  • 61. Data: 2010-11-25 10:07:51
    Temat: Re: przekazanie pieniędzy przy kupnie mieszkania (kiedy?)
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Nie.
    Notariusz nie może pozostawić stron w nieświadomości, czy podpisali czy nie podpisali
    umowy.
    Pismo Rady Notarialnej w W-wie, sprzed ponad 10 lat.

    PS. Słuchajcie duraka Witusia to wyjdziecie jak Himmler na mydle.

  • 62. Data: 2010-11-25 10:54:16
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-11-12 20:56, mvoicem pisze:

    > Ponoć nie ma prawa.

    Ma prawo. W moim przypadku pani notariusz bardzo starej daty i z
    tradycjami kancelarii od 3 pokoleń uparła się (mimo że i my z żoną jako
    kupujący razem ze sprzedającymi nalegaliśmy) że nie podpisze aktu jeśli
    sprzedający nie dostarczą aktualnego kwitu o niezaleganiu ze spółdzielni
    - poprzedni miał ze 3 miesiące. Mimo że jako kupujący chcieliśmy "brać
    to na siebie" bo sprzedający już nie mieszkali w tym samym mieście i
    kolejny termin był problematyczny. Nie i tyle, bo ona ma ustalone zasady
    i już, kwit ma być. Wtedy byliśmy wszyscy w stresie, spółdzielnia
    marudziła, trzeba było różnymi perswazjami przyspieszać wypisanie kwitu
    na miejscu (normalnie się czeka 3 dni). W końcu się udało. Patrząc na to
    dziś, znając realia spółdzielcze, notariuszkę szczerze podziwiam i
    doceniam, chociaż wtedy dała nam popalić. Jak widać więc notariusz może
    odmówić podpisania aktu.

    --
    MZ

  • 63. Data: 2010-11-25 12:59:31
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (11/25/2010 11:54 AM), MZ wrote:

> [...]
    > sprzedający nie dostarczą aktualnego kwitu o niezaleganiu ze spółdzielni[...]

    Ale to chyba o czym innym mowa.

    Ty mówisz o tym że notariusz odmówił sporządzenia aktu. Ja (i jak sądzę
    przedpiścy) o tym że akt już został sporządzony, podpisany przez strony
    i tylko notariusz ma podpisać.

    Wg opinii wyczytanych na grupie, to nie ma do czegoś takiego prawa. Ale
    jak widać są też opinie odmienne :).

    p. m.

  • 64. Data: 2010-11-25 13:07:25
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/25/2010 4:07 AM, ąćęłńóśźż wrote:
    > Nie.
    > Notariusz nie może pozostawić stron w nieświadomości, czy podpisali czy nie
    podpisali umowy.
    > Pismo Rady Notarialnej w W-wie, sprzed ponad 10 lat.

    a jaka to nieświadomość.
    notariusz oświadcza, że aktu nie sporządzi i już.

    > PS. Słuchajcie duraka Witusia to wyjdziecie jak Himmler na mydle.

    cos na temat jeszcze potrafisz napisac, czy juz ci zabrakło argumentow?

  • 65. Data: 2010-11-25 13:08:32
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/25/2010 6:59 AM, mvoicem wrote:

    > Ty mówisz o tym że notariusz odmówił sporządzenia aktu. Ja (i jak sądzę
    > przedpiścy) o tym że akt już został sporządzony, podpisany przez strony
    > i tylko notariusz ma podpisać.

    akto notarialny ma zawierac podpisy strony i podpis notariusza.
    bez tego trzeciego nie ma aktu.

  • 66. Data: 2011-02-03 09:40:49
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Tomasz Kaczanowski pisze:

    > No to może niejasno napisałem. Nie było żadnego warunkowania, tylko
    > zobowiązanie do tego, aby pieniądze dotarły na konto sprzedającego w
    > ciągu 7 dni od daty podpisania aktu.

    > Mam nadzieję, że niedługo będę miał okazję się wykazać...

    No i się wykazałem. Tak więc byłem po obu stronach barykady :)

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl