  • 31. Data: 2011-08-05 09:27:17
    Temat: Re: sąd cywilny odbiór pisma
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Bartosz" <l...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:j1gclf$5nt$1@node2.news.atman.pl...
    >Czytaj dalej od słow: "4. Artykuł 138 wrpowadza domniemanie(...).
    >Domniemanie to może być jednak obalone przez wykazanie, że adresat nie
    >zapoznał się z >jego treścią."
    >Na co zamierzam się powołać.

    Ale to jest warunek konieczny, a nie wystarczający.

  • 32. Data: 2011-08-05 10:22:36
    Od: "Bartosz" <l...@a...pl>

    > Ale to jest warunek konieczny, a nie wystarczający.

    Nie jestem prawnikiem. Możesz do mnie w sposób bardziej zrozumiały wytłumaczyć ?

  • 33. Data: 2011-08-05 10:32:18
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Ale to jest warunek konieczny, a nie wystarczający.

    >Nie jestem prawnikiem. Możesz do mnie w sposób bardziej zrozumiały
    >wytłumaczyć ?

    Ja też nie jestem prawnikiem, ale z tego co cytowałeś wynikało, iż ten
    warunek musi być spełniony, żebyś mógł dochodzić niewłaściwego doręczenia,
    ale on sam nie wystarczy, musi być jeszcze brak spełnienia przesłanek do
    zastosowania trybu zastępczego.
    A nic nie piszesz aby został naruszony ten tryb (art. 138 § 2 k.p.c).

    "§ 2. Dla adresata, którego doręczający nie zastanie w miejscu pracy, można
    doręczyć pismo osobie upoważnionej do odbioru pism."

    Cytując artykuł który zalinkowałeś:

    "Ustawodawca przewidział także inną postać doręczenia zastępczego, tj.
    doręczenie pisma w miejscu pracy adresata osobie upoważnionej do odbioru
    pism (por. 138 § 2 k.p.c.). Inaczej niż w przypadku domownika, w tym wypadku
    warunkiem skuteczności doręczenia jest upoważnienie do odbioru pism.
    Przyjmuje się, iż w braku udzielenia przez adresata upoważnienia komu innemu
    osobą upoważnioną do odbioru pism w miejscu jego pracy jest osoba, która
    upoważniona jest do odbioru pism skierowanych do zakładu pracy."

    Więc teraz pytanie - kto odebrał to pismo w zakładzie?
    Miał do tego upoważnienie zakładu, czy nie?
    Jeśli tak - jak dla mnie ten przepis został wypełniony właściwie..

  • 34. Data: 2011-09-20 09:27:16
    Od: "Bartosz" <l...@a...pl>

    Pismo napisałem ale bałagan mieli w sądzie bo otworzyli II wydział cywilny i nawet do
    nich pismo nie dotarło pomimo, że osobiście składałem w sądzie :)
    Umorzyli pozew.
    Odwołuje się od decyzji zgodnie z sugestią "osoby z sądu" c.d.n. pewnie wkrótce.

  • 35. Data: 2011-09-23 11:07:11
    Od: "Bartosz" <l...@a...pl>

    Troszkę się zagmatwało w tej sprawie i nie wiem teraz co z tym fantem zrobić:

    Fakty według chronologii zdarzeń:
    1) 2.09.2011 Poinformowałem o niezgodnym z Art 138 $2. trybie doręczenia pisma oraz
    wnioskowałem o przywrócenia terminu uzupełnienia braków formalnych. (mam
    potwierdzenie sądowe na swoim oryginale o wpłynięciu pisma)
    2) 6.09.2011 dostaje umorzenie postępowania bez odniesienia się w uzasadnieniu do
    pisma z dnia 2.09.2011r.
    3) dzownię do do sądu i pytam czy mają moje pismo? Jakie pismo ? W pana aktach nie ma
    tego pisma. :(
    4) przez zamieszanie domowe nie udaje mi sie w ciągu 7dni wnieść zażalenia od decyzji
    umorzenia.

    Błedy w sprawie wynikłe ze strony Sądu:
    - w dówch odrębnych pismach podają różne daty dostarczenia braków formalnych w
    pierwszym piśmie napisali o terminie 7 dni w drugim piśmie widzę, że miałem niby 14
    dni.
    - brak mojego pisma w aktach
    - brak uzasadnienia w umorzeniu o informacji iż nie nastapiło zgodnie z prawem
    doręcznie (według mnie - do oceny przez sąd)

    Wiem, że można się jeszcze jakoś od tego odwołać/wnieść zażalenie pomimo upłynięcia
    terminu. Ktoś podpowie mi co nalezy teraz zrobić aby unieważnić decyzję Sądu czyli
    "umorzenie postępowania" ? Na co się powołać?

  • 36. Data: 2011-09-25 19:05:51
    Od: "PiotRek" <b...@w...pl.invalid>

    > Wiem, że można się jeszcze jakoś od tego odwołać/wnieść
    > zażalenie pomimo upłynięcia terminu.
    > Ktoś podpowie mi co nalezy teraz zrobić aby unieważnić
    > decyzję Sądu czyli "umorzenie postępowania" ? Na co się powołać?

    Zapytaj może w nowym wątku, powołując się na niniejszy.
    (Co do meritum sprawy - niestety nie potrafię Ci pomóc).

    Piotr