  • 11. Data: 2003-08-20 12:10:03
    Temat: Re: rozprawa rozwodowa i karna
    Od: "" <u...@p...onet.pl>

    > niepamietam jak to sie dokladnie nazywalo, ale w "mojego syna" sprawie
    > nie byl wzywany do sadu, lecz skierowany do specjalnego osrodka,
    > w ktorym miano wybadac "co i jak". to trwalo pare godzin.

    I o to chodzi. Jeśli zeznania dzieci jakie miały miejsce na policji odbyłyby
    się bez obecności matki i w obecności psychologa, nie byłoby zapewne sprawy
    karnej. Policjant na zarzuty o sposób przeprowadzenia przesłuchania umywał ręce
    i stwierdził, że zrobił tak na wyraźne polecenie prokuratora. Wygląda na to, że
    dla prokuratora ważne jest żeby wepchnąć sprawę do sądu. Czy zasadnie czy nie
    to niech się sąd martwi i oskarżeni.
    urticae

  • 12. Data: 2003-08-20 12:33:07
    Od: "urticae" <u...@p...onet.pl>

    > Emmmm.... Przepraszam bardzo: znęcanie się fizyczne i psychiczne == bardzo
    > dobre funkcjonowanie małżeństwa?
    >
    > Czy ten sędzia to jakiś kretyn? Czy może żonka go przekupiła?
    >
    > Przecież wyraźnie widać, jak 'wiarygodni' są ci 'świadkowie'...

    Oskarżenie o bicie i znęcanie dotyczy okresu od wniesienia sprawy rozwodowej do
    ostatecznego wyprowadzenia się małżonki z domu męża.
    Dokąd siedziała i miała nadzieję, że mąż się złamie i da jej mieszkanie za
    rozwód, było OK. W chwili gdy zdała sobie sprawę że nie ma na to szans, "poszła
    na całość" i oskarżyła męża o maltretowanie. Skoro świadkowie na rozprawie
    karnej mówią, żona była maltretowana i wiedzą to od niej bo mieli z nią stałe
    kontakty, to czemu nie powiedzieli tego na rozprawie rozwodowej? Odpowiedź jest
    jedna: ponieważ cała ta koncepcja z bijącym mężem wypłynęła po ich zeznaniach
    które miały miejsce na rozprawie rozwodowej. Najpierw były zeznania na
    rozprawie rozwodowej a później na karnej.
    Co do sędziego mam nadzieję, że miał gorszy dzień. Dla mnie oczywiste jest, że
    w zeznaniach powinno się mówić to co się wie i niczego nie zatajać jak i nie
    zmyślać.
    urticae

  • 13. Data: 2003-08-20 12:44:27
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "urticae" <u...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    jest, że
    > w zeznaniach powinno się mówić to co się wie i niczego nie zatajać jak i

    A ja mysle, ze oprocz mowienia trzeba do tego sadu pisac... pisac...
    pisac......

    Boguslaw

  • 14. Data: 2003-08-20 13:39:20
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

    Użytkownik Boguslaw Szostak <a...@u...agh.edu.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:bhvku5$q9$...@g...uci.agh.edu.pl...

    Oj Bogusławie próbuje to wszystko zrozumiec i w tym przypadku było pytanie
    czy koniecznie musi występowac psycholog wiec inf.,ze nie ...

    > czy sedzia powinien wg Ciebie (wiem, sad jest od oceny dowodow,
    > lecz czy popierasz to jako zasade) uznac dowod z przesluchania
    > dziecka przez matke i jej kolege w JEJ sprawie ?

    nie oczywiscie ,że nie można to podważyc i wnosić o rozmowe z dzieckiem
    nawet przez RODK jesli to ma być dowodem i zasięgnac opinii biegłych ale
    pytanie było inne czy to było zgodne z prawem ...tak było zgodne

    > Ja widze. Matka i jej kolega nieprzypadkowo bedacy policjantem wspolnie
    > przesluchali w jej sprawie dziecko.

