  • Data: 2007-12-28 15:53:16
    Temat: problemy z firmą kurierską
    Od: jimmij <j...@j...jj> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!

    Dokonałem zakupu w sklepie internetowym pralki automatycznej. Sklep dość
    sprawnie się uwinął i wysłał ją DHL-em. I tutaj niestety zaczęły się
    problemy. Bardzo mi zależało żeby otrzymać przesyłkę jak najszybciej
    więc jak tylko DHL dostał ją w swoje ręce zacząłem się dowiadywać kiedy
    można się jej spodziewać. Procedury u nich wyglądają jednak w ten
    sposób, że dopiero ok. 10 rano kurierzy rozdzielają pomiędzy siebie
    przesyłki więc np. dzień wcześniej nikt nic nie wie. Dwa dni później
    około 13 dostałem telefon, że kurier będzie za pół godziny (!), a że
    pracuję na drugim końcu Warszawy i nie byłem w statnie w tak krótkim
    czasie dostać się do domu oświadczył mi, że w takim razie przesyłka
    zostanie dostarczona za dwa dni.

    Dwa dni później zrobiłem sobie wolne żeby być cały dzień w domu,
    po którymś tam z kolei telefonie do DHLu dowiedziełem się, że kurier ma
    być na 100% po 14.00. Siedziałem w chałupie do 20. I oczywiście go nie
    było, na infolini następnego dnia dowiedziałem się, że "kurier był i
    nikogo nie zastał". Jestem wkurzony na maksa, zwłaszcza, że DHL twierdzi,
    że trzeci raz kuriera posyłać nie będzie i mogę sobie przesyłkę odebrać
    osobiście...

    Oczywiście ja z firmą kurierską nie zawierałem żadnej umowy (zawierałem
    ze sklepem internetowym i niestety zapłaciłem z góry). Od strony sklepu
    sytuacja jest taka, że prawdopodobnie bęđą proponowali mi zwrot kasy za
    sam towar minus koszty przesyłki (65zl) lub dopłatę do dodatkowy dowóz.
    Oczywiście obie opcje mnie całkowicie nie zadowalają i to nawet nie
    chodzi o te 65 zlotych tylko, że próbuje się ze mnie zrobić
    jelenia. Tak się wkurzyłem, że jestem nawet gotowy pójść z tym do sądu
    tylko jak to ugryźć? Rozumiem, że jeśli nie dostanę pralki, ani zwrotu
    kasy (całej) to powinienem z powódctwa cywilnego oskarżyć sklep a nie DHL?
    A może dałoby się odmówić przyjęcia zwrotu części kwoty (tylko za towar)
    i wtedy już z urzędu sprawa byłaby ścigana (całkowite straty ponad 1kzl)?

    Z góry dziękuję za rady i przepraszam za przydługi opis.

    --
    jimmij