  • 1. Data: 2005-08-25 19:23:48
    Temat: rozwiązanie umowy - zlecenia
    Od: "MM" <m...@g...pl>

    witam,
    pracowała m na umowe - zlecenie, ktora zawrta była na czas nieokreślony,
    zostalam zwolniona pod moja nieobenosc, kiedy bylam na wycieczce i nie bylo
    mnie w kraju. rozwiazanie umowy otrzymalam listem poleconym, w którym
    czytam, iż powodem mojego zwolnienia bylo rażące naruszenie obowiązków
    wynikających z umowy. byłam u zleceniodawcy, aby wyjaśnić powód mojego
    zwolnienia i żadnych dowodów mi nie przedstawił.
    Bardzo proszę o pomoc, gdyż nie wiem co robić, a nie chcę tego tak zostawić.

  • 2. Data: 2005-08-26 05:26:20
    Temat: Re: rozwiązanie umowy - zlecenia
    Od: "pissmejker" <p...@t...pl>

    Użytkownik "MM" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zwolnienia i żadnych dowodów mi nie przedstawił.
    > Bardzo proszę o pomoc, gdyż nie wiem co robić, a nie chcę tego tak

    Umowa zlecenie jest umową cywilnoprawną a więc "pracodawcy" tam nie ma :-)
    Co najwyżej może być zlecający.

    Umowa taka może zostać rozwiązana z powodóww wymienionych w umowie (lub
    kodeksowych) a węc polecam lekturę podpisanej przez siebie umowy.

  • 3. Data: 2005-08-26 05:36:44
    Od: MarcinS <s...@w...pl>

    pissmejker napisał(a):

    > Umowa taka może zostać rozwiązana z powodóww wymienionych w umowie (lub
    > kodeksowych)

    "w każdym czasie" ;)
    pytanie czy były wazne powody ku rozwiązaniu

    --
    Koniec dyskusji nie oznacza, że przyznałem
    Ci rację. ;-)

    W adresie e-mail zamień wodę na tlen.
    GG: 4494911 Tlen: stern75

  • 4. Data: 2005-08-26 09:42:08
    Od: "MM" <m...@g...pl>

    w umowie jest napisane,ze może być ona rozwiązana za 2-tygodniowym
    wypowiedzeniem,na wypowedzeniu jest data 5.07, a ja w okresie 28.06 - 11.07,
    byłam zagranicą.czy w takim przypadku może zleceniodawca rozwiązać umowę
    podczas mojej niobecności oraz czy może w rozwiązaniu napisać, iż powodem
    rozwiązania umowy - zlecenia było rażące naruszenie obowiązków, bez ukazania
    dowodów, poprostu od tak sobie??

  • 5. Data: 2005-08-26 09:57:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    MM napisał(a):
> [...]
    > rozwiązania umowy - zlecenia było rażące naruszenie obowiązków, bez ukazania

    Do rozwiązania umowy zlecenia nie potrzeba żadnych powodów, wystarczy
    taka chęć. To nie umowa o pracę.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 6. Data: 2005-08-26 10:27:07
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    > Do rozwiązania umowy zlecenia nie potrzeba żadnych powodów, wystarczy
    > taka chęć. To nie umowa o pracę.

    Podejrzewam ze czlowiek pracowal normalnie na etat, ale mial podpisana umowe
    zlecenie.
    Dostal urlop, wyjechal, a ktos w miedzy czasie rozwiazal z nim umowe,
    oczywiscie prawie zgodnie z prawem :)

    Jacek

  • 7. Data: 2005-08-26 11:21:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    castrol napisał(a):
> [...]
    > zlecenie.
    > Dostal urlop, wyjechal, a ktos w miedzy czasie rozwiazal z nim umowe,

    Oczywiście że zgodnie z prawem. Jak chce się kłócić, to niech wali do
    sądu z pozwem o ustalenie istnienia stosunku pracy, a nie pyta się czy
    można rozwiązać umowę zlecenie.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz