    From: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: rachunek firmowy
    Date: Thu, 05 May 2005 13:26:33 +0200

    Mark Kuang wrote:

    > Mam zamiar rozpocząć działalność gospodarczą, jako osoba fizyczna. Nie
    > przewiduję wspólników i pracowników. Z przepisów prawa gospodarczego
    > doczytałem się, że powyżej pewnych kwot, jestem zobowiązany do obrotów
    > bezgotówkowych, czyli przy użyciu konta bankowego. Ale nie było tam
    > nic na temat, jakie to konto. Prywatne czy firmowe. Konta firmowe są z
    > reguły dużo droższe i mniej korzystne. Czy rzeczywiście muszę takie
    > konto założyć. Czy też mogę prowadzić rozliczenia , Zus i fiskusa z
    > konta prywatnego? Czy ktoś mógłby mi podać, jaka jest podstawa prawna
> [...]

    To pytanie pojawia się na grupie co drugi dzień. Ale coż powtórzmy.
    Podatki własne i własny ZUS możesz płacić z konta prywatnego.
    a) ZUS za pracowników,
    b) VAT spółki cywilnej
    c) wszelkie bezgotówkowe rozliczenia z kontahentami
    musisz z firmowego.
    Wynika to z
    a) ustawy o podatku od towarów i udług
    b) ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych
    c) z regulaminu twojego rachunku prywatnego (jak nie wierrzysz to
    spreawdź)