  • Data: 2008-01-11 15:59:36
    Temat: rozliczenie CO z poprzednim wlascicielem
    Od: Deno <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    od 1 lipca 2007 stalem sie wlascicielem mieszkania (spoldzielcze
    wlasnosciowe), teraz przyszlo coroczne rozliczenie centralnego
    ogrzewania za okres 01.09.2006-31.08.2007 wg ktorego wystapila nadplata.
    Nagle odezwal sie do mnie poprzedni wlasciciel z żądaniem przelania
    pieniedzy na jego konto (dzwonil wczesniej do spoldzielni i otrzymal
    informacje o nadplacie)- przy sprzedazy mieszkania nieopacznie nie
    zawieralem z nim zadnych umow odnosnie rozliczen ktore wyjda po
    przejeciu przeze mnie mieszkania, ale.. w akcie notarialnym znajduje
    sie nastepujacy zapis (nie jest on wyrwany z kontekstu):
    "Wszelkie korzysci i ciezary zwiazane z przedmiotem umowy przejda na
    kupujacych z dniem wydania, do tego dnia wszelkie oplaty za mieszkanie,
    w tym za dostawe energii elektrycznej i gazu ponosi sprzedajaca."

    W zw. z czym odmowiłem. Po kilku niemilych slowach dzwoni do mnie
    posrednik z biura nieruchomosci z tym samym "żądaniem" twierdzac ze sa
    to pieniadze poprzedniegio wlasciciela i 1szy raz sie spotkala z
    przypadkiem aby ktos nie chcial zwrocic nadplaty bo to "nieludzkie"

    W zw z czym pytanie ogolne- czy faktycznie tak się przyjęło załatwiać
    tego typu rozliczenia (to moje 1sze mieszkanie wiec nie wiem), czy tez
    ktos probuje mnie nabic w buteke?
    pytanie prawne- istnieje jakiesogolno obowiazujacy przepis odnosnie
    tego typu rozliczen i czy ten wpis w akcie notarialnym nie stanowi
    jednoznacznie o sposobie postepowania?

    --
    pozdrawiam,
    D.