  • 31. Data: 2010-11-12 19:24:59
    Temat: Re: przekazanie pieniędzy przy kupnie mieszkania (kiedy?)
    Od: =rg= <g...@...sieci>

    Dnia Fri, 12 Nov 2010 11:28:51 -0600, witek napisał(a):

    > wydac akt musi, ale dopoki notariusz go nie podpisze to aktu nie ma.
    > A notariusz majac informacje, ze jedna strona kreci z przekazaniem kasy
    > aktu nie podpisze. Przynajmniej nie powinien.

    No właśnie, zapomniało mi się, że akt ma moc jedynie z sygnaturą
    notariusza. To czyni moją propozyycję załatwienia kupna nawet bardziej
    sensowną :)

  • 32. Data: 2010-11-12 19:50:14
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-11-12 20:24, =rg= pisze:

    > No właśnie, zapomniało mi się, że akt ma moc jedynie z sygnaturą
    > notariusza. To czyni moją propozyycję załatwienia kupna nawet bardziej
    > sensowną :)

    Tylko zaprzeczenie przez sprzedającego iż otrzymał pieniądze (nawet
    wbrew faktom) powoduje, że umowa nie została zawarta a pieniędzy niet.
    Czyli zaczynamy od nowa... ;)

    --
    spp

  • 33. Data: 2010-11-12 19:56:28
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (11/12/2010 06:28 PM), witek wrote:

    > moze nie podpisac aktu.

    Ponoć nie ma prawa.

    p. m.

  • 34. Data: 2010-11-12 20:01:28
    Od: =rg= <g...@...sieci>

    Dnia Fri, 12 Nov 2010 20:50:14 +0100, spp napisał(a):

    > Tylko zaprzeczenie przez sprzedającego iż otrzymał pieniądze (nawet
    > wbrew faktom) powoduje, że umowa nie została zawarta a pieniędzy niet.
    > Czyli zaczynamy od nowa... ;)

    Wymyślasz sztuczne problemy.
    Wykonałeś przelew, to masz potwierdzenie. Każdy prędzej uwierzy bankowi,
    niż kręcącemu sprzedającemu.
    Pieniądze zostały przekazane gotówką przy notariuszu - masz potwierdzenie
    notariusza.
    Przy tych faktach, to chyba tylko bajkopisarz może uwierzyć sprzedającemu w
    takie fantazje.

    r.

  • 35. Data: 2010-11-12 20:07:21
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-11-12 21:01, =rg= pisze:

    > Wymyślasz sztuczne problemy.

    Otóż to. Tak jak to od pierwszego postu w tym wątku. :)

    > Wykonałeś przelew, to masz potwierdzenie. Każdy prędzej uwierzy bankowi,
    > niż kręcącemu sprzedającemu.

    Czyli jednak konieczność drogi sądowej. A są prostsze metody (choć też
    sądowe). :)

    > Pieniądze zostały przekazane gotówką przy notariuszu - masz potwierdzenie
    > notariusza.

    Pisałem - notariusza zupełnie to nie obchodzi. Nic nie widział, nic nie
    słyszał... Takich spraw notariusz nie poświadcza tylko że 'strony
    zgodnie oznajmiły iż ..." a nie 'w mojej obecności kupujący zapłacił
    gotówką ..."

    > Przy tych faktach, to chyba tylko bajkopisarz może uwierzyć sprzedającemu w
    > takie fantazje.

    A nie prościej dokonać przelewu w ciągu 2-3-7 dni i już?

    -
    spp

  • 36. Data: 2010-11-12 20:11:13
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/12/2010 1:50 PM, spp wrote:

    > Tylko zaprzeczenie przez sprzedającego iż otrzymał pieniądze (nawet
    > wbrew faktom) powoduje, że umowa nie została zawarta a pieniędzy niet.
    > Czyli zaczynamy od nowa... ;)

    dlatego jak sie ma gotówke w teczce, to można sprzedającemu w dziób dać
    i teczkę odebrać. Z przelewem tego zrobić się nie da.

    Dlatego gotówka "najbezpieczniejsza".

  • 37. Data: 2010-11-12 20:15:27
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/12/2010 1:56 PM, mvoicem wrote:

    > Ponoć nie ma prawa.

    ma

    tak samo jak ma prawo nie podpisać aktu jak widzi, że trzęsąca się
    babacia sprzedaje za bezcen swoje mieszkanie i notariusz czysto widzi,
    ze babcia nie ma pojęcia co robi.

    Notariusz odmówi sporządzenia aktu czyli w praktyce nawet jak babcia już
    coś tam machnęła, ale nie jest świadoma tego co podpisała notariusz ma
    prawo odmówić, czyi de facto postawić sowjej parafki na tym.

    przerabialem w praktyce. Pełnomocnictwo wszelakie do mieszkania rodzicow
    łącznie z prawem sprzedaży i zatrzymania kwoty sprzedaży.
    Długo notariusz miał wątpliwości czy rodzice wiedzą co robią.
    Dopiero jak mu wytłumaczyli swoimi słowami, że wiedzą że mogę ich puścić
    w trąbę, podsunął kartkę do podpisu.

  • 38. Data: 2010-11-12 20:16:24
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/12/2010 2:01 PM, =rg= wrote:

> [...]
    > notariusza.
    > Przy tych faktach, to chyba tylko bajkopisarz może uwierzyć sprzedającemu w

    co nie zmienia faktu, ze nie masz ani kasy ani mieszkania.
    co z tego, że ktoś gdzieś tam kiedyś tam przyzna ci rację.
    Kasy nie masz tu i taraz.

  • 39. Data: 2010-11-12 20:17:42
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/12/2010 2:07 PM, spp wrote:

    > A nie prościej dokonać przelewu w ciągu 2-3-7 dni i już?

    a jak ten przelew nigdy nie dojdzie?

    akt podpisany, mieszkania nie masz, kasy nigdy nie zobaczysz.

  • 40. Data: 2010-11-12 20:27:57
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-11-12 21:17, witek pisze:

    > akt podpisany, mieszkania nie masz, kasy nigdy nie zobaczysz.

    To prawda ale metody gwarantującej 100 % bezpieczeństwa każdej ze stron
    nie ma a jednak ilość podobnych transakcji to pewnie setki tysięcy w
    skali roku.
    I tak od początku istnienia świata... :) :)

    --
    spp