    From: Andrzej Lawa <a...@l...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: przestepstwa bez ofiar; bylo: dziecieca orgia na placu zabaw??
    Date: Thu, 19 Sep 2013 23:55:43 +0200
    <l1crat$kjt$1@node2.news.atman.pl>
    <523b21d8$0$1227$65785112@news.neostrada.pl>
    <l1f9np$utv$1@node2.news.atman.pl>
    <523b3ba8$0$1226$65785112@news.neostrada.pl>
    <l1fgch$600$1@node2.news.atman.pl>
    <523b60cf$0$1217$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 19.09.2013 22:35, Robert Tomasik pisze:

    > Nie tak. Oszustwo jest, jak ktoś Ci wmawia coś, a Ty nie wiesz, że to
    > nie jest prawda. W wypadku religii większość wiernych wie, że to tylko
    > wiara, a nie wiedza. Nie mogę sie tu dopatrzeć oszustwa.

    Sprzedawcy niewidzialnego towaru oficjalnie głoszą, że głoszą obiektywną
    prawdę.

    Akurat w przypadku Europy większość i tak traktuje to jak każdy inny
    folklor, z duuuuuuuuużym przymrużeniem oka, ale oficjalna wersja jest
    taka, że to co głoszą faceci w czerni ;) to fakty i należy je przyjmować
    na wiarę.

    > Na grzasi grunt wchodzisz. Kara zesłana przez boga niekoniecznie musi
    > mieć jakiś realny wymiar. Na tym zresztą opierają się kościoły. Gdyby

    Ach, widać nie czytałeś Biblii. W liście do Rzymian (OIDP) jest to dość
    precyzyjnie opisane.

    > było takie bezposrednie przełożenie, to morderca powinien być
    > natychmiast trafiony pirunem.

    Takiego fragmentu sobie nie przypominam. Przy czym generalnie zakazy
    starotestamentowe zakazują zabijania Żydów. Do zabijania innych Biblia
    wręcz entuzjastycznie zachęca.

    Swoją drogą jeśli już coś należałoby ocenzurować, to właśnie Biblię -
    zawiera dość odrażający i obszerny zbiór pochwał i nawoływania do
    morderstw, wojen, genocydu, mizogenii, rabunków, rozbojów, porwań,
    zgwałceń i niewolnictwa.

    > Nikt Cię nie będzie ścigał za głoszenie, ze nie ma Boga. Znam wielu
    > takich ludzi i nie zostali osądzen.

    No to skąd wyrok dla Dody za to że miała "czelność" ogłosić, że Biblia
    to zbiór mitów w dużej części spisanych przez ludzi "na haju"? (taka
    Apokalipsa - toż to wygląda jak podręcznikowy odjazd na jakimś psychodeliku)

    > Akurat Jezus był jak najbardziej prawdziwy. ostatnio nawet jego grób
    > znaleziono.

    To było dość popularne imię, więc faktycznie mógł żyć wtedy jakiś
    żydowski reformator o tym imieniu i faktyczne ortodoksi mogli chcieć go
    wykończyć. Natomiast cała reszta jego biblijnej historii to w dużej
    mierze stek bzdur, począwszy od tego nieszczęsnego spisu powodującego
    konieczność podróży do miasta urodzenia odległego przodka, byle by tylko
    stara przepowiednia się ładnie wpasowała w miejsce narodzin.

    A co do grobu to kiedyś znaleziono jakiś grób bez ciała. I to cały
    "dowód". Później znaleziono jakiś inny ale właśnie ze szczątkami, co
    obalałoby całą biblijną mitologię.

    Zwróć też uwagę na to, że ewangelie zostały spisane co najmniej wiek
    później, a ich treść została kolektywnie wyselekcjonowana, np. wyleciały
    teksty o młodości Jezusa jak np. ożywiał gliniane ptaki.

    Nawet niezależne źródła rzymskie są w najlepszym przypadku z trzeciej
    ręki i spisane ponad pół wieku po opisywanych wydarzeniach.

    > Błądzisz :-) Ale nie będę publicznie uczył, jak sie to robi. Da się to
    > zupełnie legalnie prowadzić.

    Skoro tak utajniasz, to się nie da. Przynajmniej nie uczciwie i otwarcie.

    > Nie wgłebiałem się w to zagadnienie.

    Może szkoda ;)

    > Bo atak na głowę państwa jest atakiem na państwo.

    Eeeeeeeeeetam. To brzmi jak rozumowanie sowieckiej bezpieki, która ponoć
    capnęła kogoś za strzelanie do portretu Stalina i postawiła zarzut
    zamachu na Stalina ;)

    Kto w dzisiejszych czasach uważa ceremonialnego szefa państwa za
    personifikację tegoż państwa??

    [ciach]

    > A wskażesz przepis karny?

    Art. 156 par. 1 KK

    Niby istnieje możliwość odwrócenia zabiegu, ale nie zawsze się udaje i
    nasienie potem jest z reguły mniej wartościowe.

    Polska wikipedia twierdzi, że prokuratura ponoć _obecnie_ interpretuje
    to jako odwracalnie pozbawienie płodności i odmawia wszczęcia
    postępowania nawet jak jakiś bęcwał złośliwie złoży donos, ale to
    wygląda bardziej na dżentelmeńską umowę niż oficjalną wykładnię prawa.

    Swoją drogą kastrację też można w pewnych okolicznościach odwrócić
    (kwestia utrzymania jąder przy życiu)... ba, jak ktoś złożył depozyt to
    nigdy nie zostanie pozbawiony płodności ;)