  • 1. Data: 2004-01-13 21:04:03
    Temat: kopiowanie plyt cd
    Od: "sibeling" <t...@w...pl>

    gdzies czytalem, ze kupujac oryginalna plyte cd moge zrobic jedna jej kopie
    i nie zlamie prawa,
    mam w zwiazku z tym pytania:
    - czy to prawda (gdzie moge to wyczytac)
    - jezeli tak to co jezeli zgubie oryginal

  • 2. Data: 2004-01-13 21:10:33
    Temat: Re: kopiowanie plyt cd
    Od: "Flashi" <flashi@_usun_to_pf.pl>

    Użytkownik "sibeling" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    > gdzies czytalem, ze kupujac oryginalna plyte cd moge zrobic jedna jej
    > kopie i nie zlamie prawa,
    > mam w zwiazku z tym pytania:
    > - czy to prawda (gdzie moge to wyczytac)

    kopie wg polskiego prawa mozesz zrobic ... co prawda roznie na to sie
    zapatruje policja i ich spece (ale tylko na miejscu bo jak co do czego
    dochodzi to niema z tym problemu)

    > - jezeli tak to co jezeli zgubie oryginal

    a wtedy to jestes piratem :D chyba ze masz orginalne pudlo z hologramem to
    powiedzmy ze od bidy bedzie sie dalo jakos gosci ugadac jesli to jedna
    plytka np na 10 :D

    nie jestem prawnikiem :) tylko kiedys w barze moich rodzicow byla wizyta
    panow z Zaiksu czy inszej takiej agencyjki i chcieli sie dochrzanic do tych
    plytek skopiowanych (mieli kopie i orginal w jednym pudelku) Zawsze mi sie
    wydawalo ze ZAIKS nie odwiedza takich lokali a szczegolnie juz nie sprawdza
    z czego muzyka leci ...

  • 3. Data: 2004-01-13 21:14:52
    Od: "sibeling" <t...@w...pl>

    Użytkownik "Flashi" <flashi@_usun_to_pf.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > kopie wg polskiego prawa mozesz zrobic ... co prawda roznie na to sie
    > zapatruje policja i ich spece (ale tylko na miejscu bo jak co do czego

    a co oznacza "... ale tylko na miejscu .... "

    > a wtedy to jestes piratem :D chyba ze masz orginalne pudlo z hologramem to
    > powiedzmy ze od bidy bedzie sie dalo jakos gosci ugadac jesli to jedna
    > plytka np na 10 :D

    ostatnio w MM sprzedawane sa plytki ktore maja naklejony hologram na folie,
    po jej sciagnieciu nie ma hologramu na plytce (okladce) i co moze aby miec
    oryginal to musze to sobie przekleic ?
    a jak to sie ma do plyt kupionych za granica - tam nie ma hologramow i jak
    mam udowodnic ze to oryginalna plyta ?

    a wiec kupuje plytke za granica, kopiuje bo znajomy chce posluchac, nie
    oddaje oryginalu i co wtedy ?

  • 4. Data: 2004-01-13 22:13:45
    Od: huski <h...@p...onet.pl>

    Pemakai "sibeling" kemenangan <13 sty 2004> menyalin :

    > - jezeli tak to co jezeli zgubie oryginal

    po to wlasnie jest ta kopia :))

  • 5. Data: 2004-01-13 22:47:50
    Od: "WSW" <w...@W...TO.poczta.onet.pl>

    > (...) Zawsze mi sie
    > wydawalo ze ZAIKS nie odwiedza takich lokali a szczegolnie juz nie
    sprawdza
    > z czego muzyka leci ...

    Ostatnio ich naszlo i laza po wszystkich lokalach, gdzie gra muzyka.
    W koncu kurwy musz z czegos zyc, nieprawdaz? Skoro sprzedac sie nie
    potrafia... ;]

    --
    wsw

  • 6. Data: 2004-01-13 22:54:55
    Od: "ag" <o...@g...pl>

    Użytkownik "WSW" <w...@W...TO.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    > sprawdza
    >
    > Ostatnio ich naszlo i laza po wszystkich lokalach, gdzie gra muzyka.
    > W koncu kurwy musz z czegos zyc, nieprawdaz? Skoro sprzedac sie nie
    > potrafia... ;]
    czy k.. czy nie, ale ciekawe czy potrafili by się rozliczyć z pieniędzy
    pobieranych od producentów/importerów/sprzedawców nośników i sprzętu
    służącego do nagrywania jakby się ich o to zapytać - w końcu jak płace już
    taki podatek to powinienem wiedzieć kto z artystów dostaje ile pieniędzy z
    tego haraczu, inaczej jest to zwyczajne
    złodziejstwo/wyłudzenie/przywłaszczenie pieniędzy naleznych innym osobom
    przez osoby zobowiązane do rozdielania tych pieniędzy - ale to ma w Poslce
    długą tradycję więc pewnie nikt z prokuratury nie zechciałby zając się
    tematem...

    pozdr

    opyros

  • 7. Data: 2004-01-14 00:07:00
    Od: "Maxiuca" <m...@p...fm>

> [...]
    > przez osoby zobowiązane do rozdielania tych pieniędzy - ale to ma w Poslce
    > długą tradycję więc pewnie nikt z prokuratury nie zechciałby zając się

    Tym zajmuje sie ZPAV a nie ZAIKS

    Polecam lekture:
    http://www.zpav.pl/ozz/zakres.asp

    ZPAV, w przeciwieństwie do ZAIKS jest bardzo dobrze zarządzana, zatrudnia
    niewiele osób, nie marnotrawi bezmyslnie pieniędzy i rozdziela je tak jak
    powinna.
    Bardzo mozliwe,ze Ci kontrolerzy byli wlasnie ze ZPAV a nie ZAIKS, bo ten
    ostatni nie łapie się w niczym...

    Pozdro,

    Maxiu

  • 8. Data: 2004-01-14 00:07:10
    Od: "Anzelmo" <a...@i...pl>

> [...]

    folie,
    > po jej sciagnieciu nie ma hologramu na plytce (okladce) i co moze aby miec
    Nie
    > a jak to sie ma do plyt kupionych za granica - tam nie ma hologramow i jak
    > mam udowodnic ze to oryginalna plyta ?

    Nie Ty masz udowadniać, Tobie mają udowodnić, że nie jest legalna

  • 9. Data: 2004-01-14 08:44:17
    Od: "sibeling" <tzk1974@no-spam_wp.pl>

> [...]
    > kopie wg polskiego prawa mozesz zrobic ... co prawda roznie na to sie
    > zapatruje policja i ich spece (ale tylko na miejscu bo jak co do czego

    jezeli wg prawa polskiego tak jest to gdzie to mozna wyczytac ?

  • 10. Data: 2004-01-14 10:53:39
    Od: "Flashi" <flashi@_usun_to_pf.pl>

    Użytkownik "sibeling" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Flashi" <flashi@_usun_to_pf.pl> napisał w wiadomości

    > a co oznacza "... ale tylko na miejscu .... "

    a tak na miejscu bo maja w zamiarze postraszyc usera ze plytki nielegalne sa
    jak juz dochodzi do haselka to wystawiaj pan oplate za te piraty a my potem
    w sadzie sie spotkamy to juz rura mu zmiekla i nie robil problemow ... to
    mialem na mysli piszac "ale tylko na miejscu" :D