  • 11. Data: 2009-04-16 11:15:12
    Temat: Re: rodzaj waluty a faktura za dostawe wewnątrzwspólnotowa
    Od: "Traffic" <f...@N...pl>

    a jak ugrysc taki problem :

    (teoretycznie dane przykladowe)

    zaliczke 500EUR dostalem w EUR dnia 15.03.2009 kurs wymiany 1EUR = 4,43PLN

    do transakcji doszlo dnia 12.04.2009, wystawiam fakture z dnia 12.04.2009 na
    1500EUR (gdzie wpisuje ze zaplacono zaliczke 500EUR)
    przy czym dnia 12.04.2009 (ktorego faktycznie nastapisla sprzedaz) kurs
    wymiany jest juz inny niz dnia otrzymania zaliczki - np. 1EUR - 4,28PLN

    w programie do faktur moge jedynie wpisać jedna wartosc wymiany EUR/PLN i
    tutaj dochodzimy do sedna ktora wartos wpisac, czy zdnia otrzymania zaliczki
    czy z dnia sprzedazy ??

    pozdrawiam

  • 12. Data: 2009-04-16 11:46:27
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Traffic wrote:

    > w programie do faktur moge jedynie wpisać jedna wartosc wymiany
    > EUR/PLN i tutaj dochodzimy do sedna ktora wartos wpisac, czy zdnia
    > otrzymania zaliczki czy z dnia sprzedazy ??

    Ale przecież fakturujesz w EUR?
    Kurs jest Ci potrzebny tylko do przeliczeń podatkowych,
    a nie do fakturowania.

  • 13. Data: 2009-04-17 07:16:15
    Od: "Traffic" <f...@N...pl>

    > Ale przecież fakturujesz w EUR?
    > Kurs jest Ci potrzebny tylko do przeliczeń podatkowych,
    > a nie do fakturowania.

    no wlasnie rozmawialem wczoraj ze znajoma ksiegowa i naswietlila mi wkoncu
    odpowiednio temat,

    czyli wypisuje sobie fakture (calość w EUR - kwoty netto, brutto, vat(i tak
    jest 0%) )
    a dopiero do deklaracji vat czy wykazu dochodow, przeliczam wartosc faktury
    zgodnie z kursem wymiany EUR/PLN z dnia poprzedzajacego wystawienie faktury.

    bo zmylio mnie to ze czasem firmy wystawiaja faktury w dwóch walutach na raz
    : glowna EUR i dodadkowo tesame kwoty ale juz przeliczone w PLN w nawiasach
    i wlasnie w takim wypadku mozna wpisac odrazu kurs wymiany waluty.

    pozdrawiam