  • 1. Data: 2004-01-13 23:52:35
    Temat: Renta rodzinna a praca
    Od: Glexu <g...@g...pl>

    Dzien dobry wszystkim grupowiczom.

    Prosze Was o informacje gdyz goolge wyszukuje stare dane.

    Mianowicie jestem studentem i otrzymuje rente rodzinna po zmarlym ojcu .
    Dostalem prace na umowe-zlecenie.
    I teraz pytanie: Ile mogę "dorobic" do tej renty aby nie zoatala mi ona
    obnizona lub odebrana calkowicie przez ZUS??

    za wszelkie info bede bardzo wdzieczny
    pozdrawiam, Glexu

  • 2. Data: 2004-01-14 01:10:06
    Temat: Re: Renta rodzinna a praca
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

  • 3. Data: 2004-01-14 01:18:28
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Witam,
    Rencista może dorobić 70% przeciętnego wynagrodzenia z poprzedniego
    kwartału.

    W okresie grudzień 2003 do luty 2004 jest to ok. 1512 zł miesięcznie (70%
    przeciętnego wynagrodzenia z III kwartału 2003 r.).

    Rozliczenie z ZUS może być roczne lub na wniosek rencisty - miesięczne,
    zależnie od tego, co jest korzystniejsze.

    Pozdrowienia

    wa

  • 4. Data: 2004-01-14 07:12:56
    Od: Glexu <g...@g...pl>

    Użytkownik waczek napisał:
> [...]
    >
    > Rozliczenie z ZUS może być roczne lub na wniosek rencisty - miesięczne,
    > zależnie od tego, co jest korzystniejsze.

    Dziekuje za konkretna odpowiedz.

    pzd, Glexu

  • 5. Data: 2005-04-19 10:16:21
    Od: "zenon" <z...@o...pl>

> [...]
    > I teraz pytanie: Ile mogę "dorobic" do tej renty aby nie zoatala mi ona
    > obnizona lub odebrana calkowicie przez ZUS??

    wyglada to w ten sposob:
    rocznie kwota, ktora zarobisz nie moze przekroczyc 19000 zl (kwota ta zmienia
    sie co roku bo jest to 70% sredniej krajowej, zazwyczaj rosnie z roku na rok)
    czyli w tym roku wychodzi jakies 1500 zl miesiecznie. pod uwage zus bierze
    umowy zlecenie i umowy o prace, natomiast umowy o dzielo nie interesuja zusu w
    ogole i mozna zarobic dowolna kwote.

    pozdrawiam,
    Zenon ;)

  • 6. Data: 2005-04-19 15:36:03
    Od: Jarek <s...@o...pl>

    In article <0...@n...onet.pl>, z...@o...pl
    says...

    > wyglada to w ten sposob:
    > rocznie kwota, ktora zarobisz nie moze przekroczyc 19000 zl (kwota ta zmienia
    > sie co roku bo jest to 70% sredniej krajowej, zazwyczaj rosnie z roku na rok)

    Ba, nawet z kwartalu na kwartal :)

    > czyli w tym roku wychodzi jakies 1500 zl miesiecznie.

    od 1 marca do 31 maja dokladnie 1 683,40.

    --
    Pozdrawiam, Jarek
    PGP: 0x7E9C34CA