  • 1. Data: 2005-05-05 10:04:00
    Temat: rachunek firmowy
    Od: Mark Kuang<k...@o...pl>

    Mam zamiar rozpocząć działalność gospodarczą, jako osoba fizyczna. Nie
    przewiduję wspólników i pracowników. Z przepisów prawa gospodarczego doczytałem
    się, że powyżej pewnych kwot, jestem zobowiązany do obrotów bezgotówkowych,
    czyli przy użyciu konta bankowego. Ale nie było tam nic na temat, jakie to
    konto. Prywatne czy firmowe. Konta firmowe są z reguły dużo droższe i mniej
    korzystne. Czy rzeczywiście muszę takie konto założyć. Czy też mogę prowadzić
    rozliczenia , Zus i fiskusa z konta prywatnego?
    Czy ktoś mógłby mi podać, jaka jest podstawa prawna zobowiązująca mnie do
    założenia konta firmowego?
    pozdrowienia
    M.K.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2005-05-05 11:26:33
    Temat: Re: rachunek firmowy
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Mark Kuang wrote:

> [...]
    > konta prywatnego? Czy ktoś mógłby mi podać, jaka jest podstawa prawna
    > zobowiązująca mnie do założenia konta firmowego?

    To pytanie pojawia się na grupie co drugi dzień. Ale coż powtórzmy.
    Podatki własne i własny ZUS możesz płacić z konta prywatnego.
    a) ZUS za pracowników,
    b) VAT spółki cywilnej
    c) wszelkie bezgotówkowe rozliczenia z kontahentami
    musisz z firmowego.
    Wynika to z
    a) ustawy o podatku od towarów i udług
    b) ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych
    c) z regulaminu twojego rachunku prywatnego (jak nie wierrzysz to
    spreawdź)