  • 21. Data: 2007-01-03 19:56:19
    Temat: Re: rezygnacja z zabojstwa
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Dnia Wed, 03 Jan 2007 20:35:56 +0100, Sowiecki Agent napisał(a):

    > najlepsze bylo jak w programie na tvp 3 w czawrtek wieczorem o
    > zbrodniach, w tle pokazali art 25 kk a babka pierd. prosto w oczy ze
    > ofiara musi dobierac odpowiednie narzedzia do odparcia zamachu.

    Dobrze, że ofiara nie musi jeszcze w momencie obrony krzyczeć: stój bo będe
    się bronił/a. Brak słów :/

    Pozdrawiam
    ===Tomy===
    --
    Software is like sex:
    it's better, when it's free!

  • 22. Data: 2007-01-03 21:11:39
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    ===Tomy=== napisał(a):

    > Dobrze, że ofiara nie musi jeszcze w momencie obrony krzyczeć: stój bo będe
    > się bronił/a. Brak słów :/

    zebysmy sie dobrze zrozumieli, babka mowila bzdure bo nie ma takich
    wymagan.

  • 23. Data: 2007-01-04 11:44:43
    Od: Tomasz Trystula <t...@t...pl>

    On 2007-01-03, Sowiecki Agent <p...@t...gazeta
    .pl> wrote:
    > a to nie dotyczy przypadku gdy np ktos komus dolewa trucizny do napoju
    > w zamiarze jego zabicia, widzi ze osoba ta sie dusi, odstepuje od
    > zamiaru wiozac ofiare swa do szpitala, by uratowac jej zycie, co
    > niestety sie nie udaje ?

    W tym przepisie jest "lub", nie musi wcale zapobiec skutkowi. Wystarczy,
    że dobrowolnie odstąpił od dokonania.

    --
    Tomasz Trystula

  • 24. Data: 2007-01-04 14:44:33
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    .pl> wrote:

    > W tym przepisie jest "lub", nie musi wcale zapobiec skutkowi. Wystarczy,
    > że dobrowolnie odstąpił od dokonania.

    teraz komentowalem ustep dwa ktory umozliwia zlagodzenie kary, tam nie
    ma 'lub', 'lub' jest w ustepie 1 ktory czyni sprawce bezkarnym.

    A po czym wywnioskowalem ze chodzi Ci o ustep 2? Ano po tym iz napisalem
    ze sprawca przeciez nie odpowiada w takim przypadku za usilowanie, Ty
    napisales ze nie wydaje Ci sie i wskazales wlasnie przepis 15, stad
    zalozylem ze twoim zdaiem odpowiada, a odpowiadac moze tylko w przypadku
    drugim (tj ustep 2).

    P.

  • 25. Data: 2007-01-04 15:34:11
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Ale to już nie będzie zamiar wyłudzenia/oszustwa, tylko już jego
    > wykonanie - duh.

    Myślałem że mówimy o kwalifikacji z art. 148 kk.
    Nie przeczę temu że coś co jest tylko przygotowaniem jednego
    przestępstwa może być karalne nawet jako sprastwo z innego przepisu karnego.
    Ale sam zamiar nigdy nie może być nawet przygotowaniem innego czynu.

    > Samo istnienie zamiaru "wyłazi" najwcześniej przy okazji wykrycia
    > przygotowań, więc ustawodawca sensownie nie mnożył bytów (nie ma osobnej
    > kary za zamiar udowodniony przygotowaniami) i nie tworzył ewidentnie
    > martwych przepisów (abstrakcyjnego zamiaru nie da się udowodnić bez
    > skanu telepatycznego, a tego jeszcze nie wynaleźli ;)

    Sam zamiar też da się czasem udowodnić, tylko po co. Ludzie zamiar
    często wypowiadają.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Prawdziwa cnota krytyki się nie boi"

  • 26. Data: 2007-01-04 15:48:37
    Od: Tomasz Trystula <t...@t...pl>

    On 2007-01-04, Sowiecki Agent <p...@t...gazeta
    .pl> wrote:

> [...]
    > napisales ze nie wydaje Ci sie i wskazales wlasnie przepis 15, stad
    > zalozylem ze twoim zdaiem odpowiada, a odpowiadac moze tylko w przypadku

    Hehe, musielismy sie nie zrozumiec. Oczywiscie mnie tez chodzilo, ze nie
    odpowiada za usilowanie.

    --
    Tomasz Trystula

  • 27. Data: 2007-01-04 18:26:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Johnson wrote:

    > Sam zamiar też da się czasem udowodnić, tylko po co. Ludzie zamiar
    > często wypowiadają.

    Wypowiedzenie nie oznacza jeszcze na poważnie powziętego zamiaru.

  • 28. Data: 2007-01-04 19:03:26
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Wypowiedzenie nie oznacza jeszcze na poważnie powziętego zamiaru.

    A to już akurat kwestia oceny: w jakich okolicznościach zostało
    wypowiedziane, jakim słowami, ile raz, itp ...
    Ale to bez znaczenia bo za sam zamiar nie ma kary.

  • 29. Data: 2007-01-04 20:21:08
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Ale takiego Ziobro by nie wpuścił, bo by mu ciągle ten dziennikarz
    > wytykał wpadki ;->

    ale cudnie pojechano z Ziobro na polsacie w wydarzeniach :)
    polecam powtorke na polsat 2 .
    (organizeowanie konferencji przy byle czym, zerowanie na tragediach,
    propornowanie rozwiazan ktore i tak nei moga zostac wprowadzone
    (ignorancja prawna) , mowienie ludziom to co chca uslyszec),
    prawie orgazmu dostalem :)

    jeszcze jak obnarza mega klamstwo o obronie koniecznej i powiedza jak
    maleje liczba rozbojow (powolujac sie na statystyki z KGP) to normalnie
    bede latac.

    P.