    From: "Cavallino" <c...@k...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: sąd cywilny odbiór pisma
    Date: Fri, 5 Aug 2011 12:32:18 +0200

    Użytkownik "Bartosz" <l...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:j1gg9h$9d9$1@node2.news.atman.pl...
    > Ale to jest warunek konieczny, a nie wystarczający.

    >Nie jestem prawnikiem. Możesz do mnie w sposób bardziej zrozumiały
    >wytłumaczyć ?

    Ja też nie jestem prawnikiem, ale z tego co cytowałeś wynikało, iż ten
    warunek musi być spełniony, żebyś mógł dochodzić niewłaściwego doręczenia,
    ale on sam nie wystarczy, musi być jeszcze brak spełnienia przesłanek do
    zastosowania trybu zastępczego.
    A nic nie piszesz aby został naruszony ten tryb (art. 138 § 2 k.p.c).

    "§ 2. Dla adresata, którego doręczający nie zastanie w miejscu pracy, można
    doręczyć pismo osobie upoważnionej do odbioru pism."

    Cytując artykuł który zalinkowałeś:

    "Ustawodawca przewidział także inną postać doręczenia zastępczego, tj.
    doręczenie pisma w miejscu pracy adresata osobie upoważnionej do odbioru
    pism (por. 138 § 2 k.p.c.). Inaczej niż w przypadku domownika, w tym wypadku
    warunkiem skuteczności doręczenia jest upoważnienie do odbioru pism.
    Przyjmuje się, iż w braku udzielenia przez adresata upoważnienia komu innemu
    osobą upoważnioną do odbioru pism w miejscu jego pracy jest osoba, która
    upoważniona jest do odbioru pism skierowanych do zakładu pracy."

    Więc teraz pytanie - kto odebrał to pismo w zakładzie?
    Miał do tego upoważnienie zakładu, czy nie?
    Jeśli tak - jak dla mnie ten przepis został wypełniony właściwie..