    to ocena jednej strony ale nie widze problemu żeby z dzieckiem ponownie
    rozmawiac w obecnosci sędziego czy RODK lecz to nalezy zawnioskowac
    uzasadniajac dlaczego domagam sie wysluchania w takich okolicznosciach
    dziecka ale nie twierdze ,ze było to błędem bo ogólnie odpowiedzialam ,ze
    moze byc wysluchane dziecko w obecnosci rodzica bez udziału psychologa tych
    zazwyczaj sie wzywa gdy nie ma opiekuna prawnego przy dziecku lub wzywa sie
    kuratora sądowego by był obecny przy takim przesłuchaniu

    Sandra

  • 15. Data: 2003-08-20 14:03:10
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

    Użytkownik urticae <u...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:0...@n...onet.pl...
    . Czy nie można zatem
    > zrezygnować z przesłuchań dzieci a zeznania uzyskane na policji wyrzucić
    do
    > kosza jako uzyskane w nieprawidłowy sposób?

    skoro twierdzisz, ze nieprawidlowo przebiegała ta sprawa zwracałes sie do
    kogos z przełożonych tego policjanta ? zeznania swiadków można było podważyc
    , samo dowiedzenie sie od kogos, że sie nad nim zneca ktos to jeszcze nie
    jest dowodem i nie sądze, że prokurator na tej bazie wydał swoje opinie a
    tak mi namieszałes ,ze teraz juz nie wiem czy sprawa rozwodowa w toku?
    ponadto karna tez? jesli tak to rozwodową mozna zawiesic do czasu
    zakonczenia karnej a co do wysluchania dzieci to piszesz ,że RODK brało
    udział i wydało jakies opinie " matka msciwa " ale nie napisałes co o Tobie
    napisano cały czas piszesz o niej ...w takiej opinii jest opisane dokladnie
    jak rozmawiano z dziecmi, czy są zastraszone przez matke, jak opowiadaja o
    Tobie to co piszesz to cały czas próbujesz poszukac na nią jakiegoś haka , z
    Twoich wypowiedzi wynika ,ze nie jestes taki całkiem bez winy ...proponuje
    szczerze napisać nie zastawiajac się dziecmi bo one w odpowiednim momencie
    przedstawia sprawe

    > Ogólny wydźwięk zeznań dzieci jest taki, że "paskudny tatuś nie dał mamusi
    > swojego mieszkania. Jak on mógł"

    no to w sumie nie masz czego sie obawiać skoro tylko taki dowód to nie sądze
    by zapadł wyrok krzywdzący Ciebie ...w czym więc problem?

    Jednak zarzuty matki, że ojciec bił ją,
    > permanentnie wyzywał i maltretował psychicznie nie potwierdzają się w
    > zeznaniach dzieci które to zeznania matka uzyskała na policji.
    Jednocześnie
    > badania w RODK ujawniły, że matka jest mściwa. Mści się na dzieciach, że
    te
    > utrzymują kontakty z ojcem i jego rodziną.

    no popatrz skoro opinia zawiera w swej treści ,że matka sie msci na dzieciak
    to masz jawny dowód na to ,że mozesz wniesc o ograniczenie jej wladzy a
    przyznac wladze Tobie ...

    > Sprawa jak powiedziałem toczy się od roku w sądzie. Zatem powrót do
    > rozpatrywania jest chyba nimożliwy.

    z Twojego opisu wynika, że nie mają dowodów przeciwko Tobie no chyba,że nie
    wszystko tu napisałes ? ale to Ty wiesz najlepiej wiec postawiłes konkretne
    pytanie " czy mozna w takiej formie przesluchiwac dziecko " odpowiadam można
    jesli dopuszczono sie uchybienia / w postaci kolegi policjanta / nalezało to
    wczesniej zawnioskowac

    Sandra

  • 16. Data: 2003-08-20 23:31:02
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <0...@n...onet.pl>, urticae wrote:
> [...]
    > które miały miejsce na rozprawie rozwodowej. Najpierw były zeznania na
    > rozprawie rozwodowej a później na karnej.

