-
1. Data: 2005-04-07 12:12:17
Temat: rękojmia
Od: "gu1iwer" <e...@p...onet.pl>
Witam . Sytacja przedstawia sie nastepująco : klient zakupił u mnie monitor
, po upływie 6 miesięcy zgłosił usterkę polegającą na rozmazaniu obrazu w
pewnym fragmencie obrazu. Monitor odesłałem na własny koszt do producenta .
producent okreslił że jest to wada mechaniczna powstała na wskutek używania
jakiś środków chemicznych które uszkodziły powłokę kineskopu. Klient domaga
się wymiany monitora na nowy z tytułu rękojmii , czy istotnie ma do tego
prawo ? Pozdrawiam
-
2. Data: 2005-04-07 13:34:08
Temat: Re: rękojmia
Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>
Użytkownik "gu1iwer" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:d3382o$ibn$1@news.onet.pl...
[cut]
Z tytulu rekojmi z kc nie, chyba ze jest to wada spowodowana przyczynami
uprzednio tkwiacym w rzeczy sprzedanej.
-
3. Data: 2005-04-07 14:00:06
Temat: Re: rękojmia
Od: "gardziej" <gardziejewski@tlen(czyli o2).pl>
> Witam . Sytacja przedstawia sie nastepująco : klient zakupił u mnie
> monitor , po upływie 6 miesięcy zgłosił usterkę polegającą na rozmazaniu
> obrazu w pewnym fragmencie obrazu. Monitor odesłałem na własny koszt do
> producenta . producent okreslił że jest to wada mechaniczna powstała na
> wskutek używania jakiś środków chemicznych które uszkodziły powłokę
> kineskopu. Klient domaga się wymiany monitora na nowy z tytułu rękojmii ,
> czy istotnie ma do tego prawo ? Pozdrawiam
producent zna sie najlepiej na swoim sprzecie, popros od niego na pismie
ekspertyze, jesli jest tak jak mowi, to oddaj sprzet klientowi z kopia
ekspertyzy i po sprawie. niech sie z producentem bawi dalej.
-
4. Data: 2005-04-07 14:01:18
Temat: Re: rękojmia
Od: Michal Bien <m...@w...uw.edu.pl>
gu1iwer <e...@p...onet.pl> wrote:
> Monitor odesłałem na własny koszt do producenta .
> producent okreslił że jest to wada mechaniczna powstała na wskutek
> używania jakiś środków chemicznych które uszkodziły powłokę kineskopu.
Typowe. Poparli to jakas ekspertyza czy tak sobie po postu napisali.
> Klient domaga się wymiany monitora na nowy z tytułu rękojmii , czy
> istotnie ma do tego prawo ? Pozdrawiam
Zacznijmy od poczatku - obrot profesjonalny czy konsumencki?
--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:m...@m...uw.edu.pl #GG:351722 #ICQ:101413938
Stop dla patentow na oprogramowanie! Dodaj swoj glos:
http://patenty.komada.org/index.php
-
5. Data: 2005-04-07 15:24:19
Temat: Re: rękojmia
Od: kam <X#k...@w...pl#X>
gardziej napisał(a):
> producent zna sie najlepiej na swoim sprzecie, popros od niego na pismie
> ekspertyze, jesli jest tak jak mowi, to oddaj sprzet klientowi z kopia
> ekspertyzy i po sprawie. niech sie z producentem bawi dalej.
Nawet jeśli będzie się bawił dalej, to ze sprzedawcą, a nie z producentem.
KG
-
6. Data: 2005-04-08 07:27:09
Temat: Re: rękojmia
Od: "gu1iwer" <e...@p...onet.pl>
> Zacznijmy od poczatku - obrot profesjonalny czy konsumencki?
>
Niebardzo rozumiem pojęcie profesjonalny czy kosumencki . Klient jest osobą
fizyczną , która kupiła sobie monitor do domu.
Pozdrawiam
-
7. Data: 2005-04-08 07:31:48
Temat: Re: rękojmia
Od: "gu1iwer" <e...@p...onet.pl>
>> producent zna sie najlepiej na swoim sprzecie, popros od niego na pismie
>> ekspertyze, jesli jest tak jak mowi, to oddaj sprzet klientowi z kopia
>> ekspertyzy i po sprawie. niech sie z producentem bawi dalej.
>
> Nawet jeśli będzie się bawił dalej, to ze sprzedawcą, a nie z producentem.
No właśnie bawi się dalej , federacja konsumentów itp. W karcie gwarancyjnej
producent wpisał że usterka jest z przyczyn mechanicznych
-
8. Data: 2005-04-08 10:48:37
Temat: Re: rękojmia
Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>
Użytkownik "gu1iwer" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:d35bo3$nif$1@news.onet.pl...
>
> > Zacznijmy od poczatku - obrot profesjonalny czy konsumencki?
> >
>
> Niebardzo rozumiem pojęcie profesjonalny czy kosumencki . Klient jest
osobą
> fizyczną , która kupiła sobie monitor do domu.
Konsument - osoba fizyczna, ktora zakupila rzecz ruchoma w celach
niezwiazanych ze swoja dzialalnoscia zawodowa lub gospodarcza.
-
9. Data: 2005-04-08 16:47:04
Temat: Re: rękojmia
Od: kam <X#k...@w...pl#X>
gu1iwer napisał(a):
> No właśnie bawi się dalej , federacja konsumentów itp. W karcie gwarancyjnej
> producent wpisał że usterka jest z przyczyn mechanicznych
Cóż, odpowiadasz wobec konsumenta za niezgodność towaru z umową, a nie z
tytułu rękojmi (tak w ogóle, to warto by się zapoznać z ustawą o
szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej). Jeśli jesteś pewien
opinii producenta, to możesz ją podtrzymać i odrzucić reklamację - masz
na to 14 dni od chwili jej zgłoszenia, przekroczenie terminu oznacza
uznanie reklamacji. Wówczas to kupujący, jeśli będzie chciał coś
uzyskać, będzie musiał udowodnić, że nie jest to usterka spowodowana
przez niego i że istniała w chwili wydania rzeczy (a więc ponad 6
miesięcy temu)... Jeśli mu się uda - przegrasz w ewentualnym sporze
przed sądem.
KG
-
10. Data: 2005-04-11 21:09:35
Temat: Re: rękojmia
Od: "gu1iwer" <e...@p...onet.pl>
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi , pomogliście mi bardzo . Pozdrawiam Piotr