  • 1. Data: 2005-11-20 21:17:36
    Temat: Umowa notarialna darowizny
    Od: " meg" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam,
    czy takie umowy są gdzieś rejestrowane? Czy notariusz ma spis takich umów ?
    Kilka lat temu zrobiłam darowiznę małoletniemu dziecku, mojej części
    nieruchomości na cele mieszkaniowe. Wartość to około 25 000 zł.
    W księdze wieczystej nie ma wpisu...czy ja o czymś zapomniałam ,czy mecenas
    nie dopilnował...

  • 2. Data: 2005-11-20 21:44:30
    Temat: Re: Umowa notarialna darowizny
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik " meg" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    zł.
    > W księdze wieczystej nie ma wpisu...czy ja o czymś zapomniałam ,czy

    Raczej mecenas nie dopilnował. Powinna być wzmianka w księgach
    wieczystych o zmianie właściciela.

  • 3. Data: 2005-11-20 22:05:59
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    meg wrote:
    > Witam,
    > czy takie umowy są gdzieś rejestrowane? Czy notariusz ma spis takich umów ?
    tak notariusz ma oryginał umowy.
    Ty masz tylko i wyłącznie odpis.
    Zawsze możesz iśc do notariusza i dostac kolejny odpis.

> [...]
    > nieruchomości na cele mieszkaniowe. Wartość to około 25 000 zł.
    > W księdze wieczystej nie ma wpisu...czy ja o czymś zapomniałam ,czy mecenas

    O ile to był jego obowiązek to coś zawalił.
    A nie wiem, czy nie jest tak, że z umową darowizny to ty się powinnaś
    pofatygować do ksiąg wieczystych.

  • 4. Data: 2005-11-20 22:10:59
    Od: " meg" <m...@W...gazeta.pl>

    Dziękuję za wypowiedzi :)

    Zastanawiam się, czy taki dokument z datą sprzed kilku lat ma moc prawną do
    zapisu w księdze...Czy nie trzeba go jakoś uaktualniać ?
    Wystarczy, jak pójdę do sądu do ksiag i tam mi na miejscu wpiszą?

  • 5. Data: 2005-11-20 22:12:07
    Od: " meg" <m...@W...gazeta.pl>

    Zapomniałam jeszcze zapytać, czy to podlega podatkowi, albo rejestracji w US ?

  • 6. Data: 2005-11-20 22:22:50
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    meg wrote:
    > Zapomniałam jeszcze zapytać, czy to podlega podatkowi, albo rejestracji w US ?

    Nie wiem jak to jest w stosunku do dzieci.
    Ale przy takiej kwocie to i tak się nie załapiesz.
    Pobranie i odprowadzenie podatku należało do obowiązków notariusza.
    Ty już się z tym fatygować do US nie musisz.
    przeczytaj dokładnie co jest napisane na końcu tej umowy notarialnej.
    Powinny być dokładnie wymienione kwoty jakie zostały pobrane i na co.