  • 11. Data: 2011-05-26 09:31:23
    Temat: Re: przyczyna rozwiązania umowy na wypowiedzeniu
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 26.05.2011 11:22, spp pisze:
    > Jak zobowiążesz się do podniesienia pensji na każde żądanie pracownika
    > to ... może ktoś coś podobnego podpisze. :)

    To czy podpisze, to rzecz wtórna. Pierwotne jest to, czy to będzie
    skuteczne prawnie.

    Analogicznie np. zakaz ,,dyskryminacji'' z uwagi na płeć, wiarę, wiek
    etc. A jeśli wizerunek mojego przedsiębiorstwa zakłada, że chcę
    zatrudniać panie, chrześcijanki, hetero, w wieku 25-35 lat? I co,
    przyjdzie mi 60 letni homoseksualista i go muszę przyjąć, bo ma
    kwalifikacje... Ba! nawet nie wolno mi go pytać o wiarę czy orientację
    seksualną.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 12. Data: 2011-05-26 12:29:35
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    > Jak zobowiążesz się do podniesienia pensji na każde żądanie pracownika to
    > ... może ktoś coś podobnego podpisze. :)
    Ja bym podpisał chętnie.
    Potem zażądał podwyżki.
    A w razie jakby taki ciołek spróbował mnie zwolnić powołując się na ten
    umowny zapis, to wylądowalibyśmy w sądzie pracy z art. 18 §1 i §2 KP. I
    płaciłby mi tę podniesioną pensję przynajmniej przez okres wypowiedzenia,
    który spędziłbym na zwolnieniu lekarskim. Może i odszkodowanie jakieś by
    wpadło?

    --
    Jotte