  • 1. Data: 2008-02-21 09:58:40
    Temat: problem z koloniami dla dzieci
    Od: "Edyta" <n...@w...pl>

    Prowadzę szkołę tańca (zzarejestrowana działalność gospodarcza). W wakacje
    chcę wyjechać z grupą dzieci na kolonie taneczne. Niestety nie mam uprawnień
    turystycznych.
    Jak rozwiązać ten problem? Znalazłam ośrodki, które oferują cały program,
    opiekę, mają uprawnienia jako organizator kolonii. Ale dojechać musimy sami.
    Kto bierze w tym momencie odpowiedzialność za dzieci? Do programu
    oferowanego przez ośrodek chce dołączyć zajęcia taneczne. Muszę więc
    podnieść kwotę proponowaną przez ośrodek o koszty wynagrodzenia tancerza, no
    i o koszty dojazdu autokarem. Rodzice będą ode mnie rządać faktur. Czy będę
    miała prawo je wystawić?

  • 2. Data: 2008-02-21 10:36:26
    Temat: Re: problem z koloniami dla dzieci
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Edyta pisze:
> [...]
    > i o koszty dojazdu autokarem. Rodzice będą ode mnie rządać faktur. Czy będę
    A gdzie jest problem? Od ośrodka kupujesz usługę, od firmy transportowej
    kupujesz usługę, zatrudniasz tancerza - to Twoje koszty, dodajesz do
    tego coś dla siebie, żeby chociaż na suchą bułkę i szklankę herbaty
    wystarczyło (o ZUS'ach i podatkach nie wspomnę) i dajesz do zapłaty
    rodzicom :-)
    Maciek

  • 3. Data: 2008-02-21 11:55:50
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@_WYTNIJ_o2.pl>

    Użytkownik "Edyta" <n...@w...pl> napisał
    > Prowadzę szkołę tańca (zzarejestrowana działalność gospodarcza). W wakacje
    > chcę wyjechać z grupą dzieci na kolonie taneczne. Niestety nie mam
    > uprawnień turystycznych.
    > Jak rozwiązać ten problem?

    Zdobądź uprawnienienia (np. PTSM) lub zatrudnij opiekuna. Rozszesz
    działalność o prowadzenie kolonie. Organizator kolonie zgłasza chyba do
    wydziału oświaty - trzeba spełnić wymagania.