  • 51. Data: 2022-08-12 10:45:48
    Temat: Re: ryby
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-08-12 o 10:39, J.F pisze:

    > Moze myslą, ze ryby spłyną z nurtem i za 2 dni to juz nie bedzie ich
    > problem :-)
    >
    > I to sie wydaje dobrym mysleniem, ekonomicznym :-)
    >
    > A ciagłe monitorowanie moze oznaczac, ze ktos tam probki wody pobiera
    > i analizuje :-)

    > No ale
    > https://gazetawroclawska.pl/upiorny-widok-na-kapieli
    sku-przy-harcerskiej-martwe-ryby-odebraly-ochote-na-
    kapiel/ar/c1-14243809
    > https://gazetawroclawska.pl/sniete-ryby-przy-przysta
    ni-na-jeziorze-jamno-trwa-ustalanie-przyczyn-moglo-d
    ojsc-do-skazenia-wody-w-rzece/ar/c1-14223765
    > https://gazetawroclawska.pl/setki-martwych-ryb-we-wr
    oclawiu-wedkarz-nie-zapominajcie-o-tej-rzece/ar/1341
    5678
    > https://gazetawroclawska.pl/sniete-ryby-w-olawie-zab
    ila-je-duchota-czy-scieki/ar/13413084
    > https://gazetawroclawska.pl/sniete-ryby-w-stawie-prz
    y-paprotnej/ar/10393544
    > https://gazetawroclawska.pl/sniete-ryby-na-soltysowi
    cach-udusily-sie/ar/9375991
    > https://gazetawroclawska.pl/setki-snietych-ryb-we-wr
    oclawskiej-odrze-zabily-je-upaly/ar/6522176
    > https://gazetawroclawska.pl/kilka-ton-martwych-ryb-w
    -nysie-klodzkiej-kto-je-otrul/ar/3536517
    > https://gazetawroclawska.pl/wroclaw-ryby-zdychaja-co
    raz-czesciej-a-przyczyna-ciagle-nie-jest-znana/ar/10
    13039
    > jest typowe.
    >
    > A czy wladza cos robi? Cos tam niby probuje wyjasniac.

    Te wszystkie podlinkowane były właśnie w małej skali, choć
    lokalnie zauważalne. Tu zignorowano skalę zjawiska.

    Ministra się zapytaj.

  • 52. Data: 2022-08-12 10:51:23
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.08.2022 o 10:05, cef pisze:
    > Pisałem "zdychały w takich ilościach". Kluczowe jest bagatelizowanie.
    > Usiłujesz porównać katastrofę ekologiczną z jakimś incydentem w potoku.

    Skala katastrofy jest adekwatna do wielkości rzeki. W wypadku potoku po
    prostu mniej ryb tam żyje, to i mniej mogło zdechnąć. Natomiast i tu, i
    tu nie powinno to mieć miejsca i o to mi chodzi. Opisują tę sytuację z
    Odrą, jakby nigdy wcześniej się nie zdarzało.

    --
    Robert Tomasik

  • 53. Data: 2022-08-12 10:53:40
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.08.2022 o 10:29, J.F pisze:
    > Duza rzeka wymaga duzej ilosci trucizny.
    > A tu ciekawostka - ciagle nie wiedzą co to spowodowalo.

    Najpierw trzeba ustalić, jakiej substancji jest "za dużo". Potem
    wymyślić, skąd się mogła wziąć. Na końcu dopiero, kto ponosi za to winę
    i czy w ogóle ktokolwiek ponosi.

    --
    Robert Tomasik

  • 54. Data: 2022-08-12 10:55:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 11 Aug 2022 17:52:50 +0200, Akarm wrote:

    > W cywilizowanym świecie ludzie dotrzymują umów.
    > Nawet jeśli były zawarte przez przeciwnika politycznego.

    Ale Kaczynski skonczyl w 2005.

    Tym niemniej takie inwestycje dlugo trwaja - musi byc koncepcja,
    projekt, decyzje,

    > To Lech K. zrezygnował z budowy oczyszczalni na lewym brzegu.
    > To Lech K. zawarł umowy na finansowanie i budowę rur pod Wisłą do
    > rozbudowanej Czajki.
    >
    > Fragment raportu NIK:
    >
    > W wyniku przetargu nieograniczonego MPWiK zawarła - 16 lutego 2006 r. -

    Ale to juz kadencja ... Kochalskiego?
    Kaczynski zakonczyl urzad 22 grudnia 2005.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Prezydent_miasta_sto%C
    5%82ecznego_Warszawy
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Lech_Kaczy%C5%84ski#Pr
    ezydent_Warszawy

    "decyzja o rozbudowie oczyszczalni ścieków "Czajka" oraz budowie
    układu przesyłającego ścieki z lewobrzeżnej części Warszawy do OŚ
    "Czajka", tym samym rezygnacji z budowy oczyszczalni ścieków po lewej
    stronie Wisły - podjęta została Uchwałami Rady m.st. Warszawy
    odpowiednio w roku 1999 i roku 2005."

    I nie ma winnego, wszyscy chcieli dobrze :-)

    > umowę z konsorcjum projektowym, w której określono wynagrodzenie
    > wykonawcy na 2 269 200 euro. Przedmiotem umowy było opracowanie projektu
    > budowlanego układu przesyłowego ścieków do OŚK Czajka, uzyskanie
    > pozwolenia na jego budowę, uzyskanie dśu dla przedsięwzięcia,
    > przygotowanie SIWZ dot. budowy układu przesyłowego, świadczenie usług
    > doradczych podczas procesu przetargowego i sprawowanie nadzoru
    > autorskiego w trakcie realizacji budowy.

