  • 1. Data: 2004-01-14 05:39:44
    Temat: proszę o pomoc
    Od: "łysy" <v...@p...fm>

    Dzień Dobry

    proszę o pomoc w związku z wyrokiem pozbawienia wolności na rok za jazdę
    rowerem pod wpływem alkoholu.
    Prośiłbym o to jak mam umotywować odroczenie wykonania kary (zły stan
    zdrowia, kłopoty rodzinne) co przekonałoby sąd zeby to odroczyć ?? Jak to
    mniej więcej napisać ??

    Z góry serdecznie dziękuje

  • 2. Data: 2004-01-14 09:10:24
    Temat: Re: proszę o pomoc
    Od: "Rodrig von Falkenstein" <r...@g...pl>

    Użytkownik "łysy" <v...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > Prośiłbym o to jak mam umotywować odroczenie wykonania kary (zły stan
    > zdrowia, kłopoty rodzinne) co przekonałoby sąd zeby to odroczyć ?? Jak to

    Zebyś wiedział czego to ludzie nie piszą... jak tylko zapada wyrok to nagle
    zaczyna im poważnie chorować cała rodzina i oni sami oczywiście - operacje,
    przeszczepy itd. Nagle wszyscy zaczynają pałać miłością rodzicielską i
    wykazują troskę o dobro dzieci, rodziców, i małzonka, nagle postanawiają
    remontować dom, który się sypie, pragną wyjechać za granicę by zarobic na
    zonę i dzieci. Oczywiście błagają by dac im szansę, obiecują ze nigdy
    więcej, że śą praworządnymi obywatelami itd...

    co do kłopotów zdrowotnych, to musisz udowodnić, że jesteś tak ciężko chory,
    że umieszczeie w zakładzie karnym zagraża twojemu zyciu bądź będzie
    powodowało poważne zagrożenie dla zdrowia. - art 150 kkw

    co do pozostałych - trzeba wykazać, że natychmiastowe wykonanie kary
    pociągnie za sobą "zbyt cięzkie skutki" dla skazanego lub jego rodziny. NIby
    proste - rozłąka, szok psychiczny dla dzieci, utrata pracy, nędza itd. Tyle
    tylko, że orzecznictwo sądów w tym zakresie jest bardzo twarde - owe skutki
    muszą być naprawde cięzkie i nietypowe. Np utrata długoletniego kontraktu
    biznesowego, przerwanie jakiejś procedury, która nie może yć kontynuowana w
    więzieniu - np systematycznego leczenia, utrata jedynego opiekuna przez
    osobę potrzebującą pomocy.

    Natomiast sąd raczej nie uwzględni takich argumentów jak utrata więzi z
    dziecmi, utrata pracy, utrata jedynego zywiciela rodziny, przerwanie nauki,
    niemozność spłacenia kredytu (no, chyba, ze zostało jeszcze tylko kilka rat
    i ma się z czego spłacać) - bo to są normalne następstwa kary pozbawienia
    wolności.

    jak napisać - szczerze. Bez naciągania argumentów i oklepanych zwrotów,
    obietnic i zapewnień. Napisz prawdę a może sąd uwzględni... ale to nieczęsto
    się zdarza.

    RF

  • 3. Data: 2004-01-14 21:17:43
    Od: "Paweł" <p...@w...pl@niechcespamu>

> [...]
    > Prośiłbym o to jak mam umotywować odroczenie wykonania kary (zły stan
    > zdrowia, kłopoty rodzinne) co przekonałoby sąd zeby to odroczyć ?? Jak to

    A swoją drogą ciekawostka;- kara roku więzienia bez zawieszenia za tylko
    jazdę na gazie rowerem???:(

  • 4. Data: 2004-01-14 21:23:08
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    Paweł wrote:
    > A swoją drogą ciekawostka;- kara roku więzienia bez zawieszenia za tylko
    > jazdę na gazie rowerem???:(

    o ile dobrze pamiętam to odwieszenie kary po powtórnym skazaniu za to samo

    KG