  • 1. Data: 2004-08-20 11:27:34
    Temat: pytanie o platnosci
    Od: "Olo" <a...@i...pl>

    witam,

    prowadze serwis WWW i chcialbym pobierac oplaty za abonament w tym serwisie.
    Chodzi o roczny abonament dla uzytkownikow, ktorzy w zamian za oplate
    abonamentowa otrzymuja pelby dostep do strony, do jej czesci platnych.

    czy moge pobierac takie oplaty nie posiadajac zarejestrowanej firmy ?
    posiadam numer NIP ... zatem czy moge rozliczac sie z urzedem skarbowym jako
    osoba fizyczna ? bez rejhestracji firmy ?

    Pozdrawiam i dziekuje z gory za pomoc,

  • 2. Data: 2004-08-20 13:13:06
    Temat: Re: pytanie o platnosci
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    jako
    > osoba fizyczna ? bez rejhestracji firmy ?

    nie.

    P.

  • 3. Data: 2004-08-20 13:38:19
    Od: "..::SebOLO::.." <m...@p...wywalnawias.onet.pl>

> [...]
    > posiadam numer NIP ... zatem czy moge rozliczac sie z urzedem skarbowym jako
    > osoba fizyczna ? bez rejhestracji firmy ?

    NIE. Trzeba zarejstrować działalnośc gosp. ...

    --
    ..::SebOLO::.. tu był... _____
    "Wiedziec, ze sie wie, co sie wie i wiedziec, \o o/

  • 4. Data: 2004-08-20 14:04:53
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > NIE. Trzeba zarejstrować działalnośc gosp. ...

    chyba ze kazdy z nich optrzymywal by cos innego,

    jak myslisz np sprzedawac soft (nie w jakichs ogromnych ilosciach)
    chyba moglbym na umowe zlecenie prawda?
    Na takich warunmkach ze
    Kazdy otrzymuje odzdzielnie skompilowany program ze swoimi danymi,
    wiec utaj zaden egzemplarz nie jest identyczny.
    Przyczepili by sie?

    P.

  • 5. Data: 2004-08-20 15:13:10
    Od: "Olo" <a...@i...pl>

> [...]
    > Kazdy otrzymuje odzdzielnie skompilowany program ze swoimi danymi,
    > wiec utaj zaden egzemplarz nie jest identyczny.

    chce sprzedawac dostep do serwisu, np. jeden dzial serwisu ma platny dostep.
    i uzytkownik wykupuje abonament, placi za niego powiedzmy 50zl za rok. i
    wtedy ma darmowy dostep do danego dzialu. i to wlasnie chcialbym sprzedawac.

    jednak serwis jest maly, i przychod z abnamentu nie bedzie w stanie polkryc
    napewno nawet ZUS-u ...ktory musialbym placic kiedy zaloze firme.
    Co wiec mozna z tym zrobic ?

    nie moge tego sprzedawac ? platnosc obsluguje zewnatrzna firma i ona
    wystawia mi fakturke a ja im chyba rachunek.
    jednak sam musze odproadzic podatek. Tylko teraz jak ? bez zarejestrowanej
    dzialalnosci gospodarczej.

  • 6. Data: 2004-08-20 16:28:54
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > nie moge tego sprzedawac ? platnosc obsluguje zewnatrzna firma i ona
    > wystawia mi fakturke a ja im chyba rachunek.

    wiem i pewnie Cier zapewniali ze nie musisz prowadzic DG :)

    > jednak sam musze odproadzic podatek. Tylko teraz jak ? bez zarejestrowanej
    > dzialalnosci gospodarczej.

    mozesz sprobowac sprezdawac na umowe o dzielo (zlecenie itp) jednak "Mafia"
    moze
    byc niezadowolona i przyjsc po haracz wraz z odsetkami za zwloke :)

    P.

  • 7. Data: 2004-08-20 16:39:24
    Od: "Olo" <a...@i...pl>

    > wiem i pewnie Cier zapewniali ze nie musisz prowadzic DG :)

    dokladnie

    > mozesz sprobowac sprezdawac na umowe o dzielo (zlecenie itp) jednak
    "Mafia"
    > moze
    > byc niezadowolona i przyjsc po haracz wraz z odsetkami za zwloke :)

    mafia czyli ZUS ? jak moge rozliczyc sie na umowie zlecenie ? mowisz o
    umowie takiej z tym zewnetrzna firma ktora osbluguje platnosci ? ona
    niespecjalnie chce tego...

    a jak bede mial umowy zlecenia, to od nich jest przeciez odprowadzany
    podatek i skladka ZUS ...

  • 8. Data: 2004-08-20 18:06:23
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > mafia czyli ZUS ?

    dokladnie tak :)

> [...]
    > niespecjalnie chce tego...
    >
    > a jak bede mial umowy zlecenia, to od nich jest przeciez odprowadzany

    nie, mozesz przez mTransfer i inteligo (nie dam saobie glowy obciac ale
    chyba w mBanku nalezy miec konto
    firmowe do tych uslug, a zeby zalozyc firmowe musisz posiadac REGON i kolo
    sie zamyka :),
    zakladasz konta w PKO i mBanku, robisz system, gdzie miedzyinnymi
    klient widzi formularz gdzie jest tresc umowy wypelnia ja przechodzi do
    platnosci z mtranfer badz inteligo,po wplacie haslo
    ktore ty juz masz na stronie (czyli tak jak tam gdzie miales miec)

    Poczytaj dokladnie o tych uslugach na stronach bankowych.

    P.

  • 9. Data: 2004-08-21 15:15:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 Aug 2004, Olo wrote:
    [...]
> [...]
    >+ wtedy ma darmowy dostep do danego dzialu. i to wlasnie chcialbym sprzedawac.

    Strasznie z ciebie trzeba wyciągać informacje... co jest czyje
    i za co chcesz brać pieniądze ?? Widzę najmniej kilka możliwych
    rozwiązań mieszczących się w twoim opisie :[
    Serwis - twój ? Czy "ich" ?
    Opłaty - ty masz pobierać "dla nich" ? Oni dla ciebie mają pobierać ?
    Za co masz dostać wynagrodzenie: za obsługę czy za zawarte umowy
    (prowizja agenta) ?

> [...]
    >+ wystawia mi fakturke a ja im chyba rachunek.
    >+ jednak sam musze odproadzic podatek. Tylko teraz jak ? bez zarejestrowanej

    Jak *ty im* wystawiasz rachunek jako OF, to *na tym rachunku* już
    są wyliczone (przez ciebie) właściwe kwoty przychodu, kosztów, dochodu
    i podatku (oraz reszty do wypłaty !).
    I to "oni" odprowadzają *TWÓJ* podatek !
    Oczywiście o ile umowa i rachunek są prawidłowe...

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 10. Data: 2004-08-22 19:16:24
    Od: "Olo" <a...@i...pl>

> [...]
    > i podatku (oraz reszty do wypłaty !).
    > I to "oni" odprowadzają *TWÓJ* podatek !
    > Oczywiście o ile umowa i rachunek są prawidłowe...

    pytanie brzmi ..czy ja, jako osoba nie posiadajaca firmy mam prawo
    sprzedawac abonament do mojej strony WWW. Abonament pozwala uzytkownikowi
    mojej strony na pelny dostep do niej.
    Zatem czy mam prawo pobieracv oplaty za strone, za dostep do niej, strona
    oczywiscie jest moja. Jednak nie mam firmy. Jak zatem moge odprowadzic
    podatek ? czy wypelniam jakies pity ? firma ktora osbluguje platnosci nie
    ma zamiaru oplacac podatku za mnie.