    A to juz czas Marcinkiwicza i HGW

    > W ramach realizacji tej umowy [ ... ]*) Sp. z o.o. przedstawiła MPWiK - 2
    > czerwca 2006 r. - ,,Wstępne porównanie wariantów przejścia syfonu pod
    > rzeką Wisłą".

    > https://twitter.com/TomaszUrbas/status/1300104004446
    412806/photo/1

    Tylko to nie jest "pozwolenie na budowe", ale "ustalenie lokalizacji
    inwestycji".
    No dobra - jego/Rady Miasta decyzja.

    J.

  • 55. Data: 2022-08-12 10:56:45
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.08.2022 o 10:42, J.F pisze:
    > No ale mogli zrobic dwie oczyszczalnie, bez dziwnych kanałów.
    > A moze taki kanal wcale nie jest dziwny?

    Tak, czy siak przecież nie należy o to winić Prezydenta Miasta
    Stołecznego. Do jego obowiązków należało powierzenie zaprojektowania
    komuś, kto ma uprawnienia, a nie samodzielne wypracowanie rozwiązania.

    --
    Robert Tomasik

  • 56. Data: 2022-08-12 10:58:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 11 Aug 2022 23:22:55 GMT, Marcin Debowski wrote:
> [...]
    atruta-katastrofa-ekologiczna-w-rzece-jaka-jest-przy
    czyna.html#s=BoxMMtTi

    > Rzepa donosi, że Niemcy wykryli kupę, tyle że rtęci. Jeśli się to

    Nie wiem czy "kupę" czy "śladowe ilosci" ...

    > potwierdzi, to to czaskowskie gówno to będzie wręcz upiększenie.
    > Interesujace, że polskie badania nie potrafiły znaleźć przyczyny.
    > Zapowiada się ciekawie.

    Jak brali probki wody, to ta zanieczyszczona mogla juz splynac nizej.

    Poza tym trudno tak badac i szukac nie wiadomo czego,
    ale wydaje sie, ze rtec to powinni badac.

    J.

  • 57. Data: 2022-08-12 11:12:15
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-08-12, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    atruta-katastrofa-ekologiczna-w-rzece-jaka-jest-przy
    czyna.html#s=BoxMMtTi

    > Nie wiem czy "kupę" czy "śladowe ilosci" ...

    https://www.rp.pl/ekologia/art36860031-w-niemieckich
    -probkach-wody-z-odry-znaleziono-rtec
    "Wartości są tak wysokie, że nie można wyświetlić wyniku testu i trzeba
    go powtórzyć."

    Co jest dość dziwnym stwierdzeniem, ale na śladowe ilości to mimo
    wszystko nie wygląda.

    > Jak brali probki wody, to ta zanieczyszczona mogla juz splynac nizej.

    Wydawałoby się, że należałoby zbadać jakąś śniętą rybę.

    > Poza tym trudno tak badac i szukac nie wiadomo czego,
    > ale wydaje sie, ze rtec to powinni badac.

    Nie, wcale nie trudno, szczególnie w kwestii metali ciężkich.

    --
    Marcin

  • 58. Data: 2022-08-12 11:28:48
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 11 Aug 2022 17:35:35 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Nie mam pretensji do dziennikarzy, że opisali śnięte ryby Odrze, tylko
    > powinni mieć świadomość, ze podobne rzeczy się nieustannie zdarzają i
    > przyczyny są rożne.

    Rozumiem, że tony śniętych ryb, zatrutych rtęcią, na brzegach Kamienicy i
    Dunajca to codzienność w mateczniku suterena i nikt tam z tego problemu nie
    robi. Po prostu ludzie mają różną wrażliwość i dla innych to jednak
    wydarzenie, a dla pismaków łakomy kąsek.

    Jest jednak światełko w tunelu. Kiedy Obajtek wykupi wszystkie gazety
    tudzież radia i telewizje, to nareszcie będzie porządek, jak w Rosji albo u
    druga Victora, i nareszcie wszędzie będzie jak w Twoim ulubionym
    Teleexpresie.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 59. Data: 2022-08-12 11:30:06
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 12 Aug 2022 10:51:23 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Opisują tę sytuację z
    > Odrą, jakby nigdy wcześniej się nie zdarzało.

    Bo i nie było. Taka ciekawostka - dwa tygodnie po pierwszych zdechłych
    rybach woda dopływa do Frankfurtu i wreszcie Niemcy mogą ją sobie
    zbadać. Wykrywają rtęć w zabójczych, pozaskalowych stężeniach. Czemu
    nasze laboratoria nie wykryły rtęci? Przecież pierwsze co się robi
    badając wodę to test na obecność metali ciężkich.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 60. Data: 2022-08-12 11:34:50
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 11 Aug 2022 23:22:55 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > Rzepa donosi, że Niemcy wykryli kupę, tyle że rtęci. Jeśli się to
    > potwierdzi, to to czaskowskie gówno to będzie wręcz upiększenie.
    > Interesujace, że polskie badania nie potrafiły znaleźć przyczyny.

    Czyli to Niemcy zatruli, bowiem wody Wody Polskie ponoć od 26 czerwca
    trzymają rękę na pulsie i o żadnej rtęci nie było mowy, a w takiej
    instytucji niezawodnie są zatrudnieni najwybitniejsi misiewicze.
    Jak tylko woda dopłynęła do Niemiec okazało się, że trzeba powtórzyć
    badania na zawartość rtęci, bo - jak donoszą media mętnego nurtu - w
    urządzeniach pomiarowych wywaliło skalę.