-
11. Data: 2003-01-21 02:25:01
Temat: Re: prosze pomozcieeeeeeeeeeee:)))
Od: "Joker" <_...@p...onet.pl>
Użytkownik "Changer" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
news:101X9.113742$TY.1035861@news.chello.at...
> termin zostal przekroczony napewno 28 dni a jest 32 tylko chodzi o to czy
> mam prawo do zadania zwrotu gotowki czy musze wziac nowy dysk????
Konsument, który stwierdził wadę, może zgodnie z przysługującymi mu
uprawnieniami
przewidzianymi w Kodeksie cywilnym, według swego wyboru żądać:
1) zwrotu ceny za zwrotem wadliwego towaru, oświadczając że odstępuje od
umowy z zastrzeżeniem art. 560 § 1 Kodeksu cywilnego.
2) obniżenia ceny towaru,
3) wymiany towaru wadliwego na wolny od wad, jeżeli towar jest oznaczony
gatunkowo,
4) usunięcia wady, jeżeli towar jest oznaczony co do tożsamości, a
sprzedawca jest wytwórcą tego towaru lub na podstawie pisemnego upoważnienia
wytwórcy prowadzi naprawy i serwis tego towaru.
Problem w tym, że ty zgodziłeś się na naprawę - wymianę sprzętu i teraz
szukasz na siłę pretekstu, żeby się z tego wycofać. Opóźnienie terminu
naprawy o kilka dni, jest moim zdaniem dosyć słabym argumentem.
Joker
-
12. Data: 2003-01-21 04:16:27
Temat: Re: prosze pomozcieeeeeeeeeeee:)))
Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>
Joker napisa_(a):
> Konsument, który stwierdził wadę, może zgodnie z przysługującymi mu
> uprawnieniami
> przewidzianymi w Kodeksie cywilnym, według swego wyboru żądać:
> 1) zwrotu ceny za zwrotem wadliwego towaru, oświadczając że odstępuje od
> umowy z zastrzeżeniem art. 560 § 1 Kodeksu cywilnego.
> 2) obniżenia ceny towaru,
> 3) wymiany towaru wadliwego na wolny od wad, jeżeli towar jest oznaczony
> gatunkowo,
> 4) usunięcia wady, jeżeli towar jest oznaczony co do tożsamości, a
> sprzedawca jest wytwórcą tego towaru lub na podstawie pisemnego upoważnienia
> wytwórcy prowadzi naprawy i serwis tego towaru.
>
> Problem w tym, że ty zgodziłeś się na naprawę - wymianę sprzętu i teraz
> szukasz na siłę pretekstu, żeby się z tego wycofać. Opóźnienie terminu
> naprawy o kilka dni, jest moim zdaniem dosyć słabym argumentem.
Przede wszystkim to reklamował z tytułu gwarancji... Wszystko co powyżej
to rękojmia.
Albo czekasz na naprawę albo oświadczasz, że z powodu przekroczenia
terminu odstępujesz od umowy gwarancyjnej i reklamujesz płytę z tytułu
rękojmi u sprzedawcy. Ale uważaj - przy rękojmi jest wymóg
poinformowania sprzedawcy o wadzie w ciągu miesiąca od jej wykrycia.
KG