  • 41. Data: 2007-05-25 11:21:19
    Temat: Re: pytanko o polonizacje oprogramowania
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> writes:

    [...]

    > Z czego wynika tu dozwolony uzytek?

    Ze zdrowego rozsądku. Oczywiście jeśli tak nie jest (dzieło zależne
    od standardu?), to proszę o sprostowanie.

    > Wszystkie?

    Normy? Z tego, co wiem, to wszystkie.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 42. Data: 2007-05-25 13:50:35
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 25.05.2007 Piotr Dembiński <p...@g...pl> napisał/a:

    > Ze zdrowego rozsądku.

    Uhm.

    > Normy? Z tego, co wiem, to wszystkie.

    Normy i standardy to idee i zasady. Te nie podlegają ochronie PA.

    --
    Marcin

  • 43. Data: 2007-05-25 19:02:41
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> writes:

    > Uhm.

    > Normy i standardy to idee i zasady. Te nie podlegają ochronie PA.

    Racja, idee i zasady nie podlegają ochronie prawnoautorskiej.
    Natomiast wszelkiego rodzaju normy i standardy jak najbardziej
    takiej ochronie podlegają.

    Co do samych sprzęgów programistycznych, to IMO podlegają ochronie
    prawnoautorskiej niezależnie od tego, czy są częścią programu
    komputerowego czy zostały zdefiniowane w ramach pewnej specyfikacji.
    I to nie jako część programu lub specyfikacji, ale również jako
    samoistny utwór.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 44. Data: 2007-05-26 00:33:53
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    > Racja, idee i zasady nie podlegają ochronie prawnoautorskiej.
    > Natomiast wszelkiego rodzaju normy i standardy jak najbardziej
    > takiej ochronie podlegają.

    Dziwnym zbiegiem okoliczności również słownik PWN uważa, że norma to
    zasada, a standardy to normy. Rozumiem, że tu też jest to kwestia zdrowego
    rozsądku? Dobra Piotr, wymiękam :)

    --
    Marcin

  • 45. Data: 2007-05-26 09:11:01
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

> [...]

    > Dziwnym zbiegiem okoliczności również słownik PWN uważa, że norma to
    > zasada, a standardy to normy. Rozumiem, że tu też jest to kwestia

    Chodzi oczywiście o teksty norm inżynierskich. Jeśli chodzi o sprzęgi
    programowe, to MZ na gruncie polskiego prawa autorskiego podlegają one
    ochronie prawnoautorskiej jako nietrywialne schematy baz danych
    posiadające cechy utworu.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl