  • Data: 2003-06-18 06:10:01
    Temat: Re: procedura w banku- polecenie przelewu
    Od: "Andrzej i B." <andrzejibeata@"nospam"tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Otoz ten Pan chce przyjsc zaraz z banku do notariusza z takim dokumentem
    > bankowym, okazac mi je i zabrac od notariusza (polecony przez niego
    > notariusz), potwierdzone notarialnie moje zrzeczenie sie roszczen, w
    ktorym
    > jest napisane "potwierdzam odbior".
    > Cos tu chyba jest nie tak. Przeciez nie moge potwierdzic odbioru pieniedzy
    > skoro pokazuje mi kwit, .......

    Notariusz nie wpisze w umowie, że "potwierdzasz odbiór" i kwota została
    zapłacona pomiędzy wami bo byłby to szwindel chyba, że przyjmie iż jest to
    twoje oświadczenie iż taka zapłatę przyjąłeś poza notariuszem. Pokwitowanie
    zlecenia przelewu nie może być potwierdzeniem odbioru kwoty pieniędzy
    wyszczególnionej w akcie notarialnym. Powinieneś udać się do innego
    notariusza aby sporządził wzór umowy miedzy wami.

    Wydaje mi się iż zawieracie umowę-ugodę gdzie ty zrzekasz roszczeń a on
    w zamian zobowiązuje się do zapłacenia ci za to pewnej kwoty w określonym
    terminie najlepiej na określone konto w formie przelewu i to powinno być w
    akcie notarialnym najbardziej istotne. Nie jest to przecież sprzedaż gdzie
    akt przenosi własność z momentem podpisania tylko spisana wasza umowa i
    jeśli do tej umowy nie będzie przelewu to samym aktem druga strona się nie
    zasłoni bo jest tam warunek który musi spełnić i dwie strony go akceptują.
    Taki akt bym podpisał, inne formy traktował bym jako obejście. Ta treść aktu
    nie zmienia nic z jego zamiaru a i ciebie zabezpiecza więc powinien na to
    pójść. Taki akt możesz podpisać nawet przed przelewem. Piszę to jako
    nieprawnik więc mnie poprawcie jeśli gdzieś się pomyliłem.
    Pozdrowienia Andrzej