  • 1. Data: 2007-05-22 09:17:33
    Temat: rezygnacja z zakupu auta używanego - zwrot zadatku
    Od: jerry <j...@n...pl>

    Witam,
    Dałem handlarzowi zadatek na kupno auta, które oglądałem. Z braku
    mozliwości zweryfikowania informacji podanych przez handlarza (niedziela
    popołudniu, wioska) nie mogłem mieć pewności co do np. mocy silnika,
    autentyczności ksiązki serwisowej bez wizyty w ASO, czy poszperaniu w
    necie z numerem VIN.
    W domu poszukałem na forach informacji o tym konkretnym silniku,
    sprawdziłem numer vin i okazało się, że informacje podane przez
    handlarza ni jak maja się do faktów.
    Nie chcę kontynuować tej transakcji.
    Jakie mam szanse na zwrot zadatku?

  • 2. Data: 2007-05-22 09:42:25
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu jerry porozsypywal nastepujace haczki:
    > Dałem handlarzowi zadatek na kupno auta(...)
    > Jakie mam szanse na zwrot zadatku?
    Co jest napisane na umowie?
    --
    badzio

  • 3. Data: 2007-05-22 10:13:30
    Od: jerry <j...@n...pl>

    > Co jest napisane na umowie?

    Nic, podpisalismy oświadczenie o tresci:

    "Ja nizej podpisany przyjalem zadatek w wysokosci X zł za auto XXX rok
    prod. XXX (cena auta XXXX pln). Zadatek obowiazuje do 22.05.2007.
    Samochod zadatkowany na [moje dane]"

    Podpis sprzedajacego podpis kupujacego

    i tyle.

  • 4. Data: 2007-05-22 10:58:43
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

> [...]
    > "Ja nizej podpisany przyjalem zadatek w wysokosci X zł za auto XXX rok
    > prod. XXX (cena auta XXXX pln). Zadatek obowiazuje do 22.05.2007.
    Zeby odzyskac zadatek musialbys udowodnic ze zostales wprowadzony w
    blad. Jak to zrobisz?
    --
    badzio

  • 5. Data: 2007-05-22 11:25:27
    Od: jerry <j...@n...pl>

    > Zeby odzyskac zadatek musialbys udowodnic ze zostales wprowadzony w
    > blad. Jak to zrobisz?

    Ogłoszenie w necie w którym jest wyraźnie napisane że to silnik o mocy
    X, a numer VIN z którego wynika że to silnik o mocy Y.
    Plus fakt, że podpisałem oświadczenie w niedzielę i stąd nie mogłem
    potwierdzić przedstawionych mi informacji.

  • 6. Data: 2007-05-22 13:30:47
    Od: Sebcio Łastowski <s...@n...com>

    jerry pisze:

> [...]
    > Plus fakt, że podpisałem oświadczenie w niedzielę i stąd nie mogłem
    > potwierdzić przedstawionych mi informacji.

    W dowodzie rejestracyjnym masz podaną moc silnika. Jest zgodna z tym co
    deklaruje sprzedający ? Jak weryfikowałeś VIN ? Jeśli w Internecie, to
    możesz sobie taką weryfikację wsadzić - wedle takiego "dekodera VIN"
    moje Mondeo kombi to trzydrzwiowy van.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio Łastowski * Gdańsk, PL