    No byłaby jeszcze chyba taka możliwość, że małżonek zaczął ją maltretować
    po ww. rozprawie rozwodowej, ale jak rozumiem świadkowie już się "wkopali"
    twierdząc, że w czasie pierwszej po prostu nie mówili o tym.

    --
    Marcin

  • 17. Data: 2003-08-21 07:02:22
    Od: "urticae" <u...@p...onet.pl>

    > skoro twierdzisz, ze nieprawidłowo przebiegała ta sprawa zwracałeś sie do
    > kogos z przełożonych tego policjanta ?

    Po tym, jak dowiedziałem się od jednego z dzieci w jaki sposób był
    przesłuchiwany na policji, że było to w obecności matki i matka wraz z
    policjantem wywierali nacisk na treść jego zeznań, złożyłem w prokuraturze
    protest. Napisałem tam, że dzieci powinny być przesłuchiwane beze mnie i matki
    natomiast w obecności psychologa. Skoro matka musiała obecna przy przesłuchaniu
    dzieci, obecny powinienem być także ja. Otrzymałem wymijającą odpowiedź, że
    moja obecność była niemożliwa.

> [...]
    > tak mi namieszałes ,ze teraz juz nie wiem czy sprawa rozwodowa w toku?
    > ponadto karna tez? jesli tak to rozwodową mozna zawiesic do czasu
    Ř zakonczenia karnej
    Obydwie rozprawy są w toku. Pierwsza była rozwodowa a dopiero wtedy gdy żona
    uświadomiła sobie że nie dostanie mojego mieszkania, wniosła sprawę karną.

> [...]
    > szczerze napisać nie zastawiajac się dziecmi bo one w odpowiednim momencie

    Opinia RODK wydana została na potrzeby sądu rodzinnego. Wynika z niej że dwoje
    dzieci ma lepszy kontakt ze mną. Wynika z niej także, że matka mści się za to
    że utrzymują ze mną i z moją rodziną kontakty. (Żona sama zresztą potwierdza
    to, że jest mściwa). Wg opini RODK ta dwójka dzieci ma jednocześnie żal do
    matki o to, że wniosła sprawę karną przeciwko mnie. Jedno dziecko jednak,
    preferuje matkę i ją widzi jako swojego przyszłego opiekuna. Praktycznie nie
    mam z dzieckiem kontaktu od 1,5 roku. Jest pod silnym wpływem matki i jej
    rodziny i pozostaje mi tylko wierzyć, że ewentualne zeznania w sądzie będą
    prawdziwe. Te jednak jak mi się wydaje powinny odbyć się w prawidłowy sposób
    tj. bez naszej obecności i w obecności psychologa.

    > no to w sumie nie masz czego sie obawiać skoro tylko taki dowód to nie sądze
    > by zapadł wyrok krzywdzący Ciebie ...w czym więc problem?

    Mój adwokat powiedział dosłownie" sędzia musiałby być niespełna rozumu, żeby
    pana skazać. Ale po ostatnim jego posunięciu gdzie poparł tezę adwokata żony z
    której wynika, że na rozprawie rozwodowej można mówić jedno a na karnej drugie
    (bo zeznania na tych rozprawach mają inny cel!)trochę zwątpił. Ponadto jedno z
    dzieci ostrzegało mnie, że słyszało, iż rodzina żony chce coś załatwić
    nieformalnie.

    > no popatrz skoro opinia zawiera w swej treści ,że matka sie msci na dzieciak
    > to masz jawny dowód na to ,że mozesz wniesc o ograniczenie jej wladzy a
    > przyznac wladze Tobie ...

