  • Data: 2003-06-17 15:06:33
    Temat: procedura w banku- polecenie przelewu
    Od: "awe" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Chcialem sie zapytac jak to jest. Przychodzi pewien Pan do banku. Ma wobec
    mnie zobowiazanie i wydaje polecenie przekazania okreslonej sumy pieniedzy
    ze swojego konta na moje konto jako osoby ktora ma w stosunku do niego
    okreslone roszczenie pieniezne.
    Co sie dzieje w banku? Czy bank przyjmuje takie polecenie nawet jesli na
    koncie nie ma takich pieniedzy i wydaje pokwitowanie ze przyjal to polecenie
    do realizacji? Czy tez najpierw sprawdza czy na koncie sa takie pieniadze i
    dopiero wtedy przyjmuje je do realizacji?
    Otoz ten Pan chce przyjsc zaraz z banku do notariusza z takim dokumentem
    bankowym, okazac mi je i zabrac od notariusza (polecony przez niego
    notariusz), potwierdzone notarialnie moje zrzeczenie sie roszczen, w ktorym
    jest napisane "potwierdzam odbior".
    Cos tu chyba jest nie tak. Przeciez nie moge potwierdzic odbioru pieniedzy
    skoro pokazuje mi kwit, ale z pewnoscia moglbym wydac takie potwierdzenie
    po wplynieciu pieniedzy na moje konto bankowe.
    Mam wrazenie ze chce mnie oszukac. Czy sa jakies pulapki?
    Czy istnieje sytuacja w ktorej wydaje on polecenie przelania pieniedzy na
    moje konto, dostaje od banku potwierdzenie wydania takiej dyspozycji,
    zabiera od notariusza dokument w ktorym potwierdzam odbior pieniedzy i
    zwalniam go z roszczen a te pieniadze nie wplywaja na moje konto?

    awe