  • 21. Data: 2005-02-16 17:13:30
    Temat: Re: rewizja?kiedy?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości
    news:cuv9ll$lfn$1@inews.gazeta.pl...

    > przez wizjer patrzy i prze dzrwo mowi, moze zawsze z blokada otworzyc.

    Policjanci będą wówczas mieli pewność, że ktoś jest w domu. A wówczas odmowa
    wpuszczenia upoważnia do wejścia siłowego. Zaznaczam, że nie jest to
    równoważne z taką decyzją, ale może ją spowodować.

  • 22. Data: 2005-02-16 17:14:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości

    > ty zartujesz prawda? Czesto po srodku jest takie oczko :-)

    I co przez to oczko zobaczysz? Bo przeszukania dokonuje się z reguły po
    cywilnemu. Na czole napisu POLICJA nie widać. Jak zapytasz, to będzie
    wiadomo, że ktoś jest.

  • 23. Data: 2005-02-16 17:24:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości

    > no to ja mam pytanie, wczoraj dokumencie gry policyjen na tvnie byla
    > pokazana akcja wejscia do meiszkania,
    > 1 rzecz:
    > wyjeli pile i zaczeli przecinac drzwi, co jezeli do dzrwi z drugiej strony
    > podeszlo by dziecko i za pile zlapalo????
    > totalne przegiecie paly moim zdaniem

    Nie oglądam takich programów. Nie oglądałem tego programu i nie podejmowałem
    w tamtym wypadku decyzji, tak więc nie będę komentował, na ile była zasadna.
    O wiele prościej jest wziąć od strażaków jaką długą brechę i nią po prostu
    wyważyć drzwi. Profesjonalnie używa sie takiego tarana, czyli cieżkiej
    kłody, którą kilku facetów uderza w drzwi i średniej jakości drzwi
    puszczają. Ale nie zawsze jest pod ręką. Jak się nie dają, to brechę
    zamienia się w topór strażacki. Kilka cięć pionowych w drzwi powoduje, że
    drzwi się "składają na pół" i wchodzisz bez powodowania niebezpieczeństwa
    dla osób za drzwiami.

    Ale co do zasady, to niestety opisane przez Ciebie ryzyko zawsze istnieje.
    Jest większe, gdy drzwi się wysadza lub strzela do nich ze strzelby. Ale w
    niektórych wypadkach nic na to poradzić nie można.

    > 2 rzecz
    > w samochodzie przed sama akcja "przewodniczacy" mowi ze psa odrazu
    > zastrzelic jak bedzie, czy to nie jest przypadkiem bezprawne?
    > Wpierdala sie do czyjegos mieszkania i automatycznie psa zabija, jakby to
    > byla jakas rzecz, czy prawo pod tym wzgledem zwierzat nie chroni?
    > Prosze mi nie pisac ze poies moze zaatakowac (do czego ma prawo jest we
    > wlasnym mieszkaniu), pniewaz mozna zabrac pstolet z nabojami usypiajacymi,
    > i mozna zabrac dawke dla duzego psa, przeciez nie beda do jamnika
    strzelac.

    Z przyczyn opisanych wyżej nie będę komentował. Pistoletów z nabojami
    usypiającymi nie ma. Są karabinki, ale mają je weterynarze. Przy wejściu
    siłowym nie bardzo się je da wykorzystać z przyczyn taktycznych. Po za tym
    nabój nie działa od razu. Siłowo raczej nie wchodzi się do mieszkania, jeśli
    nie ma racjonalnych podstaw ku temu. A jak są, to niestety pies ma pecha,
    jak się nawinie. Jamnika, to z reguły wystarczy kopnąć. Zresztą na mniejsze
    psy wystarczy petarda albo gaz. Petarda hukowa ogłusza psa i przez dłuższą
    chwilę nie jest zdolny do ataku.

  • 24. Data: 2005-02-17 11:52:34
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > I co przez to oczko zobaczysz? Bo przeszukania dokonuje się z reguły po
    > cywilnemu. Na czole napisu POLICJA nie widać. Jak zapytasz, to będzie
    > wiadomo, że ktoś jest.

    po wygladzie widac ze policja.

    P.

  • 25. Data: 2005-02-17 11:53:39
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > wpuszczenia upoważnia do wejścia siłowego. Zaznaczam, że nie jest to
    > równoważne z taką decyzją, ale może ją spowodować.

    a dlaczegi, ja mowie prosze Panstwa o nakaz prokuratorski, bez nakazu
    niestety nie moge pasntwa wpuscic.

    P.

  • 26. Data: 2005-02-17 11:57:48
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    mniejsze
    > psy wystarczy petarda albo gaz. Petarda hukowa ogłusza psa i przez dłuższą

    no tak, ale pomiajjac wszystko,pomijajac wewnetrzne procedury czy zwierzeta
    nie sa
    chronione pod tym wzgeldem? Przeciez to jest zwyczajne
    mord/zabojstwo/zabicie (wybierz co Ci odpowieda).
    Jezeli ktos juz planuje akcje wejscia do czyjegos domu to powinien sie
    przygotowac na to.

    tutaj padl wyrazny rozkaz "jak bedzie jakis pies to go zabic"

    P.

  • 27. Data: 2005-02-17 17:17:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości

    > a dlaczegi, ja mowie prosze Panstwa o nakaz prokuratorski, bez nakazu
    > niestety nie moge pasntwa wpuscic.

    No i sobie powiedziałeś - tak to skwituję, bo mi się po raz n-ty nie chce
    wałkować, ze nakaz nie jest potrzebny.

  • 28. Data: 2005-02-17 17:19:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > mord/zabojstwo/zabicie (wybierz co Ci odpowieda).
    > Jezeli ktos juz planuje akcje wejscia do czyjegos domu to powinien sie

    To sie przygotowali wydając rozkaz strzelania. Niestety, życie zwierzęcia
    jest cenne, ale mniej cenne od życia lub zdrowia ludzkiego.

    > tutaj padl wyrazny rozkaz "jak bedzie jakis pies to go zabic"

    Nie będę komentował cudzych poleceń. Tym bardziej, ze nie znam okoliczności
    ich wydania.

  • 29. Data: 2005-02-17 17:34:58
    Od: "Tomy" <t...@p...fm>

    "Przemek R." <p...@t...gazeta.
    pl> wrote
    in message news:cv20k3$8u6$1@inews.gazeta.pl...
    > a dlaczegi, ja mowie prosze Panstwa o nakaz prokuratorski, bez nakazu
    niestety nie moge pasntwa wpuscic.

    To policjant zabije Cie smiechem a swoje i tak zrobi, bo nie tylko nakaz
    prokuratorski upowaznia do przeszukania ale jeszcze nakz kierownika
    jednostki Policji albo zwykla legitymacja sluzbowa (art. 219 par. 3 KPK).
    Wszystko to jest rownoznaczne z nakazem prokuratorskim. Jedynie pozniej
    Prokurator zatwierdza takie przeszukanie lub nie ale o takim przypadku to
    nigdy nie slyszalem.
    Pozdrowionka
    Tomy

  • 30. Data: 2005-02-17 17:46:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomy" <t...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Prokurator zatwierdza takie przeszukanie lub nie ale o takim przypadku to
    > nigdy nie slyszalem.

    Zdarza się. Sporadycznie, tym nie mniej zdarza.