    Ostrzegłem ją i teraz trochę zmiękła. Powiedziała kiedyś do dzieci: "Możecie
    iść do niego, żebyście w sądzie nie mówili że się nad wami znęcam" W tej chwili
    niby pozwala, ale dzieci cały czas czują presję. Obraca się to przeciwko niej.
    Dwoje dzieci coraz bardziej odwracają się od niej i myślę że sąd weźmie to pod
    uwagę i przyzna opiekę nad dwojgiem dzieci mnie. Ja jestem gwarantem
    nieskrępowanego kontaktu z ich matką i jej rodziną. Taki jest ogólny wydźwięk
    opinii RODK, aczkolwiek nie tak dosłowny.

> [...]
    > jesli dopuszczono sie uchybienia / w postaci kolegi policjanta / nalezało to

    O tym, że policjant to sąsiad żony dowiedziałem się niedawno. Myślę, że
    napisałem aż za dużo i nie to o co w tym wątku chodzi. Protestuję przeciw
    formie przesłuchania dzieci jaka miała miejsce na policji. Wybacz, ale myślę,
    że trzeba bardzo głęboko ugrzęznąć w koleinach praktyki sądowej, żeby nie
    widzieć faktu, że dziecko w obecności osoby od której psychicznie zależy,
    będzie bało się zeznawać przeciwko tej osobie. Dla obiektywizmu uzyskanego
    materiału dowodowego dziecko powinno być przesłuchane wyłącznie w obecności
    psychologa! Komu takie partackie przesłuchania są potrzebne? Policji i
    prokuraturze bo dzięki nim mogą wykazać się ilością wniesionych spraw? A może
    dzieciom? bo mają za darmo edukację prawniczą?. Sądom bo nie mają co robić?.
    Może całej tej maszynie prawnej, której koła kręcą się w miejscu a adwokaci się
    cieszą.
    Urticae

  • 18. Data: 2003-08-21 07:34:05
    Od: "urticae" <u...@p...onet.pl>

> [...]

    > wczesniej zawnioskowac

    O tym, że policjant to sąsiad żony dowiedziałem się niedawno. Myślę, że
    napisałem aż za dużo. Protestuję przeciw formie przesłuchania dzieci jaka miała
    miejsce na policji. Wybacz, ale myślę, że trzeba bardzo głęboko ugrzęznąć w
    koleinach praktyki sądowej, żeby nie widzieć faktu, że dziecko w obecności
    osoby z którą jest silnie związane emocjonalnie, będzie bało się zeznawać

  • 19. Data: 2003-08-21 08:12:04
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

    Użytkownik urticae <u...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:4...@n...onet.pl...
> [...]
    przesłuchaniu
    > dzieci, obecny powinienem być także ja. Otrzymałem wymijającą odpowiedź,

    myśle,że czas zakonczyc ten wątek trudno mi uwierzyć, że prokuratura
    udzieliła takiej odpowiedzi , pewnie masz to na pismie. bo nie sądze żeby
    udzielili odpowiedzi wymijającej ustnie a co do niemożliwości to jest
    logiczne ponieważ kiedy ktoś zjawia się na policji czy prokuraturze wraz z
    dzieckiem celem doniesienia faktu o znecaniu sie nie ma takiej możliwości by
    powiadomić na cito tatusia o tym by przybył na miejsce , przyjmuje sie
    zgłoszenie a nastepnie wykonuje sie dalsze stosowne czynności ...

    > Obydwie rozprawy są w toku. Pierwsza była rozwodowa a dopiero wtedy gdy
    żona
    > uświadomiła sobie że nie dostanie mojego mieszkania, wniosła sprawę karną.

    wiesz niekiedy jest tak, że w sprawie rozwodowej niekoniecznie podaje sie
    wszystkie okolicznosci rozkladu pożycia, strona wnosząca może np. wychodzić
    z zalożenia, że polubownie zakonczy sprawe w momencie jak spotyka się z
    przeciwnościami i utrudnianiem decyduje się na ujawnienie całej prawdy i tak
    żeby być obiektywnym w ocenie tej sytuacji należałoby wysłuchać drugiej
    strony w tej chwili na grupie mamy tylko Twoje wypowiedzi a z tego wniosek i
    odpowiedz na Twoje kolejne pytanie "dlaczego nie ujawniono prawdy na sprawie
    rozwodowej" /oczywiscie nie mówie,że w Twoim konkretnym przypadku ta
    ujawnione fakty w prokuraturze w czasie pozniejszym są prawda / jedynie może
    tak się stać i nie widze tu łamania prawa ponieważ jest wiele przypadków
    kiedy tego nie robi sie na sprawie rozwodowej licząc na polubowne
    załatwienie a kiedy wychodzi, że strona przeciwna wszczyna walke podejmowane
    są kroki ujawnienia całej prawdy ...

    Te jednak jak mi się wydaje powinny odbyć się w prawidłowy sposób
    > tj. bez naszej obecności i w obecności psychologa.

    i pewnie gdy sąd stwierdzi, że to jest konieczne wysłucha

> [...]
    drugie
    > (bo zeznania na tych rozprawach mają inny cel!)trochę zwątpił.

    oczywiscie, że Twoj adwokat miał racje j.w

    Ponadto jedno z
    > dzieci ostrzegało mnie, że słyszało, iż rodzina żony chce coś załatwić
    > nieformalnie.

    hm Twoje dzieci wynika, że są bardzo bystre i skąd ta presja ?

> [...]
    wydźwięk
    > opinii RODK, aczkolwiek nie tak dosłowny.

    wiec sam widzisz wygraną masz jak na dłoni ...tylko zastanawia mnie, że była
    sprawa wcześniejsza w sądzie rodzinnym przy ,ktorej wydano takie pozytywne
    opinie na Twoją rzecz a dzieci dalej są przy mściwej matce a Ty byłeś takim
    gwarantem nieskrępowanych kontaktów ? ale nie wnikam to tylko moje
    przemyslenia ...

> [...]
    > widzieć faktu, że dziecko w obecności osoby od której psychicznie zależy,
    > będzie bało się zeznawać przeciwko tej osobie.

    a tu się nie zgodzę z Tobą przy znajomych niekiedy bardziej swobodnie
    opowiada się o zaistniałych sytuacjach natomiast w obecnosci obcych osób
    ciężko jest naprowadzić rozmowę na własciwy tor kiedy ma sie do czynienia z
    dzieckiem

    Dla obiektywizmu uzyskanego
    > materiału dowodowego dziecko powinno być przesłuchane wyłącznie w
    obecności
    > psychologa! Komu takie partackie przesłuchania są potrzebne?

    to jest kolejna Twoja opinia ponieważ jak wspomnialam dziecko mogło miec
    możliwość swobodnego wypowiadania się ...

    Policji i
    > prokuraturze bo dzięki nim mogą wykazać się ilością wniesionych spraw?

    myślisz, że tak bardzo zależy prokuraturze by miała zawalenia? eh to sie
    mylisz

    A może
    > dzieciom?

    jeśli chodzi o dzieci to najbiedniejsze stworzonka na tym swiecie gdy mają
    rodziców nie umiejących sobie poradzić ze swoimi problemami a ich wciagają w
    takie bagno ...

    bo mają za darmo edukację prawniczą?.

    edukacje powiadasz ? koszmar, który odbije piętno na ich psychice " jak
    kocha się naprawde swoje dzieci to o tym się doskonale wie ale zaznaczam jak
    naprawde się kocha "

    Sądom bo nie mają co robić?.

    najbardziej niewdzieczne sprawy dla sędziego to wlasnie tego typu sprawy i
    wierz mi ,że jak mają wyznaczoną wokande z taką to przy pieniactwie stron
    nie liczą na szybkie zaliczenie, muszą z każdym wniesionym dowodem w sprawie
    dobrze sie przespać by nie uchylono orzeczenia w apelacji ,ktora jest
    nieunikniona miedzy takimi stronami ...

