takie "hobby" ;)

    --
    @2007 Johnson

    "Mądrość jest córką doświadczenia"

  • 64. Data: 2007-10-11 09:01:32
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 10 Oct 2007 18:39:12 +0200, Sanctum Officium napisał(a):

    > mimo, że miejsce z fotograficznego punktu widzenia wydaje sie
    > zupełnie absurdalne.

    Nie ma miejsc absurdalnych - kwestia wyobraźni fotografa.
    Sam kiedyś zrobiłem zdjęcie w centrum handlowym które mi
    się podoba:
    http://plfoto.com/zdjecia/237318.jpg

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 65. Data: 2007-10-11 09:20:03
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 11 Oct 2007 10:56:19 +0200, Johnson napisał(a):

    > Hobby polegające na fotografowaniu centrum handlowego świadczy tylko o
    > posiadającym takie hobby.

    Owszem - koleżanka kiedyś obejrzała moje zdjęcia i stwierdziła że
    mam zboczenie do form geometrycznych. Jako że jestem inżynierem
    to bardzo dobrze o mnie świadczy. Zresztą podałem w wątku link do
    zdjęcia które kiedyś zrobiłem.
    Poza tym nie myl fotografowania centrów handlowych
    z fotografowaniem w centrum handlowym. Kto ma dobre oko może
    tam wypatrzyć wiele ciekawych motywów (choć większość potrafi
    wypatrzyć tylko wyprzedaże ;-))

    > Dawaj swój adres, a ja w ramach hobby sfotografuje ci cały dom, a nawet
    > ciebie siedzącego na sedesie ;) Takie "hobby" ;)

    Moja żona ostatnio mnie fotografowała niezbyt ubranego chodzącego po domu
    - takie jej hobby i nie uważam tego za coś złego. Ciebie bym nie
    wpuścił do mieszkania ;-P
    A propos sedesu - wielu znanych fotografów wykorzystuje go jako
    rekwizyt. Jakbym był dobry w autoportretach to bym Ci wysłał ;-)

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 66. Data: 2007-10-11 09:22:51
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Henry (k) pisze:

    > Ciebie bym nie wpuścił do mieszkania ;-P

    A zakładając że byś mnie wpuścił to już mógłbym robić wszystko?

  • 67. Data: 2007-10-11 09:51:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kam wrote:

    > własność to też swoboda dysponowania rzeczą

    Fotografowanie w żaden sposób nie narusza monopolu właściciela rzeczy na
    władanie tą rzeczą.

    Odróżnij łaskawie rzecz od jej wizerunku.

  • 68. Data: 2007-10-11 09:52:15
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Henry (k) wrote:

    > Fotografowanie w jakiś sposób to ogranicza? Można o tym podyskutować
    > jak coś sfotografuję i zacznę wydawać z tym pocztówki, ale nie gdy
    > fotografuję hobbystycznie.

    Pocztówki też możesz - dopiero próba wybudowania kopii napotka się na
    sprzeciw prawa autorskiego ;)

  • 69. Data: 2007-10-11 10:23:10
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 11 Oct 2007 11:22:51 +0200, Johnson napisał(a):

    > A zakładając że byś mnie wpuścił to już mógłbym robić wszystko?

    Tylko to co nie naruszało by mojej godności i prawa do prywatności.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 70. Data: 2007-10-11 10:48:25
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    Dnia 08.10.2007, o godzinie 20.23.39, na pl.soc.prawo, Andrzej Lawa
    napisał(a):

    > Ave!
    >
    > Miałem dziś okazję zapoznać się ze skutkami sądów 24-godzinnych: włażą
    > takie sprawy "bez kolejki" i sprawa, w której występowałem jako
    > oskarżyciel posiłkowy, wystartowała zamiast o 9:30 to chyba z kwadrans
    > po 11-tej... Wrrr....

    Niecałe 2h... ech. Idź na pręga pomarudzić.
    Ja na sprawę o odrzucenie kandydatów z listy wyborczej z powodu braku
    wystarczającej ilości podpisów czekałem 2h. I tylko po to, żeby wyszło na
    to co było od początku oczywiste. Cała sprawa trwała 30min. A ja 2h
    czekałem! Straszne! Wrrrr...
    Nie było żadnego sądu 24h przede mną. Tak po prostu bywa w sądach. U
    lekarza bywa, że wchodzi się kilka minut później. Nie jesteś najważniejszy.
    Poszukaj, bo może jest na to jakiś paragraf i będziesz mógł kogoś do
    odpowiedzialności podciągnąć...

    No i co do meritum wymieniłeś wszystkie skutki, czy tylko te, które Ciebie
    dotyczą (ciekawe co byś mówił, gdyby pijak rozbił Ci samochód i musiałbyś
    czekać pół roku na rozprawę)? Tą "głupotę totalną" sądów 24h wypadałoby
    uzasadnić.

    BTW cieszę się, że Cię pobili.
    Nie Andrzej - nie dlatego, że dostałeś w mordę (choć z tego mógłbym się
    cieszyć, bo nieprzyjemnym typem jesteś), ale dlatego, że wynikła ta cała
    sprawa i myślę, że z tego będzie więcej dobrego niż złego (ogólnie, bo czy
    akurat dobrego dla Ciebie to mało mnie obchodzi, bo nieprzyjemnym typem
    jesteś).

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*