  • Data: 2012-03-01 12:35:52
    Temat: rejestracja dziecka w usc bez aktu malzenstwa.
    Od: Paweł Sikora <p...@a...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

    witam,

    mam takie pytanko - czy w usc uda mi sie zarejestrowac drugie
    dziecko (z trwajacego malzenstwa) bez odpisu aktu malzenstwa?
    troche mnie irytuje mysl o wyprawie przez pol kraju po odplatny
    papierek. w art. 40 ustawy z 2004 roku (pozycja 1688) wyczytalem,
    ze zgloszenie urodzenia dziecka powinno zawietac okreslenie stanu
    cywilnego matki/ojca. czy to 'okreslenie' moze sie juz obecnie
    odbyc na zasadzie szumnie ostatnio wprowadzanego ultawienia dla
    obywateli, czyli oswiadczenia, zamiast zaswiadczenia (aktu)?