  • 1. Data: 2009-01-14 16:33:39
    Temat: prośba o interpretacje zapisu w umowie lojalnosciowej
    Od: "mataw" <m...@q...pl>

    Witam

    Mam taki zapis w umowie lojalnościowej:
    paragraf 3
    1) Pracownik po otrzymaniu od Pracodawcy świadczeń wymienionych w paragrafie
    2 niniejszej umowy jest zobowiązany do niezwłocznego zwrotu kosztów tych
    świadczeń (w całości lub części), jeżeli bez uzasadnionych przyczyn nie
    podejmuje nauki w szkole lub tę naukę przerwie.
    2) Pracodawca może odmówić udzielania świadczeń i domagać się zwrotu kosztów
    poniesionych na naukę wymienionych w paragrafie 2 w przypadku kiedy
    pracownik :
    - powtarza semestr nauki,
    -rozwiąże stosunek pracy za wypowiedzeniem lub porozumieniem stron na
    wniosek pracownika,
    - z którym pracodawca rozwiąże stosunek pracy za wypowiedzeniem lub bez
    wypowiedzenia z jego winy.

    Proszę o interpretację ostatniego myśnika.
    Czy dobrze rozumiem - pracownik musi zwrócić co dostał w paragrafie 2 wtedy
    gdy pracodawca go zwolni dyscyplinarnie?
    Jeśli nie to jakie są inne sposoby zwolnienia pracownika z jego winy.

    Czy dobrze rozumiem, że chodzi tu o zwolnienie pracownika przez pracodawcę z
    winy pracownika?

    Czy przy zwolnieniu z powodu likwidacji stanowiska pracownik jest przy
    takiej umowie zobowiazany do oddania tego co otrzymał w paragrafie 2?

    Pozdrawiam

    Mateusz

  • 2. Data: 2009-01-14 17:07:33
    Od: namikk <n...@p...onet.pl>

    mataw wrote:

> [...]
    > Czy dobrze rozumiem - pracownik musi zwrócić co dostał w paragrafie 2
    > wtedy gdy pracodawca go zwolni dyscyplinarnie?

    Na to wskazuje,że tak.

    > Czy dobrze rozumiem, że chodzi tu o zwolnienie pracownika przez pracodawcę
    > z winy pracownika?

    Tak.

    > Czy przy zwolnieniu z powodu likwidacji stanowiska pracownik jest przy
    > takiej umowie zobowiazany do oddania tego co otrzymał w paragrafie 2?

    Na to wskazuje,że tak,ale jest to całkowicie bez sensu,bo w przypadku
    likwidacji stanowiska pracy, nie masz na to żadnego wpływu-dla mnie
    słowotwórczy "farmazon".

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2009-01-14 17:19:29
    Od: "mataw" <m...@q...pl>

    > Na to wskazuje,że tak,ale jest to całkowicie bez sensu,bo w przypadku
    > likwidacji stanowiska pracy, nie masz na to żadnego wpływu-dla mnie
    > słowotwórczy "farmazon".

    przecież likwidacja stanowiska to nie jest rozwiazanie umowy z jego winy,
    wiec dlaczego uważasz ze musi zwrocic co dostał w paragrafie 2?

    masakra, bez prawnika sie chyba nie obejdzie.

    pozdrawiam

    Mateusz

  • 4. Data: 2009-01-15 08:29:07
    Od: namikk <n...@p...onet.pl>

    mataw wrote:

    > przecież likwidacja stanowiska to nie jest rozwiazanie umowy z jego winy,
    > wiec dlaczego uważasz ze musi zwrocic co dostał w paragrafie 2?
    >
    > masakra, bez prawnika sie chyba nie obejdzie.

    Tak to wydedukowałem,może błędnie(wskazanie jest na początku"kiedy
    pracownik"czyli domniemanie winy pracownika)?Tak to dla mnie brzmi,także
    też bym udał się do prawnika,ale najpierw zapytałbym pracodawcy co
    dokładnie autor ma na myśli?Jeżeli się potwierdzi, to sprawa jest
    jasna,natomiast jeżeli jest to błędne(niejasne)sformułowanie myśli poprosić
    o dokładne sprecyzowanie pracodawce w lojalce tego odnośnika,żeby nie mieć
    wątpliwości.