-
Data: 2002-07-02 18:18:50
Temat: pytanie o gwarancje i rekojmie - dlugie, jednak prosze przeczytac
Od: "piotrek_s" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Witam,
w zeszlym roku nabylem rower. Przez jeden sezon w serwisie na
gwarancyjnych naprawach był juz czteroktornie:
1) naprawa suportu i manetki przedniej
2) wymiana skretow suportu
3) łożysko piasty tylniej + suport
4) wymiana opony (wychodzący kord)
Byłem zmartwiony tym faktem, tym bardziej, ze serwisant powiedzial, iz
podejrzewa wade ramy i stąd nieustanne luzy w suporcie. Zarządałem więc
zwrotu pieniędzy. Dowiedziałem się wówczas, ze jest to nie mozliwe, poniewaz
zgodnie z punktem 8. warunkow gwarancji
"Nabywcy przysługuje prawo do wymiany roweru na nowy, lub zwrotu gotówki,
wyłącznie w przypadku, gdy stwierdzono wadę fabryczną, niemożliwą do
usunięcia"
Wychodzi na to, ze producent (lub przedstawiciel) rozumieją ten punkt
następująco "Niech się psuje co może, zawsze można wymienić nawet 95% roweru
i wówczas nie jest to wada niemożliwa do usunięcia". Następnego dnia okazało
się jednak, że rama nie ma wady - naprawiony został jedynie suport (po raz
trzeci). I tak oto minął pierwszy sezon.
Dziś okazało się, że luzy w suporcie pojawiły się ponownie (po tygodniu
jazdy). Wygląda na to, że będę musiał udać się do serwisu z tym mankamentem
po raz czwarty i tak będzie, aż do końca gwarancji. A przynajmniej tak chce
firma odpowiedzialna za serwis.
Dowiedziałem się, że mogę dochodzić swych praw z tytułu rękojmi i
wówczas to do mnie należy wybór czy zażądam naprawy, nowego roweru, czy też
zwrotu gotówki. Mam już dość ciągłego wybierania się do serwisu z tą samą,
odnawiającą się usterką i słuchania "to się da naprawić". Wiem z
doświadczenia, że jeżeli znów zarządam zwrotu pieniędzy usłyszę jedynie "nie
ma mowy". Mogę się wychodzić z siebie, ale serwis i tak nie skontaktuje się
z producentem, gdyż ma to po prostu gdzieś.
Proszę więc o radę - jak tą sprawę załatwić. Na jaki przepis się
powołać? Gdzie zgłosić się w tej sprawie? Postraszyć Rzecznik Praw
Konsumenta? Za 7 dni kończy się termin rekojmi - zapewne więc firma będzie
przeciągała decyzję aż do upływu tego terminu.
Jak powinieniem to rozegrac?
Z gory dziekuje,
Piotrek
Następne wpisy z tego wątku
- 03.07.02 10:28 vV.
- 07.07.02 12:39 p...@p...onet.pl
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zbigniew Ziobro śmie sugerować "niedostatki niezawisłości" sędzi (wątpliwości co do bezstronności)
- Szpital
- Antifa
- Ciekawy wyrok Sadu Najwyzszego USA
- Spalinki:)
- Kula w łeb
- Pawel S
- zmarła Izyda Goldman
- Sędzia Bartosz Starosta z Justytucji nie potrafi uszanować zmarłych
- Lista afer
- Lista afer
- Lista afer PIS
- Wow...
- Policja nie może się dowiedzieć komu administrator wynajmowal garaż.
- Bursztyn się znalazł
Najnowsze wątki
- 2025-02-25 Zbigniew Ziobro śmie sugerować "niedostatki niezawisłości" sędzi (wątpliwości co do bezstronności)
- 2025-02-25 Szpital
- 2025-02-24 Antifa
- 2025-02-23 Ciekawy wyrok Sadu Najwyzszego USA
- 2025-02-22 Spalinki:)
- 2025-02-21 Kula w łeb
- 2025-02-21 Pawel S
- 2025-02-21 zmarła Izyda Goldman
- 2025-02-20 Sędzia Bartosz Starosta z Justytucji nie potrafi uszanować zmarłych
- 2025-02-19 Lista afer
- 2025-02-19 Lista afer
- 2025-02-19 Lista afer PIS
- 2025-02-19 Wow...
- 2025-02-18 Policja nie może się dowiedzieć komu administrator wynajmowal garaż.
- 2025-02-18 Bursztyn się znalazł