  • 21. Data: 2010-11-12 15:42:37
    Temat: Re: przekazanie pieniędzy przy kupnie mieszkania (kiedy?)
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Tomasz Kaczanowski wrote:

    > sądzę, że wiedział. Osoba od której kupowałem jest prawnikiem, więc
    > jak sadzę zdawała sobie sprawę ze wszystkich niebezpieczeństw.

    Gdyby zdawała sobie sprawę, to nie warunkowała by tak umowy,
    wiedząc, że nie ma to żadnej mocy prawnej.

  • 22. Data: 2010-11-12 15:57:32
    Od: =rg= <g...@...sieci>

    Dnia Fri, 12 Nov 2010 12:59:36 +0100, blazej napisał(a):

    > możeci mi wyjaśnić, kiedy nalezy przelać pieniądze na konto osoby od której
    > kupujemy mieszkanie?
    >
    > pośrednik mówi mi, że najlepiej mieć już potwierdzenie przelewu podczas
    > spisywania umowy u notariusza, ale wydaje mi się to dziwne, żeby przelewać
    > pieniądze przed podpisaniem umowy,

    Faktycznie pośrednik trochę przegina.
    Najprościej to przekazać kasę w obecności notariusza, w trakcie
    podpisywania aktu. Ale jeśli kasy dużo to...
    Najbezpieczniej zapłacić przelewem po zapoznaniu się z aktem notarialnym i
    jego podpisaniu przez obie strony, przy czym akt zostaje u notariusza.
    Potem zapitalacie do oddziału Twojego banku i w obecności drugiej strony
    wykonujesz przelew, dostajesz potwierdzenie.
    Powrót do notariusza, obie strony potwiedzają przekazanie pieniędzy, po
    czym odebracie akt. Dobrze, jak w akcie zawarta jest inf. o sposobie
    zapłaty.

    r.

  • 23. Data: 2010-11-12 16:01:08
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-11-12 16:57, =rg= pisze:

    > Najprościej to przekazać kasę w obecności notariusza, w trakcie
    > podpisywania aktu.

    A co ma notariusz do tego?

> [...]
    > Powrót do notariusza, obie strony potwiedzają przekazanie pieniędzy, po
    > czym odebracie akt. Dobrze, jak w akcie zawarta jest inf. o sposobie

    Bez sensu (aczkolwiek stosowane). O przejściu własności decyduje moment
    podpisania a nie wpłata pieniędzy czy późniejsze wygibasy stron, więc
    może być tak, iż notariusz naraziłby się na karę za odmowę wydania aktu
    itd... :)

    --
    spp

  • 24. Data: 2010-11-12 16:12:16
    Od: =rg= <g...@...sieci>

    Dnia Fri, 12 Nov 2010 17:01:08 +0100, spp napisał(a):

    > A co ma notariusz do tego?

    Jego obecność (zeznania) pomagają wyjaśnić ewentualne sądowe przepychanki,
    czy było zapłacone, czy też nie.

> [...]
    > podpisania a nie wpłata pieniędzy czy późniejsze wygibasy stron, więc
    > może być tak, iż notariusz naraziłby się na karę za odmowę wydania aktu

    To prawda, ale akt jest podpisany, forsa przelana, więc nie ma oszusta i
    oszukanego. W końcu potencjalny oszust, w momencie zaproponowania mu
    takiego sposobu zapłaty, raczej by się wycofał. Oszust-sprzedający, nie
    chce przecież faktycznie pozbyć się mieszkania, a oszust-kupujący kasy
    (chociaż akurat ten ma tu większe pole do popisu).

    Cóż, generalnie chyba nie ma dobrego sposobu. No, poza polecanym depozytem
    u notariusza :)

  • 25. Data: 2010-11-12 16:16:32
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-11-12 17:12, =rg= pisze:

    > Jego obecność (zeznania) pomagają wyjaśnić ewentualne sądowe przepychanki,
    > czy było zapłacone, czy też nie.

    Bo ja wiem?
    W dwóch transakcjach tak przeprowadzanych w jednym wypadku na czas
    liczenia pieniędzy notariusz wyszedł z pokoju, w drugim wskazał nam
    osobny stolik w kącie i zajął się czymś innym.

    > Cóż, generalnie chyba nie ma dobrego sposobu.

    No właśnie - a tysiące transakcji rocznie jest zawieranych a jakoś na
    tyle cicho o podobnych problemach. :)

    --
    spp

  • 26. Data: 2010-11-12 16:39:18
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (11/12/2010 04:31 PM), witek wrote:

    > Mieszkanie jest twoje samą mocą aktu notarialnego.
    > Jakbyś nie wpłacił nic nie zmieniłoby faktu, że mieszkanie jest twoje.
    > Mogłeś na następny dzień sprzedać i dać nogę.
    > Sprzedający ryzykował jak cholera.

    Czy nie można do aktu notarialnego wpisać jakiegoś zastrzeżenia
    uniemożliwiającego sprzedaż mieszkania przez X dni?

    Wiadomo, można to wpisać do ksiąg wieczystych, tylko to trwa kilka dni ...

    p. m.

  • 27. Data: 2010-11-12 17:28:51
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/12/2010 10:01 AM, spp wrote:

    > A co ma notariusz do tego?

    moze nie podpisac aktu.

> [...]
    > podpisania a nie wpłata pieniędzy czy późniejsze wygibasy stron, więc
    > może być tak, iż notariusz naraziłby się na karę za odmowę wydania aktu

    wydac akt musi, ale dopoki notariusz go nie podpisze to aktu nie ma.
    A notariusz majac informacje, ze jedna strona kreci z przekazaniem kasy
    aktu nie podpisze. Przynajmniej nie powinien.

  • 28. Data: 2010-11-12 17:29:59
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/12/2010 10:16 AM, spp wrote:

    > Bo ja wiem?
    > W dwóch transakcjach tak przeprowadzanych w jednym wypadku na czas
    > liczenia pieniędzy notariusz wyszedł z pokoju, w drugim wskazał nam
    > osobny stolik w kącie i zajął się czymś innym.

    i slusznie.
    natariusza intersuje tylko zgodne oswiadczenie obu stron, ze sprawy
    finansowe zostały załatwione.

  • 29. Data: 2010-11-12 17:30:20
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/12/2010 10:39 AM, mvoicem wrote:

    > Czy nie można do aktu notarialnego wpisać jakiegoś zastrzeżenia
    > uniemożliwiającego sprzedaż mieszkania przez X dni?

    nie.

  • 30. Data: 2010-11-12 18:17:31
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 12.11.2010 15:41, MZ pisze:
    > O, to to. Laptop(y), jakiś mobilny net, podpisanie aktu, jedna strona
    > przelewa, druga sprawdza że doszło. Najbezpieczniej,

    Jak najbezpieczniej? Ja przelewam, ty mówisz ,,nie podpiszę, pocałuj
    mnie w dzyndzel'' i masz i mieszkanie i kasę.

    > Eee? To już inna bajka i zupełnie nie związana z momentem zakupu.

    Ogólnie mówię....
    Przyjeżdżasz, masz tam lokatorów. Oni mówią, że im wynająłeś mieszkanie,
    że z dzieckiem i psem nie mają się gdzie udać i dupa.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek