  • 1. Data: 2005-11-21 07:39:55
    Temat: quasi-drag
    Od: "T" <t...@p...onet.pl>

    Ciekawi mnie Wasza opinia:

    W aptekach bez recepty dostepny jest popularny srodek na kaszel - Tussipect.
    Wszystko byloby w porzadku gdyby nie fakt, ze zawiera on efedryne (czy jakos
    tak), ktora - jak sie dowiedzialam - jest "substancja pochodna amfetaminy" (+/-
    tak to brzmialo, nie znam sie, ale wskazano mi na zwiazek tych dwoch
    substancji). Co wiecej - jest to srodek dopingujacy, ktorego wykrycie w
    organizmie dyskwalifikuje sportowcow.

    I jak do tego wszystkiego ma sie kwestia braku wymogu recepty na ten lek?
    Znajoma farmaceutka twierdzi (powolujac sie na doswiadczenia zawodowe) ze srodek
    ten kupuja m.in.:
    1. ludzie odchudzajacy sie
    2. narkomani na glodzie w braku "normalnych" dragow

    W zwiazku z tym - dosc przerazajacym jest to, ze KAZDY - w tym dzieciaki - moga
    sobie do apteki po to pojsc i zazyc, a to wszystko - w istocie za przyzwoleniem
    tak zwanego Panstwa. Czy skoro zabronione sa narkotyki sensu stricto - to czy
    srodki takie, jak ten o ktorym pisze - nie powinny byc rowqniez chocby
    reglamentowane?..... Chocby przez wymog recepty?....

    Pozdr.

  • 2. Data: 2005-11-21 08:00:55
    Temat: Re: quasi-drag
    Od: "gg" <d...@d...d.>

    Użytkownik "T" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dzieciaki - moga
    > sobie do apteki po to pojsc i zazyc, a to wszystko - w istocie za

    A ile litrów jednorazowo tego trzeba wypić żeby "załapać faze"?
    Zastanawiałeś się? Może 5l... I po co bić tu pianę? No chyba że w stan
    upojenia narkotykowego wpada się po zazyciu 3 lyżeczek do herbaty. A
    uzależniasz się po wypiciu jednorazowo jednej buteleczki tego syropku.

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 3. Data: 2005-11-21 08:15:23
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    T <t...@p...onet.pl> napisali:
    > tak), ktora - jak sie dowiedzialam - jest "substancja pochodna amfetaminy" (+/-
    > tak to brzmialo, nie znam sie, ale wskazano mi na zwiazek tych dwoch
    > substancji).

    Nie ma takiego zwiazku. Efedryna nie jest pochodna amfetaminy.

> [...]
    > Znajoma farmaceutka twierdzi (powolujac sie na doswiadczenia zawodowe) ze srodek

    Mozliwe. Efedryna jest termogenikiem. Moze powodowac podwyzszona
    temperature ciala i dziala troche jak adrenalina.
    Tyle, ze jednoczesnie dostarczy sie wiecej weglowodanow niz sie spali.

    > 2. narkomani na glodzie w braku "normalnych" dragow

    Bzdura.

    > W zwiazku z tym - dosc przerazajacym jest to, ze KAZDY - w tym dzieciaki - moga
    > sobie do apteki po to pojsc i zazyc, a to wszystko - w istocie za przyzwoleniem
    > tak zwanego Panstwa.

    I bardzo dobrze, bo to skuteczny syropik - rozszerza oskrzela.

    > Czy skoro zabronione sa narkotyki sensu stricto - to czy
    > srodki takie, jak ten o ktorym pisze - nie powinny byc rowqniez chocby
    > reglamentowane?..... Chocby przez wymog recepty?....

    Predzej sie zrzygasz, niz doswiadczysz dzialania syropu jako euforyka.

    . KRZYZAK jacek.krzyzanowski maupa pkpik.pl .
    . Skierniewice .
    ............................................... ICQ 141058219 .

  • 4. Data: 2005-11-21 08:19:08
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Jacek Krzyzanowski wrote:

    > Predzej sie zrzygasz, niz doswiadczysz dzialania syropu jako euforyka.

    Nie doceniasz efektu placebo ;)

  • 5. Data: 2005-11-21 08:37:00
    Od: "T" <t...@p...onet.pl>

    > Nie ma takiego zwiazku. Efedryna nie jest pochodna amfetaminy.

    Jak powiedzialam - to nie moja branza wiec wskazane informacje powoluje "za innymi"

    > Mozliwe. Efedryna jest termogenikiem. Moze powodowac podwyzszona
    > temperature ciala i dziala troche jak adrenalina.
    Czyli - co najmniej przyspiesz tetno i - jak sadze podnosi cisnienie?

    > I bardzo dobrze, bo to skuteczny syropik - rozszerza oskrzela.

    No tak - tyle ze - oprocz przeznaczenia wlasciwego moze miec - jak sie okazuje -
    zastosowanie "dodatkowe".

    > Predzej sie zrzygasz, niz doswiadczysz dzialania syropu jako euforyka.

    Nie bede probowac - jakos nie mam szczegolnej ochoty. Ale zastanawiajace jest w
    takim razie, ze studenci (w tym medycyny) zazywaja to w ramach - nazwijmy to -
    usprawniania procesu nauki.

    Tytulem wyjasnienia - ze wzgledu na "zaslyszane" informacje ten temat mnie
    zastanawia i nie mam wyrobionej opinii. Mialam nadzieje na komentarze, ktore do
    tego doprowadza, niezaleznie w ktora strone.

  • 6. Data: 2005-11-21 08:42:51
    Od: scream <n...@p...pl>

    gg napisał(a):
> [...]
    > upojenia narkotykowego wpada się po zazyciu 3 lyżeczek do herbaty. A
    > uzależniasz się po wypiciu jednorazowo jednej buteleczki tego syropku.

    Tussipect występuje także w tabletkach i wtedy wystarczy 5-10 tabletek
    (w zależności od wagi ciała), także nie pisz jak czegoś nie wiesz :)

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 7. Data: 2005-11-21 08:44:34
    Od: scream <n...@p...pl>

    T napisał(a):
    > Tytulem wyjasnienia - ze wzgledu na "zaslyszane" informacje ten temat mnie
    > zastanawia i nie mam wyrobionej opinii. Mialam nadzieje na komentarze, ktore do
    > tego doprowadza, niezaleznie w ktora strone.

    Podobnych substancji jest cała masa. Tussipect pomaga różnym ludziom,
    m.in. dzięki niemu mozna się efektywniej uczyć (dzięki efedrynie).
    Takich "niebezpiecznych" substancji jest sporo, poczytaj chociażby o
    właściwościach szałwii itp itd :))

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 8. Data: 2005-11-21 10:08:33
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    scream napisał(a):

> [...]
    > m.in. dzięki niemu mozna się efektywniej uczyć (dzięki efedrynie).
    > Takich "niebezpiecznych" substancji jest sporo, poczytaj chociażby o

    Nie mowiac juz o kawie, redbullach, czy nawet alkoholu (chociaz to
    ostatnie raczej uczyc sie nie pomaga).

  • 9. Data: 2005-11-21 11:08:08
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    scream <n...@p...pl> napisali:

    > Tussipect występuje także w tabletkach i wtedy wystarczy 5-10 tabletek
    > (w zależności od wagi ciała), także nie pisz jak czegoś nie wiesz :)

    To ma byc "faza"? Lepsza zlapiesz po Plusssz Active... :)

  • 10. Data: 2005-11-21 13:16:43
    Od: SzerszeN <s...@t...pl>

    T wrote:

    lo matko

    jak sie najesz awiomariunu (kilkanascie tabletek na raz) mozesz miec
    halucynacje, dzialanie podobne jak lsd :)

    a tak na powaznie, budapren tez ma byc na recepte?