    > Może całej tej maszynie prawnej, której koła kręcą się w miejscu

    czy powinny iść do przodu natychmiastowo dając wiare Twoim zeznaniom i
    zakonczyc sprawę ?

    a adwokaci się
    > cieszą.

    z tego żyją ale nie widziałam nigdzie nagonki przymusu wynajmowania go do
    sprawy i tez nie widzialam ,że jak go bierzesz to z góry masz wygraną sprawę
    stad pewnie Twoje rozgorycznie ...

    mysle,że ten wątek można zakończyć bo niczego nie wnosi do sprawy karnej czy
    rozwodowej w aktach sprawy są dowody ,ktore pozwolą ją zamknac i wydać
    orzeczenie

    Sandra

  • 20. Data: 2003-08-21 12:35:32
    Od: "" <t...@p...onet.pl>

> [...]

    > przesłuchaniu
    > że
    >
    > myśle,że czas zakonczyc ten wątek trudno mi uwierzyć, że prokuratura
    A jesli to prawda, to co?

> [...]
    > z zalożenia, że polubownie zakonczy sprawe w momencie jak spotyka się z
    > przeciwnościami i utrudnianiem decyduje się na ujawnienie całej prawdy

    ale tak tu chyba tak nie jest. Czytalas pierwszy post w tym wątku? To jego
    autor wniosl pozew o rozwod z orzeczeniem winy żony i to nie on i jego
    swiadkowie, jak sugerujesz - starając się polubownie zalatwic sprawę, mowili
    nieprawd na rozprawie rozowdowej, tylko swiadkowie zony, raz mowili ze bylo
    cacy, a raz, ze nie.

> [...]
    > kiedy tego  nie robi sie  na sprawie rozwodowej licząc na polubowne
    > załatwienie a kiedy wychodzi, że strona przeciwna wszczyna walke podejmowane

    jak to nie ma lamania prawa jak na rozprawie rozwodowej swiadkowie, mowili, ze
    malzenstwo bylo cacy, a na rozprawie karnej ci sami swiadkowie mowili, ze
    jednak mąż znęcał się nad żoną? Przeciez te informacje dotyczą tego
    samego "przedmiotu"?

    > Ponadto jedno z
    >
    > hm Twoje dzieci wynika, że są bardzo bystre i skąd ta presja ?

    jaka presja? z drugiej strony nie bardzo mnie to dziwi, bo forma zalatwiania
    nieformalnego w wymiarze sprawiedliwosci jest dosc popularna i czesto
    uskuteczniana.

> [...]
    > ciężko jest naprowadzić rozmowę na własciwy tor kiedy ma sie do czynienia z

    ale ta znajoma jest stroną w sprawie! co mialy dzieci mowic, jak obok siedziala
    matka, o ktorej juz tu wiemy, ze potrafi tym dzieciom niezle dokuczyc?

> [...]
    >
    > Policji i
    >
    > myślisz, że tak bardzo zależy prokuraturze by miała zawalenia? eh to sie

    dobra, dobra, cos wiem na ten temat. Zbieraja punkty, a temat znętki w rodzinie
    ostatnio bardzo modny się zrobil (to nie wyraz mojej frustracji, bo osobistych
    doswiadczen w tej dziedzinie nie posiadam, tylko akurat znam troche realia
    pracy w prokuraturze).
> [...]
    > rodziców nie umiejących sobie poradzić ze swoimi problemami a ich wciagają w

    to niestety smutna prawda

    > mysle,że ten wątek można zakończyć bo niczego nie wnosi do sprawy karnej czy
    > rozwodowej w aktach sprawy są dowody ,ktore pozwolą ją zamknac i wydać
    > orzeczenie
    no tak najlepiej jest skonczyc jak brakuje argumentow a cale wywody opierasz
    na swoich domyslach, z gory zakladając, że facet pisze bzdury.
    Pozdrawiam
    T.