  • 1. Data: 2006-03-03 20:05:25
    Temat: Darowizna, samochod
    Od: Piotr Wydymus <m...@p...onet.pl>

    Witam,

    Mamy z żoną samochód, który został zarejestrowany na teściową ze względu na
    kredyt i ubezpieczenie. Na dzień dzisiejszy samochód został spłacony i
    chcemy przepisać go na mnie i żonę.

    Zupełnie nie wiem jak się do tego zabrać, żeby było najtaniej?
    Jeśli trzeb zapłacić podatek to jaki?
    Gdzie ewentualnie mogę uzyskać informację?

    Pozdrawiam,

    --
    Piotr Wydymus
    Bielsko-Biała

  • 2. Data: 2006-03-04 19:23:24
    Temat: Re: Darowizna, samochod
    Od: "barakuda" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Piotr Wydymus" <m...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:x3r7rd4ox0yx.1c3b7ywa096q8.dlg@40tude.net
> [...]
    >
    > Zupełnie nie wiem jak się do tego zabrać, żeby było najtaniej?
    > Jeśli trzeb zapłacić podatek to jaki?
    > Gdzie ewentualnie mogę uzyskać informację?

    poczytaj archiwum grupy kilka razy było to dokładnie wyjaśniane.
    Dodam ,że teściowa może pół samochodu darować tobie a pół żonie ,jężeli teść
    żyje i jest to wspólna własność to też może darować po poł swojej częśći
    tobie i poł swojej części żonie.
    Jeżeli tylko jest teściowa - ma prawo do tego samochodu to tak jak
    powiedziałem poprzednio.Aktualniw wolna kwota od podatku w I grupie /do
    której należycie z żoną jest chyba 9800 zł- ale dokładnej kwoty nie
    pamiętam/ .
    Inne rozwiązanie to czekać do roku 2007 kiedy to nie będzie obowiązywał ten
    idiotyczny podatek.

    barakuda